REPORTÁŽ: FOR GAMES

REPORTÁŽ: FOR GAMES

Praha plná videohier

Článok

V uplynulých dňoch 8.-11.októbra Praha lákala hráčov zo širokého okolia. Na výstavisku v Letňanoch sa totiž konal už štvrtý ročník herného veľtrhu For Games. Lokálni distribútori sa spolu s organizátormi postarali o väčšinu zábavy. Najmä ukážky nových hier a konzol, na ktoré ešte stále nepadá prach, lákali tisíce ľudí.

Štvrtok bol uvítací deň, počas ktorého boli novinári pozvaní na súkromnú akciu, kde distribútor Conquest (Nintendo, Ubisoft) predstavoval nové hry, ktoré sme si mohli zahrať. Na stoloch nechýbalo občerstvenie, ale tým pravým lákadlom bola možnosť otestovať Assassin's Creed: Syndicate, Xenoblade Chronicles X a Yoshi's Woolly World - tri tituly, ktoré oficiálne ešte neuzreli svetlo sveta. Samozrejme, nechýbalo ani množstvo ďalších hier, ako Super Smash Bros for Wii U, Super Mario Maker alebo minuloročný ťahák Splatoon. Na malých 3DS, alebo väčších handheldoch sme si mohli zahrať úplné novinky, ktoré ešte tiež nie sú na trhu - Chibi-Robo!: Zip Lash, alebo zábavnejšie The Legend of Zelda:Tri Force Heroes. Veľkou výhodou bolo sedenie na príjemne pohodlných mechoch. Takže sme radšej oddychovali pri vreckovej konzole namiesto postávania pri Wii U. Presne tak, sme lenivci!

Assassin's Creed: Syndicate bolo, žiaľ, len to isté demo, ktoré sa predvádzalo na nemeckom Gamescome. To však vôbec neprekážalo. Koniec koncov hra tu už bude onedlho, ale všetko nasvedčuje tomu, že bude Syndicate pri štarte oveľa lepšie vyladený ako jeho neslávne známy predchodca s názvom Unity.

Conquest rozhodne priniesol tak ako každý rok najväčšiu porciu zábavy aj pre bežných návštevníkov. Zabezpečil aj pódium, kde sa súťažilo v rôznych hrách o zaujímavé ceny. Najviac sa súťaží zúčastňovali deti a dominantnou hrou bol Super Mario Maker.  Návštevníci si taktiež mohli odniesť fotografiu v štýle najnovšieho zabijaka, alebo dokonca aj placku s vlastnou štýlovou fotografiou. Posledný deň v nedeľu sa rozdávali aj tričká za splnenie skromnej úlohy – odfotografovanie sa s cosplayerom stvárňujúcim postavu z Assassin's Creed. To nebolo vôbec ťažké, keďže „zabijakov" bolo spomedzi všetkých cosplayarov už tradične najviac.

Návštevníci výstavy si určite nemohli nechať ujsť ani stánok distribútora Playman, ktorý predstavoval hlavne kontroverznú ťahovú stratégiu Might & Magic: Heroes VII.  Priestor dostal aj český titul Blackhole.  Playman rozhodne najoriginálnejšie odprezentoval svoju predstavovanú hru. Všetko bolo v historickom fantasy štýle. Zahrať si posledných hrdinov bolo množné na množstve notebookov Alienware a sedelo sa na mäkkých kožušinkách. Aj tu sa mohli návštevníci fotiť, bez obáv sa obliecť do rytierskej zbroje a urobiť si fotku s cosplayerkami – obe predstavovali postavy zo série Might & Magic. Aj v tomto stánku ste mohli získať tričko, ale napríklad aj plagát a iné predmety s nejakou hernou značkou od Ubisoftu. Mimochodom, stánok Playman dostal ako jediný aj ocenenie za najlepšie promo miesto na tohtoročnom For Games. Samozrejme, boli sme aj súčasťou samotného odovzdávajúceho ceremoniálu a distribútorovi náležite zatlieskali.

Na výstave For Games na rozdiel od minulého ročníka nechýbali ani Microsoft a Sony. Obidve spoločnosti s bežnými miestami s konzolami, kde sa dali zahrať najnovšie športové hry FIFANHL, ale aj novinka Uncharted: Collection s českými titulkami. Lákadlom okrem hier boli pekné promotérky, ale hráči si všímajú predovšetkým hry, všakže? Viac priestoru využil Microsoft a aj viac ľudí sa pohybovalo v tých miestach. Potvrdilo sa, že športové hry stále lákajú väčšinu populácie na výstave. Predovšetkým oteckov s deťmi.

Kto sa neuspokojil s konzolami, toho potešila PC sekcia. Veľkou mierou k tomu prispievali firmy DELL a NVIDIA. Priniesli napríklad Project Cars na obrovskom 4K monitore. Hráči si na najvýkonnejších počítačov mohli taktiež zahrať nový Battlefront od EA. Iné, hoci staršie pecky, taktiež nechýbali.

Samozrejme, neabsentoval ani obchod s hrami a herným oblečením. Na celej výstave toho bolo jednoducho dosť a rozhodne sa tam človeku so záujmom o videohry oplatilo prísť. Pre toho, kto sa chcel o hrách dozvedieť čosi viac alebo nahliadnuť do pozadia vývoja nejakého titulu, to však nebolo. Chýbali prednášky známych osôb, ktoré by sa podelili o svoje zážitky, znalosti a skúsenosti. Svoju návštevu však neľutujeme. Prečo aj, keď sme až do vyčerpania trávili celé dni a večery pri dobrej zábave.

Na záver môžeme skonštatovať, že pre ľudí, ktorí sa nemôžu dostaviť na nemecký Gamescom, je aj For Games prijateľnou, hoci oveľa skromnejšou alternatívou. Akcia For Games beží súbežne s viacerými výstavami, a to For Babies, For Toys alebo Model Hobby. Posledné menované je určite zaujímavé vďaka modelom lietadiel, alebo diaľkovo ovládaných tankov. Takže For Games sa vrátil k tým lepším ročníkom. Tomu prvému z roku 2012 sa však stále nemôže vyrovnať. Tak či tak sme odchádzali spokojní.

Pripravte sa na Nextgen Expo 2015

Výstava For Games sa konala minulý víkend v Prahe, ale jedinečné herné podujatie na Slovensku v tomto roku ešte len príde. 21.-22.novembra 2015 sa totiž v novom nákupnom centre v Bratislave bude konať už šiesty ročník hernej výstavy Nextgen Expo, kde vás okrem horúcich noviniek (nielen) zo sveta videohier čakajú rôzne turnaje, exkluzivity a zaujímavé prednášky. Opäť rozdáme množstvo darčekov, stretnete sa s redaktormi Sectoru a youtubermi. Prísť sa určite oplatí.

napísal Possol 14.10.2015
REPORTÁŽ: FOR GAMES

|Svet, ukrajina, vojny ... (18410)