Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Na návšteve u autorov hry Kingdom Come

Ako vznikajú dungeony bez drakov

Článok pre PC, PS4, Xbox One

„Ako bolo vo Warhorse?“ počul som v posledných dňoch pomerne často. A úprimne povedané, ani sa nečudujem. Pripravovaná stredoveká RPG Kingdom Come: Deliverance patrí medzi najočakávanejšie tituly. Stojí za ňou dobre známy a skúsený tím, no taktiež je nám hra aj blízka. Priamo sa týka českej histórie, ktorá je vzdialená, len čo by ste kameňom dohodili. Avšak aj keď sa nám hra ukazuje pomerne často, pohľad do priestorov, kde vzniká, sa neponúka každý deň. My sme pozvanie dostali, nazreli sme za oponu a o čo môžem, o to sa s vami podelím.

Warhorse Studios sídlia v Prahe na Karlíne, kde o herné osobnosti nie je núdza a narazíte tu na mnoho menších aj väčších štúdií - vrátane Keen Software House. Hra slávi úspech už pred vydaním, a tak neprekvapí, že priestory štúdia sú skutočne unikátne. Veľké, s množstvom miestností určených pre rôzne časti tímu, no zároveň príjemné. Hneď pri vchode vás prekvapí dlhá stena lemovaná farebnými papierikmi. Keď sa neskôr pýtam PR manažéra Tobiasa Stolz-Zwillinga, hovorí, že je to zoznam prác jednotlivých členov tímu. Ráno prídu, zo steny si zoberú svoje úlohy a pustia sa do nich. Pýtam sa, či to nie je trochu demotivujúce, ale vraj práve naopak. Na stene oproti je zas zoznam questov v hre, ktorý potvrdzuje viac reálne stvárnenie, no variabilita nechýba a ako sa zdá ani nápady.


Tobias ma neskôr zobral naprieč jednotlivými časťami štúdia a to, že všetko nie je len o tvrdej práci, dokázala hneď prvá miestnosť. Kuchynka je v takýchto štúdiách bežná, no nie všade nájdete vlastný herný automat. V starej skrini z prvého Killer Instinct sa skrývajú nové a vlastné vnútornosti, kde si zamestnanci môžu zahrať emulované klasiky v automatovom štýle. Hneď oproti sledujú aktuálne dáta z crowdfundingovej kampane, ktorá bola po Kickstarteri presunutá na ich vlastnú stránku. Američanom sa hra zjavne veľmi pozdáva. Slováci sa do prvej päťky nedostali. Ak máte v kuchynke šťastie, ujde sa vám aj jedno orosené s tematikou hry.

Návšteva štúdia s Tobiasom pokračuje a ideme ďalej. Osobne ma prekvapilo, keď sme prešli dverami do obrovskej miestnosti, kde sa autori venujú motion capture. Čo môžu, to si Warhorse robia sami, a to platí aj pre nahrávanie animácií pohybov. Miestnosť je obrovská, nahrávali sa tu dokonca nielen pohyby jednotlivcov, ale aj davové scény. Jediné, čo tu nerobili, sú kone. Nevošli by sa im totiž do výťahu. Okrem nich ale všetko vzniklo práve tu, navyše s dôrazom na čo najvyššiu mieru realizmu.

Motion capture totiž robili profesionálni šermiari, ktorých pohyby vychádzajú z dobového bojového štýlu. Aby boli ešte viac autentické, sú tu nielen motion capture obleky, ale aj časti brnenia. Predsa len sa človek v brnení pohybuje inak ako v bežnom oblečení. No a nájdeme tu aj zbrane. Skúšalo sa s reálnymi zbraňami, ale aj keď boli šermiari skúsení, nedochádzalo ku skutočnému kontaktu a animácie nevyzerali dobre. V štúdiu sa tak bijú plastovými mečmi a aj rôznymi štítmi. Tými sa môžu aj reálne udrieť, navyše sú vyvážené podobne ako skutočné zbrane.


V rovnakej miestnosti, avšak za menším plátnom, sa zas snímajú animácie tváre. Práve v deň návštevy štúdia tam malo byť extrémne horúco. Autori totiž vyzvali fanúšikov, aby do hry prepožičali svoje tváre, pričom práve vtedy sa mali tváre snímať. Pripravených tak bolo zhruba 30 fotoaparátov v zaujímavej konfigurácii, o ktorej toho veľa neviem, no zjavne je pripravená na to, aby dokonale zachytila mimiku. Možno tak v hre po jej vydaní nájdete aj niektorých svojich známych vo veľmi reálnej podobe.

Chodiť pomedzi jednotlivé oddelenia a počúvať pritom „výklad“, je zaujímavé. Sledujete prácu grafikov, 2D artistov (ako pracujú na vernom spracovaní ostroh), zvukárov, animátorov a ďalších, ktorých vlastne vyrušujete, z čoho pravdepodobne nadšení nie sú, ale aj tak vám ochotne v pár krátkych chvíľach ukážu niečo zo svojej práce a prehodia pár viet. Nemusíte pozerať cez plecia, všetci sú vám otvorení a vidíte aj to, ako sa 2D art drobnej českej dedinky pomaly pretvára do herného prostredia, pričom neskôr môžete presne to isté miesto nájsť aj v hre samotnej. A na to všetko dozerá historička, ktorá kontroluje ako veľké veci, tak aj drobnosti.

Warhorse je síce české štúdio, no pri prechádzaní priestormi príjemne prekvapí kolorit rôznych rečí, ktoré sa ozývajú chodbami. Čeština vedie, no pracuje tu aj mnoho cudzincov, takže často započujete aj angličtinu. No a nájdete tu aj niekoľko Slovákov, ktorí na projekte pracujú. Vývojári sú nielen z rôznych krajín, ale aj s rôznymi skúsenosťami. Napríklad 2D artistka do Warhorse prišla z Bethesdy. No a potom sú tu známe tváre, ako Viktor Bocan alebo Dan Vávra, o ktorých ešte na našej stránke budete čítať a ktorí majú za sebou bohaté skúsenosti z mnohých známych českých projektov.


Prehliadka štúdia trvala vlastne len krátko. Oveľa viac času však zabrali rozhovory s tými najpovolanejšími. Na záver mi ale odložili to najlepšie. Asi viete, že je v príprave beta, ktorá čoskoro vystrieda alfa verziu a ponúkne aj nový obsah. Herný svet bude väčší a bude v ňom oveľa viac obsahu. No ani neviem, či vám o nej môžem a vlastne aj chcem prezradiť viac. Snáď len toľko, že teraz sa hra ešte len začne skutočne ukazovať. Ak sa na ňu tešíte alebo ste v druhom tábore a neviete, čo vám ponúkne, počkajte si na betu a ďalšie informácie. Ukáže sa obsah, technická stránka, možnosti a hra bude podporovať aj VR, keďže je to vlastne samotná súčasť CryEnginu, na ktorom beží.

Boli to vlastne len dve hodiny, no utiekli ešte rýchlejšie, než by ste čakali. V príjemnej spoločnosti plynie čas veľmi rýchlo a spoločnosť vývojárov z Warhorse bola rozhodne príjemná. Aj napriek tomu to boli dve hodiny bohaté na množstvo informácií, ktoré sa ani nedajú absorbovať. Tu som vám len chcel sprostredkovať dojmy z toho, čo zažijete, keď sa osobne prídete pozrieť na jednu z najočakávanejších českých hier za posledné roky. S Kingdom Come: Deliverance však nekončíme. Čoskoro vám prinesieme aj rozhovor s dvojicou Dan Vávra a Viktor Bocan, no a nakoniec sa pozrieme aj na samotnú betu.


napísal matus_ace 25.1.2016


Zaradené pod: CZ, dev,

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
33 Asus ROG G752 VY
26.7.
2 Space Run Galaxy
recenzia 25.7.
4 Mighty No. 9
recenzia 22.7.
47 Hearts of Iron IV
recenzia 20.7.
4 Yo-Kai Watch
recenzia 19.7.
237 Pokémon Go
recenzia 18.7.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2016 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk