01 02 03 >>
icon
detail (l.159)
Regina Spectra -> Montalban
  pridané 9.2.2016 11:53
Keby si sa stým narodil prišlo by Ti to prirodzené, ale detail - azbuka je až treťou vývinovou úrovňou hlaholiky, takže u nás by sa možno vôbec nepoužívala. Napríklad Nemci až do Hitlera používali švabach, je síce verziou latinky, ale dosť modifikovanou a on ho zrušil. Je latinka krajšia? Nie, len ňou píšu štáty na ktoré s obdivom hľadíme. Keby Čína vládla svetu ako USA bol by to pre nás pekný prúser :) Tiež sa niekedy zamyslím, ako by bolo, keby sme písali niektorou z verzií hlaholiky, ale myslím, že by to pre nás nebol žiadny problém. Tí, čo chcú veci zo západu sa musia naučiť angličtinu, takže musia vedieť jazyk a naučiť sa k nemu 25 znakov je detail. Začať s tým na prvom stupni a nik nepocíti problém. Myslím, že by to dokonca bolo lepšie, takto (sa)považujú za jazykovo zdatných aj ľudí čo poznajú (zhruba) len písomnú formu angličtiny a keď sa im niečo anglicky povie, tak nerozumejú, lebo je tam masívny rozdiel. Stačí vyhláskovať a hneď pochopia.
icon
detail (l.96)
8
GreedyLannister
  pridané 9.2.2016 9:50
Poďme sa z toho všetci podrbať bo češi robia hru :) A zožerte ma minuskami
icon
detail (l.118)
Montalban -> Regina Spectra
  pridané 8.2.2016 23:18
Vďaka vyhnaniu Cyrila a Metoda nepíšeme azbukou. Ja som za to rád.
icon
detail (l.116)
1
ScoRch. -> fuzzy_draw
  pridané 8.2.2016 19:10
Aj ja som videl video z alfy a veru nevyzeralo to dobre. Ani záživne. Ani zábavne...
fuzzy_draw
  pridané 8.2.2016 8:14 (editované 8.2.2016 8:15)
Som silno zvedavý čo z toho bude :) videl som nejaké zábery z alfy no nevyzeralo to zle :D ale tak keď sa do toho pustil Dan Vávra hádam to zle nedopadne
icon
detail (l.147)
nessundorma -> keyakku
  pridané 7.2.2016 22:17
ciastocne pravda, ale maria podla mna tymi slow autami trpela jak svina :D ... islo ma slak trafit, ked som mal na to jazdit. To si pamatam dodnes :D
Zahanat ovce je "super" max 1x za celu hru, urcite by som to nechcel robit ako grind pre xp :D
aj v takom Withcerovi 3 (a to je ina kava ta hra) ma nebavi hladat stratenu ovcu viac ako raz... uz som to spravil a dufam ze to uz viac nebude... radsej sa bit s drakom :D
icon
detail (l.54)
1 0
keyakku -> nessundorma
  pridané 7.2.2016 17:00 (editované 7.2.2016 17:02)
na Istrocone pred tuším 2 rokmi prezentovali alfu a mali sme možnosť si vyskúšať napr. zaháňanie oviec a ich stádovitú AI. takže robiť tam rozhodne bude čo. veď uznaj, sword and magic mlátičiek máš po aleluja, ale taký Sheep Simulator: from Honelník to Bača - Husit War Edition, to tu ešte nebolo! nemusí byť všetko len o bojovaní, aj žinčicu (+5 k črevným pochodom) niekto vyrábať musí...

a teraz bez irónie: veď uvidíme. prvá Mafia, tiež Vávrovo dieťa, stavila na realistický prístup (pomalé autá, nutnosť dodržovať predpisy a pod.) a minimum prestreliek a vyšlo to. na súboje sme sa tešili a mimo misií si vychutnávali atmosféru, neprerušovanú zbytočným strieľaním. ja im držím palce a až to bude, tak zistíme, či sa zadarilo
icon
detail (l.49)
icon
detail (l.52)
2
Gryzlov -> Coehoorn
  pridané 5.2.2016 11:22
Neopakuj to čo som už písal. Každopádne z pohľadu histórie sú prakticky bezvýznamný no to bezduché červy ako ty, nikdy nepochopia.
icon
detail (l.73)
1 1
jasomnepil
  pridané 5.2.2016 9:58
Dan Vavra ma vyjadrovanie na urovni tretiaka na ZS :D
icon
detail (l.159)
4 1
Coehoorn -> Gryzlov
  pridané 5.2.2016 0:28 (editované 5.2.2016 0:32)
Asi ťa treba dovzdelať. Byzancia bola mocnosťou leda tak v ranom stredoveku.

Kurfirst (z nem. „voliace knieža“: küren= voliť + Fürst = knieža) alebo zriedkavo knieža voliteľ či knieža volič bolo ríšske knieža s právom voliť kráľa rímskonemeckej ríše.(nekoršie bol kráľ pápežom „povýšený“ na cisára ). Pôvod tejto funkcie nie je úplne jasný. Prvýkrát sa kurfirsti spomínajú pri voľbe Alfonza X. Múdreho a Richarda Cornwallského v 13. storočí.

Pôvodne volili kráľa všetky ríšske kniežatá. Okolo polovice 13. storočia sa počet kurfirstov ustálil na sedem, čo v roku 1356 formálne spísal cisár Karol IV. svojou Zlatou bulou. Týchto sedem je:

traja duchovní:
arcibiskup kolínsky (arcikancelár v Itálii, dnešnom Taliansku)
arcibiskup mohučský (arcikancelár pre nemecké časti ríše)
arcibiskup trevírsky (v dnešnom Burgundsku)
štyria svetskí:
kráľ český (arcičašník)
vojvoda saský (arcimaršálik)
markgróf brandenburský (arcikomorník)
falcgróf rýnsky (arcistolník, truchsas)
Predsedal im arcibiskup mohučský, ktorý mal právo korunovať kráľa. Zástupcom predsedu bol vojvoda saský.

Počet a členstvo sa v histórii viackrát menil. V roku 1620 bol Fridrich V. Falcký zbavený hodnosti kurfirsta a tá bola daná vojvodovi bavorskému, no po vestfálskom mieri v roku 1648 bolo kurfirstvo Falcku vrátené, čím stúpol počet voličov na osem. Ako deviaty kurfirst pribudol v roku 1692 vojvoda brunšvicko-lüneburský (Braunschweig-Lüneburg) v Hannoveri. Na osem členov klesol zbor kurfirstov v roku 1777 vymretím priamej línie bavorských Wittelsbachovcov, keď bavorské a rýnske elektorstvo bolo spojené v osobe Karla Theodora zo Sulzbachu.

Preber si to ako chceš. Hlavne doporučujem tú vetu,že Český král a nemecký cisár určil zlatou bulou presný počet volitelov cisára na ďalších 300 rokov. Naozaj bezvýznamní štátik to české kráľovstvo. A Karol IV bol z polovice Přemyslovec.
icon
detail (l.168)
Robie.K1982
  pridané 4.2.2016 23:26
Akože fakt "silný" rozhovor...;)
icon
detail (l.130)
1
thechosenone729
  pridané 4.2.2016 21:18
na prvom obrázku vyzerá ako minecrafak :D :D :D
icon
detail (l.116)
dr.evil
  pridané 4.2.2016 20:02
Dan Vavra je satanista?
icon
detail (l.147)
nessundorma -> UnreAll
  pridané 4.2.2016 17:19
ciastocne pravda, ale stale je tam to riziko ze nastane stereotyp a nuda... zalezi od toho ako to bude spravene.
Je pravda ze ked to bude dobre (ala Dark souls, ani tam sa nebijes kazdych 5 sek a je to super) tak to moze byt dobre, lenze zasa na druhu stranu, nie je tu magia, nie je tu fantasy, takze vlastne co budes robit... celu hru sa bit s jednym druhom zbrani a proti tebe bude to iste? mozno je to realne, ale toto je hra, ktora musi byt v prvom rade zabavna
ja ked hram final fantasy, tak to realne nie je vobec, ale vdaka tomu ze mam k dispozicii 100+ kuziel, 100+ skills a 8 postav, tak je ta hra zaujimava aj po 200 hodinach a 3000 bitkach... uvidime, dufam a prajem im aby to bolo dobre, ale neviem
icon
detail (l.147)
nessundorma -> CrytX
  pridané 4.2.2016 17:16
ano, mas pravdu ze caste boje vyvolaju stereotyp, ale zasa na druhu stranu caste boje davaju vela xp a za tie si davas skills a pod... cize mas stale nieco nove.
Staci sa pozriet na take Final Fantasy, tam kym hru prejdem tak mam tak cca 3000 bitiek a v zivote sa mi tam nestalo ze by ma nebavili.
Ide o to, ako to bude spravene, dufam ze sa mylim a spravia to tak, ze to bude stale zabavne, ale obavam sa opak bude pravdou.
ale niekedy je pravda,ze
niekedy je menej viac :D
icon
detail (l.52)
1 3
Gryzlov -> Coehoorn
  pridané 4.2.2016 15:30 (editované 4.2.2016 15:33)
Pobavil si ma. Zato že si kráľ do niektorej krajiny rozhodne dať svoje sídlo, prípadne súhrn okolností urobí danú krajinu dôležitou, neznamená to ešte, že tá krajina má najväčšiu moc. V rannom stredoveku bola najmocnejšia Byzantská ríša, neskor sa k moci dostala aj Svätá Ríša Rímska, ktorá chcela vybalansovať pomer síl oproti východu, čiže oproti Byzantskej ríši, no aj tak v Európe dominovali hlavne dve krajiny a to Anglicko a Francúzko. Nemecko bolo hlavným centrom Svätej Ríše Rímskej, ktorá bola silne ovplyvňovaná Cirkvou.Značnú moc mali ešte aj Talianské mestské štáty, ktoré sa stávali obchodným centrom. Veď Nemecko sa z nej samotnej na jej konci a rozpade aj sformovalo. Mnou menované krajiny mali najväčšiu moc v stredoveku, to boli krajiny na ktorých záležalo. To, že sa vďaka určitým okolnostiam, čiže buď z náboženského hľadiska, prípadne vďaka intervencií Osmánov(až v novoveku), moc preskupila na iné miesto, to bol iba neobvyklí a nezvyčajný jav.
icon
detail (l.78)
5 6
E1M15xSk
  pridané 4.2.2016 13:51
a ja som ich sakra zakickstarteroval :D :D
ceska zaprdenost...budu tam suboje? ani moc nie ale minuli sme peniaze na sermiarov a dokonale postoje :D
bude viac koncov? ani velmi nie len ciest ku koncu, napr. cez kurinec alebo okolo neho :D
Ale urobili sme dokonaly pokrok s tym ze kazdy bude mat iny oblek a vzhlad ale moc tam ani postavy asi nebudu, lebo nebude moc subojov :D
cize odpoved na vsetko je "ani velmi nie" cielom tej hry je vyhrat ju...aha takze ani velmi nie tak hrat ju ako vyhrat ju (naco mame youtube aby sme si pozreli koniec) ci ani velmi nie.
icon
detail (l.130)
2 0
navisk -> assassin_oN
  pridané 4.2.2016 13:21
skor sa bojim ze to bude paradne vyzerajuca a prepracovana nuda.
icon
detail (l.129)
1 0
assassin_oN
  pridané 4.2.2016 13:06 (editované 4.2.2016 13:07)
...bud to bude uplne paradna, alebo uplne na shit hra...inej cesty niet
01 02 03 >>