Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Exkluzívny rozhovor o Cities:Skylines

Čo nové prinesie expanzia pre Cities: Skylines?

Článok pre PC, Xbox One

Game Access v Brne nám dal šancu stretnúť sa s niekoľkými zaujímavými osobnosťami herného priemyslu, ktoré ochotne venovali pár minút zo svojho času na to, aby nám poskytli exkluzívny rozhovor. Medzi nimi bola aj Karoliina Korppoo zo štúdia Colossal Order, ktoré pod krídlami Paradoxu posledné roky pracuje na mestskej budovateľskej stratégii Cities: Skylines a jej expanziách. Práve o tej najnovšej nám Karoliina prezradila naozaj veľa, no dozvedeli sme sa niečo aj o nedávnej verzii pre Xbox One a modoch ako takých.

Mohla by si sa nám stručne predstaviť?

Volám sa Karoliina Korppoo, pracujem ako herná dizajnérka v Colossal Order a som hlavnou dizajnérkou Cities: Skylines.

Čo máš osobne na hre najradšej?

Mojou vášňou je spravovanie dopravy, dokážem sa hrať s cestami donekonečna. Je to založené aj na našej ďalšej expanzii, ktorá vychádza 19. mája, čo je už za rohom, kde do hry pridáme rôzne nové druhy križovatiek, na ktorých budete môcť meniť dopravné značky a tiež vyberať, či tam dáte semafor alebo nie. A toto som robila posledných niekoľko mesiacov, je to zaujímavé a naozaj to milujem.

Vrátim sa ešte k predchádzajúcej expanzii. Ktorá je tvoja najobľúbenejšia prírodná katastrofa a prečo?

Povedala by som, že tornádo, lebo dokáže zo zeme zdvihnúť objekty, ako napríklad kravy, a potom ich môžete sledovať poletovať vzduchom. Taktiež mám rada tsunami a to z rovnakého dôvodu, lebo jeho vlna dokáže veci strhnúť a potom vidíte, ako ich unáša ďalej. To je zábava.

Exkluzívny rozhovor o Cities:Skylines

Mohla by si nám prezradiť viac o Mass Transit expanzii pre Cities: Skylines?

Samozrejme. Prichádza už čoskoro a vyzerá naozaj dobre. Hlavnou novinkou je, že do hry prinesieme nové možnosti verejnej dopravy. Tieto budú slúžiť aj na to, aby pomohli hráčom zredukovať premávku na cestách. Pretože vieme, že doprava v hre vie byť výzvou, no sme s ňou spokojní, takže skôr prinesieme nové možnosti, ktoré umožnia zvládať prepravu más z jedného bodu do iného. Máme tam vzducholode, električky, monorail a trajekty na ostrovy, takže hráčom dávame kontrolu nad vodou aj vzduchom. Sú to všetko nové typy dopravy, ktoré nie sú priamo závislé na cestách. Ako súčasť bezplatnej aktualizácie tiež prinesieme nové info panely. Ak si kliknete na nejakú cestu, vidíte druhy dopravy, ktoré ju môžu využívať. Je jednoduchšie zistiť, kam ľudia chodia a prečo, ako keď ste museli klikať na jednotlivých ľudí alebo vozidlá. Je to prehľadnejšie a ihneď sa dokážete zorientovať v trasách aj dôvodoch cestovania. Takto budete môcť vybudovať napríklad električkovú trať alebo niečo iné tak, aby nezapratali cesty a ušetríte miesto pre dopravu tam, kde to potrebujete.

Prinesiete aj ďalšie novinky a úpravy okrem dopravných možností?

Áno, prinesieme množstvo menších vylepšení. Teraz, ak napríklad kliknete na prostriedok verejnej dopravy, v otvorených paneloch, tiež uvidíte minimapu jeho liniek. Môžete tak vidieť zastávky na týchto linkách a tiež to, kde sú vozidlá ako naplnené, či na túto linku nepotrebujete viac prostriedkov, prípadne ako sú obsadené zastávky. Ak je napríklad jedna preplnená, možno neďaleko potrebujete ďalšiu, aby s týmto pomohla. Taktiež jednoduchým posuvníkom môžete nariadiť, aký rozpočet bude pridelený na linky, čo v zásade znamená, koľko dostupných prostriedkov bude na konkrétnej linke. Predtým to fungovalo len tak, že čím väčší bol rozpočet, tým viac vozidiel bolo na linke, takže tam jazdili všetky dostupné a boli rozdelené len dĺžkou linky. Teraz nad tým budete mať väčšiu kontrolu. Ak to napríklad nie je obchodná linka, ale aj tak je vyťažená, môžete navýšiť počet prostriedkov. Je tu veľa noviniek, ktoré vám dajú lepšie možnosti kontroly nad hrou. A čo je veľmi dôležité, nemusia to využívať skúsenejší hráči, je to skôr pre hráčov, ktorí ešte veľa nehrali a chcú skúšať vylepšenia. Všetky možnosti transportu sú kompatibilné so staršími uloženými pozíciami, takže ak mám svoje staré mesto, vylepším takto jeho dopravu a pridám nové možnosti.

Sú aj expanzie kompatibilné, aby si napríklad mohla zničiť svoje nové trasy nejakou prírodnou katastrofou?

Áno, všetky využívajú rovnakú logiku, takže sú navzájom kompatibilné, takže budovy aj dopravné prostriedky odnesie tornádo, presne ako som spomínala.

Exkluzívny rozhovor o Cities:Skylines

Sú nejaké výrazné zmeny medzi PC a Xbox One verziou Cities: Skylines?

Hlavne užívateľské rozhranie. Samozrejme, nemohli sme na konzole použiť myš a klávesnicu, takže hra pracuje s gamepadom. Aj logika hry je mierne odlišná, veci sa dosahujú iným ovládaním, ale stále budujete mesto, takže základné veci, ktoré v hre robíte, sú stále rovnaké. Hrala som túto verziu len chvíľku, ale hrá sa to trochu odlišne a je to aj o tom, kde hru hráte, pretože to vzbudzuje iný dojem, keď sedíte na gauči a hráte na TV, ako keď máte hru blízko pred sebou na PC. Ale páči sa mi. Myslím si, že hráčom sa trochu nebude pozdávať, že táto verzia nepodporuje modding, pretože to je niečo, čo nedokážeme dobre vymyslieť na konzolách. Ale myslím si, že sa to časom možno vyrieši, napríklad balíčkami modov, alebo niečím podobným. Som si istá, že už sú nápady, ako to vyriešiť.

Už si spomenula modding. Sú medzi modmi nejaké výtvory, ktoré máš rada?

Áno. A dokonca aj to, čo robíme s Mass Transit, je založené na populárnych modoch a z nich sme čerpali inšpiráciu. Spomíname tie mody a otvorene sme hovorili, že využívame nápady modderov. Samozrejme, nezoberiem kód modu, ale prídavky robíme sami s inou implementáciou, ale toto je prvý raz, čo to robíme takto – teda, že sme sa inšpirovali v modoch. Ale vieme, že veľa hráčov nepoužíva mody. Nevieme prečo, či to nevedia, alebo len nechcú. Je to OK, hra je úplne hrateľná aj bez nich, ale niektoré najpopulárnejšie mody naozaj pôsobia tak, že by mali byť v hre, pretože z nich máte dojem ako z integrálnej súčasti hry, a preto ich chceme dostať aj k hráčom, ktorí nepoužívajú mody.

Čo ďalšie pripravujete po Mass Transit?

Budeme pracovať ešte na nejakom obsahu pre Skylines a ktovie, do čoho sa pustíme potom. Milujeme však prácu na Skylines a budeme sa jej venovať ešte minimálne pol roka a potom možno príde niečo nové, ale nemôžem prezradiť viac o tom, čo bolo naplánované.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 16.5.2017


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Cities: Skylines
PC ,PS4 ,Xbox One

Paradox Interactive / Colossal Order
Stratégia

dátum vydania 10.3. 2015
Kúpiť si hru na
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
3 Football Manager 2018
recenzia 13.12.
26 Xenoblade Chronicles 2
recenzia 12.12.
4 PlayLink
recenzia 11.12.
2 Deep Sky Derelicts
dojmy 11.12.
0 Sector magazín #98
článok 8.12.
20 Black Mirror
recenzia 8.12.
1 Tower 57
recenzia 7.12.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk