01 02 03 04 05 06 07 ... 14 >>
icon
detail (l.174)
1 0
Fingolfin -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 14:06
Podobne, nesiel som do toho s nejakym uplnym nadsenim, ale oplatilo sa :)
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> Fingolfin
  pridané 8.4.2024 14:04
Stačí, ak je to aspoň ako Marťan, ten bol sranda :D vôbec som vtedy nečakal, že ma to tak dostane a pohltí :D
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> Bishamonten
  pridané 8.4.2024 14:03
oh!
super, díky
icon
detail (l.174)
2 0
Fingolfin -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 14:03 (editované 8.4.2024 14:04)
Za mna je Project Hail Mary o dost lepsi ako Martian, ale aj ten sa cital velmi dobre. No ved som to tu nedavno kusok rozpisal. Ale aby si zas nebol nahypovany :D

EDIT: alebo takto. Lepsi je asi nespravne slovo. Zaujimavejsie je asi lepsie xD
icon
detail (l.135)
1 0
Bishamonten -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 14:00
Je to určite lepšie než Marťan, aj lepšie napísané.
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> Bishamonten
  pridané 8.4.2024 13:52 (editované 8.4.2024 13:53)
hej, to som si vravel kopec krát, že či to nie je proste iba rozdiel v kultúre.
ale proste aj tak mi to nesedí, že by ich diela boli proste furt chabo písané a neviem čo. Lebo aj keď si pozrieš, nejakú čínsku tvorbu, tak proste to vie byť o dosť lepšie, než toto.
potom som si aj gúglil a vraj ani v originále to nie je nejaké terno, ako je to napísané.

no, vidíš, to s tým "za rohom" mi pripomenulo, že tam to bolo ešte dokonca aj nejako prekvapivo písané, že odkaz
SPOILER (Kliknite pre zobrazenie)


Hm, tak skúsim popozerať po tej Mary teda. Je to teda minimálne tak fajn ako Marťan, alebo aj lepšie, hej? :D

Btw, začal som nakoniec predsalen niečo, a začal som s Tales of the Dying Earth od Jack Vanca. Zbierka príbehov. Zatiaľ nie som ďaleko, ale je to zaujímavé, o dosť živšie, než 3BP :D
som zvedavý, čo bude ďalej
icon
detail (l.135)
1 0
Bishamonten -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 13:41
Možno je to čínskou mentalitou. Alebo kombináciou toho a nie príliš veľkým rozprávačským talentom.
Čítal som to už 5 rokov dozadu a detaily si nepamätám, je tam viac takých kontroverzných myšlienok. Mňa osobne ani veľmi nepresvedčil, že tu "za rohom" máme mimozemskú civilizáciu približne na rovnakej technologickej úrovni (tisíce rokov sú kvapka v oceáne v porovnaní s vekom vesmíru). Ale aspoň to núti čitateľa premýšľať.
Artemis kľudne vynechaj, to bolo slabučké. Zato Project Hail Mary je skvelé dielo. Dúfam, že sa čoskoro dočkáme filmovej verzie.
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> Bishamonten
  pridané 8.4.2024 13:06 (editované 8.4.2024 13:32)
Veď jo.. ale zasa od Andyho som čítal iba Marťana a to ma bavilo riadne, proste to bolo aj zábavne napísané a mal tam kopec fajn nápadov a furt sa niečo dialo.

keby to písal, ako 3BP, tak by to bolo len, že "zmrzli mu zemiaky, ale zhodou okolností našiel vo vrecku kľúčik od zamknutej špajze, kde našiel kopec jedla" a nápad na sadenie zemiakov, ktorý by vymýšľali všetky hlavy sveta, by bol, že "použij hnojivo, ktoré je skryté na spodku sáčku" a ešte by sa autor potľapkal po pleci, ako chytro to vymyslel
alebo
"keď nemal batériu, tak si spomenul, že vlastne za stolom je jedna, ktorú si doteraz nevšimol a ju potrebuje"
alebo
"práve, keď mu dochádzal kyslík, tak náklad vyslaný pred 8 mesiacmi, ktorý sme doteraz nespomenuli ani raz, práve dorazil na Mars, pár stoviek metrov od neho"
v podstate by Watney nemusel nič robiť, dej by všetko spravil za neho :D

Ale vraj Artemis nie je až tak dobré, a na druhú stranu Project Hail Mary je vraj veľmi dobré.. neviem či si čítal niektoré z toho, čo je na tom pravdy (oproti Martianovi)

zasa nechcem úplne krivdiť, tá kapitola s počítačom sa mi páčila, sranda nápad, či to s rozkladaním protonu na dimenzie, a tie opisy vecí, to bolo fajn (ale tiež také, že zrazu keď treba, tak chaotic era nie je, alebo je taká mild, že im to v ničom neprekáža)

(môže obsahovať SPOILERY na 3BP)

škoda, lebo podľa mňa sa v tom skrýva akože ešte o niečo lepší príbeh. keby to začne napr. s Red Coast Base, ako odosielajú signál, máš potom recieved signál s tým odkazom a riešia tam tú politiku okolo toho, čo odpovedať alebo nie a popritom máš Ye Wenjie, ako sa snaží sabotovať všetko a ísť na vlastnú päsť..
ale to už by bol iný príbeh. možno by stačilo, keby počas tej šichty to videli aj tí kolegovia, čo na to dohliadali, a riešili tam spolu, či odpovedať alebo nie.
celkovo, čo mi trocha ešte vadilo bolo to autorove jednostranné tlačenie na "ľudstvo je najväčšie zlo" a nemal si tam žiadne opozičný hlas, že či môže byť dobré alebo či je v istých smeroch dobré a čo by bez ľudí nebolo, ako zachraňujú prírodou vyhynuté druhy cez klonovanie alebo šľachtenie.. proste nejaké to vyváženie, lebo takto to bolo riadne umelé, ešte keď Wenjie je taká plochá postava.
Bol tam aj pokus o nejaký opozitný hlas, ale to bolo na pár strán, že už si ani detail neviem vybaviť, ohľadom čoho, to bolo.
Tiež aj tí adventisti a tí druhí, tak tiež tam chýbal nejaký hlas, diskusia, alebo opozitné views. Veď keby si toľko rokov mal akúsi skupinu, čo sa pripravuje na to celé, mal by si medzitým aj ľudí, ktorí odpadli a chceli by sa radšej pripraviť, alebo by mali rodiny a chceli ich ochrániť a to by ich zlomilo na druhú stranu.
Celkovo aj to, že to pozostávalo skôr z elít a vedcov, lebo oni, že vidia skôr zlo ľudstva.. to mi príde také divné tiež. Si vezmi ak niekto vyrastá na spodku spoločnosti, všetci sa k nemu správali zle, tak má väčší dôvod opovrhovať ľudstvom, než nejaký milionár, ktorý nevie, čo so sebou.
Nvm, to celé mi prišlo také, že autor sa veľmi nepozastavoval nad týmito vecami a písal ďalej, čo mu prišlo na um.
A kopec takýchto vecí mi tam chýbalo :/ nejaká tá väčšia uveriteľnosť situácie a sveta.
takisto ako napr trisolarania vedia, že pred nimi existovalo 200+ civilizácii, v rozsahu stovák miliónov rokov, ešte keď chaotic era je chaotic a vie všetko zničiť? a napr keď sa rozbila planéta, koľko toho by sa stratilo.. zapisovali si to niekam a uschovávali do podzemia? alebo stále asspoň jeden prežil?
veľa otázok, čo možno sú zodpovedané neskôr, ale pôsobili skôr, že autor sa nad nimi sám nepozastavoval vôbec.
(je toho viac, ale to by tiež bolo zasa na dlhšie)(v podstate pri každej kapitole by sa to dalo rozoberať.. možno by som niektoré aj ocenil viac (a možno niektoré aj ešte menej))

edit: chýbalo mi tam aj skúmanie vlastných konceptov viac do hĺbky, trocha sa s nimi aj pohrať (minimálne prvá kniha, no)
icon
detail (l.135)
Bishamonten -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 12:51
Samozrejme, že som videl niekoľkokrát.
Veď ani Weir nie je najlepší spisovateľ, ale napísal veľmi zaujímavé romány.
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> Bishamonten
  pridané 8.4.2024 12:32 (editované 8.4.2024 12:38)
však to, že zaujímavé nápady tam občas sú, ale treba sa k ním dopracovať cez také kvantum.. niečoho.. :D
ak si videl Shawshank Redemption, tak by som to prirovnal k
SPOILER (Kliknite pre zobrazenie)

no, nechám to kus odležať v hlave, možno nakoniec fakt najlepší bude wiki výcuc, kde to obíde celú tú vatu :D (čo som nerád, ale nuž.. uvidím o pár dní)
irutuje ma to, že taký nápad, a zabalený v hentakom obale.. D:
icon
detail (l.143)
qwerty8 -> saver
  pridané 8.4.2024 12:10
No lenže on čítal iba prvú knihu. Ak si pozrie americký seriál ktoréý je pomaly miš -maš všetkých troch častí knihy tak knihy ho už potom nebudú baviť.
icon
detail (l.135)
1 0
Bishamonten -> Patrix85
  pridané 8.4.2024 11:59
Myslím si, že platí všeobecný konsenzus, že Temný les je je lepšia kniha. Ale stále tam nájdeš všetky neduhy, ktoré si spomenul. Liou-ov štýl je vážne ťažko stráviteľný, ale v tých knihách ide skôr o zaujímavé myšlienky.
Furt lepšie než adaptácia od Netflixu.
icon
detail (l.599)
1 0
saver -> Patrix85
  pridané 7.4.2024 23:21
jaj ak si cital knihu tak je to asi jedno, netflixovsku hlavne pre zaujimavost ako to cele upravili
icon
detail (l.213)
Patrix85 -> saver
  pridané 7.4.2024 23:20
A tak knihu mam precitanu, a ak to ma ist presne podla nej, tak by to malo byt v poho, nie?
Hlavne, ci tam nefixli hlavne neduhy knihy (dialogy a postavy) (aj ked asi nie, ak sa chcu drzat co najblizsie, ale zasa niektore veci by ani nefungovali dobre v TV, tak fix by sa hodil).
A ak netflix prezradza tretiu knihu..
Hm, no popremyslam. Ci skusim dalsiu alebo skusim wiki (co som este nespravil) alebo pojdem rovno na netflix.
icon
detail (l.599)
saver -> Patrix85
  pridané 7.4.2024 23:07
radsej naopak, lebo cinska ako prva unudi, americka ukaze dolezity zaklad a ak sa ti bude pacit mozes si cinskou rozsirit informacie
icon
detail (l.213)
1 0
Patrix85 -> qwerty8
  pridané 7.4.2024 23:03
30casti? Wtf :D
Ale dobre vediet teda, dikes :)
Skusim teda najprv asi ten, ak niekde najdem.
icon
detail (l.143)
1 0
qwerty8 -> Patrix85
  pridané 7.4.2024 22:59
Cinsku som nevidel ale ta by mala byt skoro presny prepis knihy. Prva seria ma 30 casti. Americky serial je uponahlahlany a cinsky je zevraj utahany :D
icon
detail (l.213)
Patrix85 -> qwerty8
  pridané 7.4.2024 22:52
Shit.. :D :(

A cinska verzia nevies ako je na tom?
icon
detail (l.143)
1 0
qwerty8 -> Patrix85
  pridané 7.4.2024 22:33
V prvej sérií seriálu sú niektoré veci už aj z tretej časti. Postavy sú takmer úplne pomenené. Neviem si úplne predstaviť ako dokážu spracovať tretiu knihu do seriálovej podoby pretože tá kniha bola tak trochu mind****. Ak si pozrieš seriál tak si myslím skazíš zážitok z kníh pokiaľ sa ich potom rozhodneš čítať.
icon
detail (l.213)
Patrix85 -> qwerty8
  pridané 7.4.2024 22:25
Hej, prave tie napady ma lakaju, ale strasne ma odradza, ak to je pisane podobne chabo ako jednotka, ah :(
Cital som, ze veaj trojka este este viac crazy a tie zaujimave napady su skoro v kazdej kapitole.

A serial si nepozeral? Ci to berie veci iba z prvej knihy alebo aj z Lesa. Videl som nejake obrazky (Netflix verzia) a vyzera, ze to troska pomenili a niektore udalosti sa mozno deju skor.
01 02 03 04 05 06 07 ... 14 >>