PROFIL: FLOATING MINDS

PROFIL: FLOATING MINDS

Ako sa vŕtajú slovenské tunely

Článok

Na slovenskom developerskom fronte je podozrivé ticho. Pád 10TACLE je ešte stále vztýčeným prstom, varujúc pred veľkými a riskantnými projektami. Vsadenie na istotu sa v uplynulých rokoch ukázalo ako ideálne riešenie. Zatiaľ čo na západe sa hromadne prepúšťalo, herný biznis povstával z reštrukturalizácií doznievajúcej kríz a zatvárali sa dvere mnohých štúdií, v Bratislave bolo jedno založené.

Megalomani z Blavy

“Je tendenciou, že ľudia sú v takejto dobe v depresiách a utiekajú k veciam ako sex, drogy, alkohol a hry. Pojali sme to ako výzvu. To obdobie ani tak pri vzniku nehralo nejakú rolu, bola to skôr náhoda, že sme sa dali dokopy.” vtipne komentuje začiatky Igor Demovič, managing director štúdia Floating Minds, ktoré momentálne pracuje na ambicióznej free multiplayer akcii Tunnelers.

Zoberme si napríklad reality. Po príchode krízy už do tohto kedysi výnosného biznisu investuje iba málokto, resp. iba ten, kto si verí, bilancuje Filip Kuna, druhý mozog štúdia. Otvoriť štúdio na Slovensku v časoch, keď sa každý bál pustiť perie a chopiť sa príležitostí, by sa dalo prirovnať k šialenstvu. Bez vlastného kapitálu by to však nešlo, nikdy by sa nepostavili na nohy. „Je veľký rozdiel začínať v Amerike, kde sú iné mechanizmy. Ľudia so super nápadom presvedčia investorov rýchlejšie, pretože ich je tam veľa. U nás to takto nefunguje.“ hovorí Demovič.

„Je to stokrát ťažšie ako si zohnať peniaze v zahraničí. Sme malý trh, ľudia nie sú tak edukovaní a hry sa berú ako minoritná vec. Keby sme oslovili investora a robili by sme to preňho ako zákazku a on by na oplátku pokryl náklady, tak by sme ešte teraz boli vo fáze prezentácií a chodenia po stretnutiach.“ hovorí Kuna. „Napriek všetkému peniaze tu sú, kapitál sa dá zohnať.“ uzatvára tému financií Demovič.

Floating Minds vystupuje navonok ako jeden celok, ale štúdio v skutočnosti tvoria dve spoločnosti, pričom každá pracuje na vývoji jedného diela. V Abyss Studios vzniká jadro celej hry, Tupetago má zase na starosť hudbu, zvuky, webovú prezentáciu a prenájom serverov. „Sme sebestační. Nezmenilo sa na tom od začiatkov v januári minulého roku absolútne nič.“ hovorí Kuna a dodáva, že Floating Minds zamestnáva 25 skúsených ľudí, z ktorých niektorí kedysi pracovali v Cauldrone a 10TACLE.

Profil: Floating Minds

Samozrejme, že vývoj takej hry, akou je Tunnelers, sa nezaobíde bez tretích strán. Ideálnym príkladom sú hostingové firmy. „Tu prichádza k slovu prenájom firmy v zámorí, ktorá sa už postará o bezproblémový chod serverov napríklad v US. Bez toho, aby musel náš človek niekam letieť a vyriešiť problém.“

Slovenskí tunelári

Na počiatku Floating Minds nebola hra Tunnelers, ale úplne iný projekt. „Ten druhý projekt sa stále realizuje, o tom niekedy nabudúce.” smeje sa Kuna a púšťa sa do vysvetlenia, prečo dostali zelenú tančíky v podzemí. „V procese hľadania vhodného partnera pre vývoj sa narazilo na Abyss, súčasne sa hľadala sa iná alternatíva, ktorá by bola schodná pre obe strany a bolo to pre ne zároveň motivujúce. Abyss mal oveľa lepšie zázemie, aj vývojové kapacity a tak sa začalo so zložitejším a náročnejším projektom – Tunnelers.“

Vývoj napreduje míľovými krokmi a ako sme sa dozvedeli, všetko je naplánované tak, že sa plán plní do bodky. Nemenili sa však len priority vo výbere projektov, ale aj samotná hra sa počas vývoja menila. „Keď sa bavíme o tom, v akej je fáze vývoja a čo sa momentálne na nej dá hrať a mal by som to porovnať s pôvodnou špecifikáciou a pôvodným zámerom z januára minulého roka tak je to tisíc a jedno.” Koncept zostal zachovaný, stále ide o strieľanie tančíkmi, zbieranie powerupov, vŕtanie zeminy a ničenie súperov na veľkých, členitých mapách. Zmien doznali také veci ako ovládanie, grafika, ale aj dátum vydania. Tunnelers už mala byť dávno na trhu.

„Pôvodným zámerom bolo vydať prvotinu, no ako vývoj postupoval, tak sa projekt nafukoval a neustále pribúdali nové veci. Zvyšovali sme šance na úspech, ako sa spoliehali na to, že trh je veľký a snáď ju prijme. My sme tak trošku megalomani.“ hovorí Demovič. Všetky zmeny sa však nepríjemne podpísali na dĺžke vývoja a jeho nákladov. „Vývoj hry sa natiahol a predražil a dúfame, že o to viac bude mať väčšie šance na trhu preraziť” dodáva Kuna. Pôvodne mala byť Tunnelers casual záležitosťou, nenáročnou na výkon počítača, ktorú budú hrať hlavne hráči tohto typu. Teraz má na míle ďaleko od pôvodného zámeru.

Profil: Floating Minds

Tunnelers má na slovenskú hru zvolený nezvyčajný distribučný model. Bude k dispozícii zadarmo, no za ďalšie súčasti si budete musieť zaplatiť. „Nejdeme cestou mikroplatieb, ale platením členstva.“ Peniaze neodomknú nové predmety, silnejšie tanky alebo zbrane, ale sprístupnia vyznamenania, osobné štatistiky, možnosť hrať s kamarátmi a vytvárať vlastné miestnosti. Platiaci hráči nebudú tak zvýhodnení, na mapách sú si všetci rovnocenní, nik nebude penalizovaný ani obmedzený. „Neplánujeme robiť rozdiely medzi hráčmi, to zabíja gameplay,“ dodáva Demovič.

V hre nenájdete žiaden singleplayer, ale konflikt, v ktorom po sebe strieľajú tanky, bude stmelený príbehovým pozadím. Počas rozhovoru som si dovolil navrhnúť zmenu sci-fi prostredia na obdobie druhej svetovej vojny, na čo reagoval Kuna nasledovne: „V budúcnosti nevylučujeme ani takúto možnosť.” A aká bude budúcnosť Tunnelers?

Po vydaní sa plánujú autori naplno venovať komunite, počúvať názory a na základe nich prinášať vylepšenia. Kto vie, možno ak bude úspešná, Floating Minds nevylučujú ani rozšírenie na iné platformy. No momentálne je prioritou PC, kde vidia najväčší potenciál.

Profil: Floating Minds


napísal spacejunker 31.3.2010
Páči sa mi!
PROFIL: FLOATING MINDS

Zaradené pod: ati


PC
Slovenské hry

Vývoj: Floating Minds / Floating Minds
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  apríl 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk