YOSHINORI ONO O STREET FIGHTER V

YOSHINORI ONO O STREET FIGHTER V

Na slovíčko s japonskou legendou

Interview

Yoshinori Ono je v hernom biznise pojem. Na svojich prvých hrách začal pracovať už na začiatku 90. rokov a za tú dobu si preskákal všeličím, pričom sa podieľal aj na najväčších značkách Capcomu, kde si prešiel rôznymi pozíciami. Tam sa nakoniec stal jedným z najvýznamnejších producentov a jeho meno je najvýraznejšie späté so sériou Street Fighter. Práve o pripravovanej piatej časti tejto legendárnej bojovky nám poskytol exkluzívny rozhovor ako jediným novinárom z nášho regiónu.

Vizuálny štýl Street Fighter V sa od štvorky príliš nezmenil. Experimentovali ste aj s iným výtvarným poňatím grafiky?

Áno, pri vývoji sme sa vracali k myšlienke, že sa opäť prikloníme k viac animovanému štýlu, ale rozmýšľali sme aj nad tým, či hru spravíme viac realistickou. Skutočne sme experimentovali a vlastne sme v jednom momente boli oveľa bližšie k realistickej grafike, no potom sme si uvedomili, že sa to k sérii príliš nehodí. Vrátili sme sa teda späť a miesto, kde sme sa vrátili, je to, kde sa teraz nachádzame. A cítili sme, že takto by mal Street Fighter V vyzerať, keď vyjde na PS4.

Aké sú hlavné rozdiely medzi Street Fighter IV a V?

Keď budete hru hrať, zistíte, že niektoré postavy sú výrazne staršie. Je tu hlavne tento detail (smiech). Ale je tu aj fakt, že teraz o týchto veciach nemôžem ešte príliš hovoriť, no rozhodne sa môžete tešiť na mnoho zaujímavých vecí.

Prečo ste sa rozhodli zmeniť vzhľad ikonických postáv ako napríklad Ken? Nielen vek, ale aj ich štýl.

V prípade postáv ako je napríklad Ken, sme urobili aj mnoho zmien v jeho hrateľnosti, ktorými boli hráči najskôr možno aj prekvapení, keď sme Kena prvý raz predviedli. A taktiež jeho vzhľad toto reflektuje. So Street Fighter V sme takpovediac chceli začať úplne od základov. Chceli sme, aby sa Ken vyvinul a jeho štýl to mal odrážať. Takmer ako keby používal iný druh bojových umení rovnakým spôsobom, ako zmení oblečenie. A ľudí to chytilo, čo bolo príjemné vidieť. Chceli sme postavy zmeniť zmysluplne, s ohľadom na hrateľnosť aj ich výzor.

Yoshinori Ono o Street Fighter V

Kde ste získali spätnú väzbu pre balans hry a postáv?

S hrou sme boli na mnohých podujatiach, ako napríklad aj teraz na Paris Games Week a práve toto sú veľmi dobré miesta na to, aby sme zbierali spätnú väzbu od hráčov. Ale myslím si, že to bol práve beta test, ktorý zohral dôležitú úlohu pri získavaní feedbacku. Na takejto akcii si hru môžu vyskúšať stovky ľudí, ale v bete to môžu byť desaťtisíce. Toto je navyše prvý raz, čo nemáme automatovú verziu, takže zákazníci na konzolách budú prví, ktorí sa k hre dostanú. Bolo to pre nás výzvou, lebo bežne sme hru upravovali ešte na automatoch, kým sa dostala na konzoly. Takže teraz je beta naozaj tým, čo nám dáva podklady, ktoré potrebujeme na to, aby sme hru pred vydaním vyladili a vybalansovali.

Nebojíte sa, že odstránenie Focus útokov vyústi do spamovania safe pohybov, čím sa aj zmenší počet pohybov, ktoré hráči v boji využívajú?

Ako som už povedal, so Street Fighter V naozaj začíname odznova, čo sa týka hrateľnosti. Takže to nie je tak, že by sme si povedali „odstráňme Focus útoky“. Vytvorili sme úplne nový základ a hru sme postavili na ňom s úplne novým systémom. Je to veľmi podobná situácia, akú sme tu už mali. Street Fighter 3 mal parry systém, ale ten sme nepreniesli do štvorky. V nej sme prišli s novým systémom Focus útokov. Každá hra zo série má vlastne svoju vlastnú hrateľnosť a my nerozmýšľame v intenciách, že čo by sme vyhodili a čo nechali. V každej časti musí dávať hrateľnosť zmysel. Ľudia, ktorí nedokážu žiť bez Focus útokov stále môžu zostať pri štvorke, rozhodne s hrou v blízkom čase nekončíme. Ale myslím, že by mali byť otvorení novým zmenám, ktoré prináša Street Fighter V a mali by vidieť, ako fungujú.

V predchádzajúcich dvoch beta testoch hráči bojovali s obrovskými problémami. Plánujete ďalšie verejné testy, kde budú tieto problémy odstránené?

Áno, plánujeme pokračovať, keďže ešte stále potrebujeme zozbierať spätnú väzbu od hráčov a zapracovať na veciach, ktoré zatiaľ príliš dobre nefungovali. Pripravili sme už niekoľko hrubých patchov pre betu. Zároveň sme už získali z bety cennú spätnú väzbu a robíme to hlavne kvôli nej, aby sme našli slabiny v systéme, miesta, ktoré potrebujú opravu a hru vylepšili. Preto sa betou stále zaoberáme.

Prečo ste sa rozhodli ísť cestou crossplatfom multiplayeru?

Je to niečo, čo sme už predtým chceli spraviť – spojiť našu komunitu ako jednu veľkú skupinu. Ultra Street Fighter, ale vlastne aj celý Street Fighter 4, bol rozdelený na 3 rozdielne platformy - Xbox 360, PS3 a PC, pričom ľudia medzi sebou nemohli hrať, čo veľmi komplikovalo veci, keď sme robili turnaje. Museli sme vybrať platformu a na jednej nefungovali veci z iných a podobne. Prinášalo to veľa komplikácií a my sme chceli priniesť hru na jedno miesto, kde sa všetci zídu a môžu proti sebe hrať. Úzko sme spolupracovali hlavne so spoločnosťou Sony, ktorá nám poskytovala technickú podporu, pomáhala nám s tým, aby hra fungovala online. Snažili sme sa, aby fungovala aj na ďalších platformách, takže to bol veľmi dobrý pracovný vzťah.

Plánujete Street Fighter V podporovať tak dlho ako štvrtú časť aj s jej rôznymi verziami?

S hrou máme dlhodobé plány a budeme ju dlhodobo podporovať. Ako sme už skôr oznámili, nebude to v podobe updatov, ktoré si zakúpite vo forme nového disku alebo digitálnej verzie (ako to bolo v štvrtej časti), keďže Street Fighter V bude základnou platformou. Street Fighter 4 je na trhu už skutočne dlho a stala sa taká vec, že hra začala skutočne zoširoka, bola prístupná aj iným ako hardcore hráčom a fanúšikom bojoviek, ale postupne sa komunita hry začala zužovať skôr na hardcore hráčov. Ostatní postupne odpadávali, keďže nedokázali udržať tempo. So Street Fighter V začíname od začiatku a chceme, aby sa hráči k hre vrátili a aj ju naďalej hrali a my ju budeme podporovať tak dlho, ako budeme môcť. Cítime, že Street Fighter 4 je už kompletný a vieme, že veľká časť komunity zostane hre verná aj po vydaní Street Fighter V, ale bolo by skvelé, keby sa hráči presunuli aj k päťke.

Môžete nám povedať niečo viac o crossoveri s Haradom, ktorý ste aj na konferencii naznačili?

(Smiech). Ako asi viete, už sme spolu pracovali na Street Fighter x Tekken, no medzičasom sa ľudia začali pýtať, čo sa stalo s tou druhou hrou Tekken x Street Fighter. Nemôžem hovoriť za pána Haradu, takže ohľadne nejakých oficiálnych vyjadrení by ste sa museli spýtať jeho. Ale musím povedať, že viem, čo sa tam deje, viem čo sa skrýva za oponou v Namco, ale viac povedať nemôžem.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 6.11.2015
Páči sa mi!
YOSHINORI ONO O STREET FIGHTER V


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk