OBLIVION INTERVIEW

OBLIVION INTERVIEW

Interview s jedným z tvorcov Oblivionu o hre a veciach okolo nej.

Interview

Naskytla sa nám výborná príležitosť pohovoriť si s hlavným dizajnérom Bethesda Studios Toddom Howardom, ktorý pracoval na očakávanej RPG hre Oblivion. Keďže sme sa s je2rym v rovnakom momente na výstave pornografie a iného umenia v USA stretli s Toddom pri stánku sado-maso-údeniny, nedalo nám a položili sme mu pár otázok, ktoré sú exkluzívne poskytnuté len a len pre Sector. Celkom nás prekvapilo, ako plynulo Todd hovorí po slovensky. On sám sa priznal, že sa slovensky naučil ešte za čias hlbokej totality, keď do Bratislavy zo západu pašoval krúžky na záclony a od nás von zase magnetofónové kazety s Karlom Gottom určené pre nemeckých dôchodcov.

Zdravíme ťa Todd, my sme z e-zinu Sector zo Slovenska. Môžeme ti položiť niekoľko dotieravých otázok?
Todd Howard: Of coz, shoot.
je2ry: Ja som si nezobral zbraň, čo ty Fendi?
Fendi: Mne ich zabavili na letisku. Zapni radšej tlmočníka, možno si to len zle vysvetľujeme.
*beep beep*

Môžeš sa nám v krátkosti vyjadriť, ako si sa dostal do Bethesdy?
Mám za sebou hosťovanie na univerzitách MIT, NY a Wioming a tam si ma všimol riaditeľ Bethesda Softworks. Taktiež mám za sebou skúsenosť v obchodných reťazcoch Tesco, kde som riadil skupinu ľudí.

A čo si na tých univerzitách prednášal? V Tescu si robil hlavného manažéra?
No ja som tam neprednášal. Na MIT som dokladal mydielka do pisoárov, v NY som hádzal cukor do kávy v zborovni a vo Wiomingu som roznášal vodu pre roztlieskávačky. No a v Tescu som robil šéfa korčuliarom.
Oblivion interview
Oblivion interview
Oblivion interview
Aký je tvoj názor na nahotu v hrách?
Mám rád nahotu, milujem to sexi vlnenie polygónov.

Ale vo vašej hre sa príliš nahota nezobrazuje...
V hre je veľa skrytého kódu a niektoré veci je možné aktivovať len v určitom časovom horizonte. Čiže, kto hľadá, nájde. Nechceli by sme ale dopadnúť ako Rockstar...

Prečo ste sa rozhodli pre pokračovanie The Elder Scroll?
Táto séria je veľmi úspešná, cítime veľkú zodpovednosť voči hráčom a našim fanúšikom. Snažíme sa tiež posunúť hranice počítačovej zábavy zas o kus ďalej. A hlavne si už všetci z tímu potrebovali kúpiť nové Ferrari a jachty.

Čomu vďačíte za svoj úspech v neľahkom hernom biznise?
Predovšetkým je to moja žena, ktorá ma podporuje. Žena ktorá mi perie, upratuje a stará sa o mňa a žena, ktorú nadovšetko milujem. Ale podstatné je, aby sa tieto tri ženy nikdy nestretli.

Vývojári si väčšinou robia štatistiky skonzumovanej kávy a čokolády. Robíte niečo podobné aj vy?
No, na latríne sa minulo asi 3500 roliek toaletného papiera a asi 10 Kg faktúr a upomienok. Však keby tie peniaze až tak potrebovali, tak si pre ne prídu osobne, nie?

V súčasnosti je moderným trendom zapracovať do hier rôzne dopravné prostriedky. Nenapadlo vás niečo podobné aj pri tvorbe Oblivionu? Nejaký jeep alebo vznášadlo?
No my tam máme kone, myslím, že vznášadlá by neboli veľmi vhodné v hre zo stredoveku.

A čo takto aspoň rotačné guľomety na koňoch, poprípade tuning koní ako inštalácia predných a zadných spojlerov, rádio, šíber, výfuky a puklice?
Myslím, že to by asi nešlo.

A nešlo by napríklad ...?
Nešlo.
Oblivion interview
Oblivion interview
Oblivion interview
V Oblivion sa objavuje široký arzenál zbraní. Aký máš názor na toto? Myslíš si, že nejaká zbraň v skutočnosti už niekoho zabila?
(nechápavý pohľad)

OK, skúsme to inak. Čím ste sa inšpirovali pri tvorbe súbojového systému? Mali ste najatých nejakých profesionálov a odborníkov na historický šerm?
Nie, nie, to by boli zbytočne vyhodené peniaze. Práca s mečom je odpozeraná zo seriálu Xena, ale iba z tých častí, keď ešte nemala dieťa. Sekera bola rozanimovaná podľa istého pána Dočolomanského z muzikálu Na skle maľované. Čarovanie má svoj základ v animovanom seriáli „Starká, prosím ťa príď!“, z ktorého sme odpozerali niekoľko nádherných prvkov.

Hlavnou devízou Oblivionu je bezpochyby príťažlivá vizuálna stránka. Hlavne príroda prekonáva všetko, čo sme doteraz videli. Stromy, kríky, tráva... jednoducho živý a reálne spracovaný svet. Ako sa vám to podarilo?
Hmmmm, tráááva.

Vráťme sa ešte na chvíľku ku koňom. Ich pohyb v hre je stvárnený veľmi realisticky. Použili ste pri tvorbe animácii motion capture? Ak áno, nemali ste pri tom problém s ochrancami práv zvierat?
Môžem odprisahať, že pri tvorbe Oblivionu nebolo v žiadnom prípade ublížené žiadnemu koňovi. Môžete sa na mňa spoľahnúť. A tiež by som rád odkázal všetkým akcionárom našej novej potravinovej továrne zameranej na produkciu výrobkov z konského mäsa, že hodnota akcií stále stúpa.

Chcel by si nakoniec niečo odkázať našim čitateľom?
Áno. Ľudia prosím kupujte si túto hru. Nemám už pomaly za čo kupovať norkové kožuchy a prispejete aj na dobročinné účely pre postihnutých a choré zvieratká. Moja žena je totiž besná dementná krava.

Exkluzívne vám prinášame aj doteraz nikde nezverejnené video pozostávajúce z "never-seen-before" scén, ktoré je síce objemom väčšie (80 MB), ale svojou kvalitou musí uspokojiť každého.


napísal fendi&je2ry 1.4.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
OBLIVION INTERVIEW


Oblivion interview

+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19780)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk