REPORTÁŽ: DRAGON AGE – WARDEN'S QUEST

REPORTÁŽ: DRAGON AGE – WARDEN'S QUEST

Medzinárodná účasť, výhra 50 000 dolárov

Článok

Súčasťou marketingovej kampane prichádzajúcej veľkej RPG Dragon Age: Origins bol 24 hodinový turnaj, v ktorom 10 tímov z celého sveta bojovalo o hlavnú cenu 50 000 dolárov. Medzi súťažiacimi sa ocitol aj Československý tím pod vedením trénera a mentora Jardu Faltusa z EA v zložení: Mikoláš Tuček (Score), Martin Zavřel (Eurogamer), Jirka Koudelka (komunita Bioware) a Spacejunker. Po prílete do Londýna sme sa okamžite presúvali taxíkom na miesto činu, do County Hall hneď pod Londýnskym okom, kde už bežala v plnom prúde predpríprava a sústredenie.

Už v aute boli položené prvé základy stratégie vychádzajúce z preferovanej postavy mága, za ktorého sme z desiatich tímov hrali ako jediní! Plošné kúzla v neskoršej fáze spôsobujú mimoriadne vysoké zranenia, čiže nebolo nad čím dlho premýšľať. Po príchode na miesto sme sa predierali množstvom ľudí postávajúcich na brehu Temže a potláčali myšlienku na jedlo pri akomkoľvek závane dráždivých vôní. Dôležitá bola akreditácia vzhľadom na dvojhodinové meškanie. V County Hall sme sa prihlásili ako poslední. To najlepšie prichádza na záver, nie?

County Hall je štýlová budova zo začiatku minulého storočia, kde zasadala mestská rada. Pre potreby akcie Warden's Quest boli vyhradené dve miestnosti. V Green Room bol neustále otvorený samoobslužný bufet a bar, stálo tu niekoľko Xbox360 stojanov určených na tréning, pred obrovským televízorom boli nahádzané vankúše pre oddych, na ďalšom sa dal pozerať priamy prenos z turnaja. V hlavnej kruhovej sále (Chamber) prebiehali tuhé boje o prvenstvo. Po vstupe bolo okamžite cítiť závan minulosti a vek budovy. Tak tu bude prebiehať posledný súd, hovorím si.

Chamber vyzerá ako súdna miestnosť, okolo centrálneho pódia, kde trónila vitrína s prachmi, boli v polkruhu rozostavené lavice a stolíky, ktorým dominovalo kreslo pre uvádzača v čele. Po stranách ako gobelíny viselo sedem plátien pre projekcie, nad ktorou dohliadala prísna réžia usadená na hornom poschodí. Hlavný dizajnér Mike Laidlaw a David Silverman mali svoj post presne oproti nám, odkiaľ moderovali celú akciu. Našimi bezprostrednými susedmi boli Anglicko (naľavo) a na pravo sedel kompletne ženský tím z USA.

Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest
Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Československý tím tesne pred vypuknutím turnaja.
Československý tím tesne pred vypuknutím turnaja.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest County Hall zvnútra, tu prebehol posledný súd v Dragon Age.
County Hall zvnútra, tu prebehol posledný súd v Dragon Age.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Sústredených hráčov sa pokúšali rozptýliť prebujnelé slečny.
Sústredených hráčov sa pokúšali rozptýliť prebujnelé slečny.





K dispozícii sme mali výkonný notebook Alienware, internetové pripojenie na komunikáciu s vonkajším svetom prostredníctvom fanúšikovských stránok a sociálnych sietí a super mašinu Dell XPS, na ktorom sme začali v prvých minútach formovať výzor mága Masaryka. Bude mať bokombrady, fúzy, tetovanie? Pod taktovkou Jardu a Mikoláša sme zahájili tutorial a zasvecovanie do hry a zoznamovanie s ovládaním. Z Fadeu, alternatívneho sveta, kde prebývajú monštrá, sme sa bez nejakých veľkých problémov prebojovali cez vlkov a spiaceho démona a dostali do akadémie, aby sa z našej postavy stal šedý strážca (Grey Warden).

V akadémii sme vďaka znalostiam plnili všetky questy, hľadali všetky kódexy, ktoré pridávali vzácne expy. V pravidlách síce stálo, že sa nebude začiatok počítať do celkových štatistík, no napriek tomu sme pristupovali k prieskumu puntičkársky. Po ceremónii sme vypadli do základného tábora pomáhať kráľovi, čím úvodný Origins príbeh končil. Nasledovalo uloženie hry pre turnaj. Medzitým si Martin a ja ošahal ovládanie Xbox verzie. Martinovi sa dokonca podarilo vytiahnuť nejaké informácie priamo od týpka z Bioware.

Konzolová verzia je od PC jednoduchšia, znížená obtiažnosť dovoľuje rýchlejší postup bez nutnosti pauzovať a podrobne plánovať akcie pre jednotlivých členov partie. Osobne som v úvode zakapal pri pavúkoch v akadémii, no na Xboxe sa mi podarilo tlupu kreatúr rozprášiť mraziacim kúzlom a bleskami bez väčšieho zranenia. Kúzla a skilly sú namapované na face buttony, suplujú quicksloty na PC, pauza je na ľavom triggeri, neumožňuje však rozhľadanie po svete, ale z kruhového menu si len vyberáte skilly a kúzla, pristupujete do inventára a pod.

Koniec úvodného dňa patril natočeniu videa s predstavením tímu, počas ktorého sme mrzli na brehu Temže. Jeden z členov organizačného tímu nás uistil, že dnešok sa počíta do turnaja, čím nás maximálne potešil, pretože podľa štatistík sme boli na vedúcej pozícii. S dobrým pocitom sme odišli na hotel, ubytovať sa a premyslieť stratégiu na ďalší deň. Čakalo nás nepríjemné čakanie na recepcii a potom pridelenie izby s dvojitou posteľou a jednou prikrývkou, na čo sme s Jirkom rezignovali a žiadali výmenu. Počas dobrej večere nám zamestnanec hotela oznámil, že nás presťahujú. Nová izba mala štyri postele a bola určená pre invalidov!

Streda nás privítala slnečným ránom, mierne rozospaný po 6 hodinách spánku sme sa presunuli do Chamber, kde boli rozdané posledné príkazy. Rozdelili sme si sloty na prvé štyri hodiny a určili, kto sa bude priamo zúčastňovať Xbox rozstrelov. Prirodzene, že padla voľba na Martina a mňa. Nik však nerátal s tým, že pri rozstreloch sa nebude vyberať najlepší hráč, ale ten posledný sa priamo zúčastní challengu.

Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest
Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Štýlové osvetlenie County Hall sa menilo každú minútu.
Štýlové osvetlenie County Hall sa menilo každú minútu.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Hlavná výhra - 50 000 dolárov.
Hlavná výhra - 50 000 dolárov.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Pohodlné hranie kazili svetlá zo stropu, ktoré svietili nepríjemne do očí.
Pohodlné hranie kazili svetlá zo stropu, ktoré svietili nepríjemne do očí.





Ako prvý rozohral úvod Mikoláš, skúsenou rukou vyšiel do divočiny a kosil prvých banditov vylákaním a plošným mraziacim kúzlom. Tankovia potom dokončili, to, čo nebolo imobilizované. Ako druhý prišiel na radu Martin, jeho zvýhodnením bola aj spoločnosť sporo odetých slečien, ktoré mu robili pár minút spoločnosť. Či sa sústredil na hru alebo na prebujnelé poprsie, nie je známe. Ako tretí nastúpil Jirka, počas jeho kola sme sa dostali k ogrovi, boss nás potrápil a z veže sme po búrlivom potlesku úspešne vyšli von hľadať nové questy. Počas jeho slotu došlo k skráteniu z hodiny na polhodinu, čo nik nečakal. Každý mal hrať 60 minút.

Štvrtým v poradí som bol ja, rozhovor na moste nedopadol najlepšie, boli sme napadnutí zozadu, na čo nasledoval loading a vybranie voľby v rozhovore, v ktorej sme vyzvali banditov na priamy súboj. Po rozprášení sme navigovali partiu do krčmy, kde sme predali nadbytočnú váhu, vyzbrojili členov najsilnejšími zbraňami a vydali sa v stopách ďalších questov. Skrátenie posledných slotov nám neumožnilo dokončiť úlohu s vyčistením okolia od chamrade, ale oslobodili sme Stena z klietky, výbornú pomoc v predných radoch.

V diaľke na šírom poli sme zaregistrovali prvých nepriateľov, jedného z nich som vylákal, no pokyn z réžie hovoril: okamžite prestať hrať a počkať na zápis výsledkov. Do tabuľky putoval celkový počet expov, aktuálny level, počet party killov, počet zabití monštier, percentá skompletovania hry, percentá preskúmaného sveta a počet získaných kódexov, ktoré počas turnaja už nepridávali expy. Všetky tímy boli vyzvané, aby posledný hráč zostúpil do prvého radu a počkal na vyhlásenie výsledkov. V bratskej debate s členom UK tímu sme sa zhodli, že sa nachádzame na rovnakom mieste v hre, čo by nám malo zaručiť, že nevypadneme. A potom prišiel úder pod pás. „You have fallen behind!“

Otáčam sa smerom k môjmu tímu, nechápavo sa na mňa dívajú. Idem do rozstrelu! Rytierovi, ktorý mi dáva polystyrénovú lebku a kráča so mnou na pódium, sa trasú ruky snáď viac ako mne. Zástupca BioWare rýchlo vysvetľuje pravidlá, no nechce povedať, aké postavy budú čeliť démonovi. Potom to už bolo extrémne rýchle. Po odpískaní sa strhol súboj na život a na smrť. V úvode mi zabil jedného člena štvorčlennej partie skôr, než som ho stihol healovať. Čoskoro na to, zahynul ďalší a zostávajúci dvaja nemali šancu spôsobiť taký damage ako kompletná partia. Roztrel s USA skončil prehrou.

Kanada zvádza súboj s Francúzmi v druhom kole a ich výsledky rozhodli o tom, že ako prvý sme opustili turnaj. Rytier ma chytá za ruku a vedie von z miestnosti, kamera okolo mňa lieta a v nasledujúcom vstupe strácam reč. Kde sa stala chyba? Kde bol problém? Boli to spotené ruky, obrovský tlak z hrozby vypadnutia alebo pomalé prsty pri prepínaní postáv a healovaní? Ani po hodine po horúcom kole nevychádzame z údivu a snažíme sa analyzovať, čo sa vlastne stalo. Zvlažili sme hrdlá niekoľkými pivami a hľadali slová do statusov, ktoré by dostatočne vystihli predchádzajúce minúty v Chamber. V Green Roome nás odchytil televízny štáb a natočil najskôr spoločne a potom s každým členom zvlášť dokrútku do našej videovizitky. „Ako tím sme prišli, ako tím sme bojovali a ako tím odchádzame,“ odpovedám človeku kladúc zákerné otázky s cieľom nájsť vinníka alebo moment, ktorý nám cestu k výhre prekazil. Nik z nás to nevie presne definovať. Neodpovedalo sa ľahko. Do rozstrelu sme šli s dvojnásobkom bodov všetkých ostatných tímov a iba 4 body nás delili od toho, aby sme sa do horúceho kola nedostali.

Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest
Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Na členoch víťazného tímu nebolo poznať únavy.
Na členoch víťazného tímu nebolo poznať únavy.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Tím líder si od radosti zanôtil We Are the Champions.
Tím líder si od radosti zanôtil We Are the Champions.


Reportáž: Dragon Age – Warden's Quest Green Room a priateľské popíjanie krátko po vyhlásení výsledkov turnaja.
Green Room a priateľské popíjanie krátko po vyhlásení výsledkov turnaja.





„Bola voľba mága vašou nevýhodou?“ Otázka smerujúca k skutočnosti, že ako jediný sme rozohrali Dragon Age s touto postavou bola zodpovedaná neskôr hlavným dizajnérom Mikeom „Z dlhodobého hľadiska ste spravili všetky rozhodnutia správne, mali ste smolu, že ste vypadli v rozstrele.“ Po niekoľkohodinovom návrate do Chamber sme odsledovali, že prakticky všetky tímy v neskoršej fáze prebrali našu taktiku s mágom. Možno keby sme nepostupovali tak pomaly, tak by sme v rozstrele neboli, možno keby ten internet bol naozaj „vysokorýchlostný“, ako bolo prisľúbené, tak by sme mohli rýchlejšie reagovať na bodové rozdiely, možno keby boli anulované štatistiky na oficiálnej stránke a nerátali sa aj z prípravy do profilu, tak by možno bolo všetko inak, možno keby do rozstrelu išli iba dva tímy a nie štyri ako v prvom kole, možno keby sa neskrátili posledné dva sloty v prvom kole. Možno.

Plakať nad rozliatym mliekom nemá význam, sen o 50 000 dolároch, ktoré víťazný tím z Maďarska daroval charite, sa rozplynul. Warden's Quest sa na naše prekvapenie nezúčastnil zástupca najväčšieho PC trhu – Nemecko. Ani organizátori nevedeli, prečo. „Možno si robia vlastný event spolu s Amerikou. Počkať, Američania sú tu. Hmm, vážne neviem.“ Na tomto mieste treba poďakovať organizátorom za špičkový event, BioWare a EA za pozvanie, možnosť zúčastniť sa takejto veľkej akcie a reprezentovať naše malé krajiny.

Špeciálne poďakovanie patrí fanúšikom, ktorí s nami prežívali každý moment prostredníctvom liveblogu a streamu na stránke Warden's Quest. Verte, že každý ďalší príspevok bol rovnako motivujúci ako burcovanie na štadióne. Ďakujeme.

Pre všetkých fanúšikov Dragon Age a tých, ktorí nám držali palce, máme pripravené prekvapenie vo forme súťaže. V hre sú drobnosti a upomienkové predmety priamo z eventu. Sledujte titulku.

Celkové poradie Warden's Quest:
Víťazný tím: Maďarsko
2. Komunita BioWare
3. Kanada
4. Poľsko
5. UK
6. Holandsko / Belgicko
7. Francúzsko
8. Španielsko
9. USA
10. Česká Republika / Slovensko


napísal spacejunker 2.11.2009
Páči sa mi!
REPORTÁŽ: DRAGON AGE – WARDEN'S QUEST


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / BioWare
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. november 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19596)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk