01 02 >>
icon
detail (l.83)
jurajR -> p3x0
  pridané 16.2.2017 14:30
Ja som bol iniciátor - skontaktoval som obe redakcie s Ivanom a pomáhal som organizačne - preto "sme". Obaja redaktori kládli vlastné otázky a nijako sa to necenzurovalo. Bol som ale u oboch rozhovorov prítomný, preto viem potvrdiť autenticitu a aj to, že nikto neurčoval nejaký scenár a pod.
icon
detail (l.216)
p3x0 -> jurajR
  pridané 15.2.2017 14:16 (editované 15.2.2017 14:17)
"sme" akoze aj ty si odpovedal ? :)
icon
detail (l.184)
Erasermark -> Jonsnovv
  pridané 15.2.2017 10:24
Nemusíme na príklady chodiť tak ďaleko... v susednom Poľsku sa podpora herných štúdiu štátom stala samozrejmosťou - a pozrime kde sa za pár rokov Poľský herný priemysel dostal. Úplne zatienil všetko na východ od Berlína....
icon
detail (l.83)
jurajR -> p3x0
  pridané 14.2.2017 20:45
Je to tak - môžeme doložiť komunikaciu, ak by niekto neveril príp. napíšte Ivanovi Rylkovi, on to tiež určite rád potvrdí ( http://rylka.com/ ) Inak pre Level sme robili rozhovor ešte v decembri (6.12.) a s Matúšom (Sector) to bolo 1.2.2017.
icon
detail (l.216)
p3x0 -> jurajR
  pridané 14.2.2017 16:19
no ked pises, tak to bude asi pravda
icon
detail (l.216)
2
p3x0 -> Erasermark
  pridané 14.2.2017 16:17
nie premna to nieje zadarmo, kedze som plus minus podobny clanok cital pred mesiacom a zaplatil som si zan, takze tvoja poznamka je odveci..

ked sme pritom, pisal som sem recenzie a clanky taktiez vo svojom volnom case a zadarmo a ludia ako ty, ktory v zivote nic nevytvorili si to dovolili kritizovat, tak preco by som nemohol vyjadrit kritiku aj ja?
icon
detail (l.83)
1 0
jurajR -> Regina Spectra
  pridané 14.2.2017 15:33
Ivan je umelec - výtvarník, tvorca postáv. On nemusí hrávať hry, u neho sa očakáva iné umenie a hlavne kreativita. Grafik nemusí byť hardcore hráč, dokonca to nemusí byť ani hráč. Hráči by mali byť ľudia, čo vytvárajú herné mechanizmy, programujú spôsob ovládania a pod. Pri výrobe hry je veľa profesií, kde nie je nutné aby to boli vyslovene hráči - napr. aj ľudia od financií, producenti alebo office manager, príp. čo ja viem programátor, ktorý má na starosti prácu s menu nemusí byť hráč. Je vhodné ak je v teame najviac ľudí, čo reálne hrávajú hry, ale nemusia to byť "majstri sveta".

Ak vás hry bavia, ale nevenujete im 10 hodín denne, pretože niekedy tvrdnete v práci aj 18 hodín (ako ja) neznamená to, že nie ste "hráč". A otázkou je aj to, kto je to vlastne hráč - ten, čo mastí 16 hodín denne CSko, alebo ten, kto hráva v priemere možno tak hodinu a skúša stále nové a nové hry, aby si spravil prehľad a zabavil sa?
icon
detail (l.83)
jurajR -> Erasermark
  pridané 14.2.2017 14:44
Ivan získal v Nordeus ako sám povedal Dream Job. Je to presne ten typ práce ako možno vidieť napr. v centrále Google, čiže... Je tam ešte relatívne krátko (pár mesiacov), tak možno bol trochu viac nadšený z nového života a strašne si pochvaľuje aký je úžasný Belehrad. Rozhovor musel prejsť schvaľovacím procesom u zamestnávateľa, ale nikto do pôvodného textu nezasahoval a Sector dostal zelenú na všetko, čo napísal - je to prepis autentického rozhovoru, bez akéhokoľvek cenzurovania (to schválenie - bolo to iba kvôli novému projektu, kde sú isté informácie ešte pod embargom a nesmú sa zverejniť skôr, ako budú oficiálne oznámené. Je pochopiteľné, že si firmy chránia informácie o budúcich projektoch a seriózne médiá si nechávajú rozhovory vždy autorizovať pred zverejnením, čo sa stalo aj v tomto prípade).
icon
detail (l.83)
1 0
jurajR -> p3x0
  pridané 14.2.2017 14:33
POTVRDZUJEM! Bol som osobne (resp. prostredníctvom skype) pri oboch rozhovoroch (viac menej ako poslucháč - rozhovor bol primárne medzi redaktorom a Ivanom, ja sám som sprostredkoval oba rozhovory s Ivanom Rylkom aj pre Level, aj pre Sector), čiže viem potvrdiť, že je rozhovor naozaj autentický a Matúš sa s Ivanom naozaj osobne rozprával Nejde o žiadny plagiát, len možno Ivan Rylka už mal skúsenosť s Levelom a niektoré odpovede sa proste obsahovo zhodujú - predsa len keď niekto opisuje svoj profesný a osobný život, asi nebude raz tvrdiť jedno a potom druhé...
icon
detail (l.24)
Janko2
  pridané 14.2.2017 11:54
icon
detail (l.167)
2 0
Gordon
  pridané 14.2.2017 10:55
perfektný článok a ako už bolo v jednom komente spomenuté tiež by som si prial viacero takýchto článkov resp. rozhovorov...lebo často ani nevieme akých šikovných ľudí tu v rôznych odvetviach máme, či už na Slovensku alebo Čechách...nemám čas pozerať iné herné weby, takže som rád, že sa tu nájde sem tam aj takýto článok o ľuďoch, ktorí čosi v hernej branži dokázali. len tak ďalej
icon
detail (l.130)
Jonsnovv -> Erasermark
  pridané 14.2.2017 10:14
Urcite ano. Preto som na inom mieste nakydal na vladu, ktora kradne, ale toto odvetvie nepodporuje financiami. Pritom mladych sikovnych ludi by bolo. Ved nehovorim, ze kazdemu nahadzat peniaze halabala, ale ked uz niekto spravi slusny pitch, k tomu fungujuci prototyp, tak preco takemu nepomahat. Ved sa da aj na etapy. Ked splnis nejaky goal, dostanes na dalsi podporu. V tomto sme tu uplne v praveku. V Skandinavii to funguje neuveritelne. Sam poznam par ludi, ktori od vlad dostali uz tretiu dotaciu, posledna uz bola 75K eur, pretym 25, potom 50. S tym sa uz da zacat pracovat. Pockam este nejaky ten rok a poziadam si o obcianstvo a poziadam o investiciu ;]
icon
detail (l.184)
Erasermark -> Jonsnovv
  pridané 14.2.2017 8:58
lenže aj na menšie projekty treba peniaze... a vložiť do toho svoje úspory s otáznikom... nie každý ma na to "gule".
icon
detail (l.184)
2 1
Erasermark -> ace
  pridané 14.2.2017 8:54
Tu má článok zadarmo a ešte je smutný že si niečo podobné prečítal v platenom médiu :) Keby mal za to platiť cez nejaké piano tak nepoviem.. Dobrý rozhovor... akurát sa to ku konci mení na malé PR - ale to by sa zmenil pri rozhovore o práci asi s každým.
icon
detail (l.216)
1 3
p3x0 -> skubiak
  pridané 14.2.2017 0:49
perfektny pristup :) davam lajk
icon
detail (l.151)
LukasRengar
  pridané 13.2.2017 21:31
Pekny rozhovor, ale od polovice mi to pride viac ako inzerica na Nordeus a Spellsouls.
icon
detail (l.146)
1 3
skubiak -> p3x0
  pridané 13.2.2017 20:02
mam v prdeli, aj keby bol okopirovany z noveho casu. ked je clanok dobry, tak si ho rad precitam.
icon
detail (l.599)
5 0
ace -> p3x0
  pridané 13.2.2017 19:52 (editované 13.2.2017 19:56)
Áno, v rovnakom čase o rovnakých veciach. Iné odpovede Ivanovi nedovolili dat. Cely rozhovor mam nahraty, pricom pri ňom bol aj Juraj Redeky, takže ho môžem dolozit;)

Btw. Pozri si po E3 rozhovory veľkých medii o veľkých hrach, všetky su rovnake, lebo vývojári na iné otázky odpovedať nemôžu a tie sa vtedy z clanku vynechaju.

Rozhovor z Levelu som necital, iba viem, že ho mali vtedy tiez. Na téme sa obe médiá dohodli s Ivanom:)
icon
detail (l.132)
1 0
SimonJe -> Regina Spectra
  pridané 13.2.2017 18:18
Inu, ja tiez po celom dni za PC v praci nemam chut na hardcore gaming, ale skor nejaky sport, pripadne pivo. Na casual hranie tu mam par hier, max hodka denne.
icon
detail (l.132)
SimonJe -> Regina Spectra
  pridané 13.2.2017 18:17
Mozno sa mylim, ale mam dojem, ze je rozdiel vytvarat hernu mechaniku a to ako hra funguje, ergo to, co generuje nas zazitok ako hracov a vytvarat grafiku a design jednotlivych prvkov ako aj postav - tam je skor dolezite aky si umelec, grafik a ako vies pracovat so SW ;)
01 02 >>