01 02 03 04 05 06 07 ... 16 >>
icon
detail (l.215)
6 0
????
  pridané 15.3.2024 20:43 (editované 16.3.2024 10:29)
>Lies of P
Dark Souls klony to nemajú ľahké. Predloha je dosť silná na to aby sa dala len tak ľahko prebiť niečím čo tu už bolo a nepôsobilo to povedome. Lies of P sa to z veľkej časti darí aj ked nie na 100%. Subojový systém je mixom souls hier a Sekira . Zo Sekira si berie hlavne parry s presným načasovaním, ale nie je to tak intuitívne ako v Sekiro. Útoky protivníkov nie sú až tak jednoducho čitateľné a správne načasovanie zaberie hodiny a aj tak si nebudete vždy na 100% veriť. Napriek tomu sa dá hra užiť aj bez presného blokovania. Bude vás to síce stáť niečo života, ale je fajn že nie ste odkázaní na jedinú možnosť ako postúpiť ďalej. Niekde v polovici hry sa hra zmení na nepríjemne frustrujúcu. Do tejto chvíle je len veľkou výzvou, ale od polky vám poriadne prikúri. Bossovia vás pomelú dvomi, tromi ranami a subbosovia to zvládnu jedným kombom. Našťastie hra má silnú atmosféru ktorú vytvára výborne zvolený umelecký štýl. Zároveň je tu aj kvalitné ozvučenie doplnené skvelou hudbou na pozadí. Dĺžka sa dá natiahnuť na krásnych 50+ hodín ak máte trpezlivosť a radi presnoríte každý kút aj keď to má jedno ALE. Tým je dosť veľká lineárnosť. Tvorcovia sa to snažili vykompenzovať aspoň variabilným prostredím. Väčšina lokácií je veľmi pekná, ale ku koncu hry vás bohužiaľ čakajú klasické unrealácke jednotvárne chodby a hradby aké ste už za život preliezali nespočetne krát. Pokiaľ hru zapnete s vedomím že sa púšťate do skutočne náročnej hry nie je jej veľmi čo vytknúť ba práve naopak je tu viac pozitív než negatív. Po technickej stránke je hra zvládnutá nadpriemerne. Kde tu doskočí textúra, ale nedeje sa to často. Problémy s výkonom som nemal absolútne žiadne a keď znížite antialiasing a efekty aspoň o jednu úroveň z pod šialene rozblurovaného obrazu na vás vyskočia nadpriemerne kvalitné a čisté textúry. Čo by som hre vytkol je kamera v menších priestoroch a ak vás protivník vytlačí ku stene kamera sa na vás vykašle úplne a môžete taký súboj rovno vzdať.

Grafika 9/10
Hrateľnosť 8/10
Technický stav 9/10
Zvuk, hudba 9/10
Príbeh 8/10
Dĺžka 9/10

Viac
icon
detail (l.170)
M1ch -> ????
  pridané 15.3.2024 21:28
mohli by to rokmi umocnit cele a spravit dvojku lebo je to fakt jedinecna hra originalna vo svojom prevedeni , aj s muchami.
Inak neviem ci si hral code vein je tiez taka srandicka soulsovka ale dlho ma nebavila
icon
detail (l.215)
1 0
???? -> M1ch
  pridané 16.3.2024 10:25 (editované 16.3.2024 10:26)
Teraz soom zacal ten novy lords of the fallen ale uz od zaciatku z toho nejde tak dobry pocit ako z lies of p. Nie je to zle ale toto je taka klasicka soulovka. Lies of p s tymi babkami a prostredim posobi velmi sviezo. Fakt ma to bavilo aj ked som sa u toho dost nahresil :D
icon
detail (l.170)
1 0
M1ch -> ????
  pridané 19.3.2024 9:46
inak aha :D:D



icon
detail (l.215)
???? -> M1ch
  pridané 19.3.2024 18:19
Riadny frajer. Ja som sa tam 2 dni trapil :D
icon
detail (l.170)
M1ch -> ????
  pridané 19.3.2024 18:57
bol tuhy dost ale on to dal bez hitu , nechapem ten skill
icon
detail (l.215)
1 0
???? -> M1ch
  pridané 20.3.2024 17:23 (editované 20.3.2024 17:26)
ono je takych viac ale asi ani neziju normalne len hraju a hraju :D ale treba uznat ze mu to ide super. Ja som tam uz zo tufalstva skusal uplne vsetko. Hadzal som po nom, rozne ruky som skusal, zbrane. Snazil som sa ho nejako odrbat. Nakoniec som sa to musel naucit :DDD
icon
detail (l.159)
3 0
FlyBoogy -> M1ch
  pridané 19.3.2024 22:14
A ten fancy parry čo má ten meč je ťažké načasovať :D
icon
detail (l.181)
3 0
rawen333
  pridané 14.3.2024 9:49
>Baldur's Gate 3
+ epický príbeh, pestré a zaujímavé vedľajšie questy, sloboda rozhodovania a prístupu k riešeniu úloh počas postupu hrou
+ výborne napísané herné postavy, každá má svoj príbeh a jedinečnú osobnosť
+ audiovizuálna stránka hry, dobre sa na to pozerá a krásne plynulo všetko beží, zároveň je to nahovorené a kvalitne ozvučené, radosť na to pozerať
+ kvalitné spracovanie bojov, pestré možnosti riešenia
+ pravidla a rozmanitý svet Dungeons & Dragons
+ odkazy na pôvodné Baldurs Gate hry
+ soundtrack, ktorý sa dá počúvať aj mimo hry

- občas neposlušná kamera, hlavne na miestach s prevýšením
- bugy, v poslednom 3.akte ich bolo celkom dosť

Po dohraní BG3 považujem toto cRPG aktuálne za kráľa svojho žánru. Páni a dámy z Larianu sa zas hecli a posunuli latku kvality opäť o niečo vyššie. Príbeh a svet BG3 je neuveriteľne veľký a rozmanitý. Najväčší plus hry vidím v tých možnostiach ako k samotnej hre pristupovať, často sa dajú questy plniť rôznymi spôsobmi. Boje sú zábavné, primerane náročné, sem tam niektoré nepovinné vo vedľajších questoch dali aj zabrať (dohrané na tactician obťažnosti). K samotnej hre, grafike, vizuálu, ozvučeniu ani herným mechanikám nemám nič, čo by som mohol vytknúť. Šiel by som po dlhom čase aj na maximálne hodnotenie 10/10, no menšie technické nedostatky a žiaľ v 3.akte aj dosť časté bugy mi bránia ísť na max hodnotenie. No to verím, že je len dočasné. Vývojári pravidelne vydávajú patche, vylepšujú herné mechaniky a opravujú chyby. Čo sa týka hernej doby, tak u každého môže byť individuálna. Dá sa to prejsť aj za pár desiatok hodín. V mojom prípade to bolo ~250 hodín, avšak motkal sa, užíval som si svet BG3 a nikam sa neponáhľal, zároveň som splnil všetky nepovinné questy. Teraz si trochu od toho oddýchnem a možno sa raz niekedy vrátim a skúsim to dať na Honour obťažnosti.

icon
detail (l.160)
1 0
mIREC666 -> rawen333
  pridané 14.3.2024 15:39 (editované 14.3.2024 15:39)
Ja verím, že kým sa ku mne dostane krabicovka, tak ten 3. nedokonalý a nie úplne optimalizovaný akt dotiahnu k dokonalosti :D
Ten spomína každý...
icon
detail (l.132)
4 0
black_shark
  pridané 26.2.2024 0:40
>Banishers: Ghosts of New Eden
+ príbeh
+ postavy
+ atmosféra
+ haunting cases
+ zvuky a dabing

- grafika skôr priemer
- crafting je skôr zbytočný
- combat je tragický
- nepriatelia sa dookoola opakujú

Prelom 16. a 17. storočia. Celkom /ne/originálne pomenované mestečko New Eden začali sužovať nočné mory a paranormálne javy, a keďže nepomohol ani kňaz, ani WD40, ani lepiaca páska, a zaklínač mal práve dovolenku, rozhodol sa miestny banisher zavolať posily z Európy.

Tak prichádzate na scénu vy, Red mac Raith a Antea Duarte, milenci, vyháňači duchov, s heslom život živým, smrť mŕtvym, a s úlohou nájsť zdroj zla a zrušiť kliatbu. Lenže čo to sa pokazí, Antea umiera a stáva sa duchom, teda tým proti čomu doteraz bojovala. Na hráča tak čaká neľahké rozhodovanie, či jej dopriať večný pokoj, alebo ju vrátiť medzi živých, a to aj za cenu životov ostatných.

Príbeh a morálne rozhodnutia hráča sprevádzajú celú hru, či už pri hlavnej linke, alebo pri vyšetrovaní rozličných prípadov strašenia. Doprajete duši nebožtíka večný pokoj alebo ho násilne pošlete do zatratenia? Popravíte vodcu komunity ktorý spáchal zločin? A keď je to jediný človek ktorý ju celú drží nažive? Na každom rozhodnutí záleží, a v závere sa prejaví.

Čo je vyložene slabé, je akčná stránka hry. Súbojový systém neurazí, ale súboje začnú byť časom otravné, hlavne aj preto že nepriatelia sa v kuse opakujú. Hra taktiež trpí neduhom moderných hier, tj. "plesneme tam crafting a RPG prvky aj keď sa to vôbec nehodí". Vlažný RPG systém, crafting a občasné blúdenie polootvoreným svetom je niečo čo by mi v tejto hre nechýbalo, a hre to skôr škodí ako pomáha, keďže to odvádza pozornosť od príbehu.

Čo sa týka grafiky, je to skôr priemer, nevýrazné textúry, modely, tiene či neexistujúcu fyziku by som ale pripísal nižšiemu rozpočtu hry. Našťastie je hra ale celkom dobre optimalizovaná, čo je dnes pomerne vzácnosť. Za zmienku tiež stojí zvuková stránka, ktorá je spracovaná na výbornú. Hre síce chýba nejaký pamätnejší hudobný podmaz, ale dabing, ambientné zvuky prostredia alebo škrekot duchov sú na vysokej úrovní.

Celkovo sa jedná o príjemnú záležitosť, kde skvelý príbeh a postavy ťahajú dole neduhy moderných hier. V každom prípade, lovcom duchov sa oplatí dať šancu.
icon
detail (l.165)
3 0
mantor
  pridané 20.2.2024 22:17
>Warhammer 40,000: Rogue Trader
+ W40k settings
+ robustny RPG system
+ pribeh

- engine a jeho moznosti su uz znacne zastarale
- nevyvazenost classov
- slabsie reakcie spolocnikov na rozhodnutia

Rogue Trader ma trochu smolu, ze vysiel po BG3. Ma sice pomerne kvalitny pribeh, ale interaktivita postav a deja na hracove ciny nie je ani zdaleka na takej urovni ako u Larianov. Engine je takisto uz za zenitom, moznosti interaktivity prostredia su biedne. RPG system je robustny a solidny, ponuka obrovske mnozstvo vlastnosti , specifickych pre jednotlive classy v komninacii s povodom, ich dalsie archetypy, milion synergii ale aj riadnu nevybalancovanost. Pouzitelnych predmetov, zbrani a vybavenie je takisto obrovske mnozstvo.
Boje su tahove, zlozite a niekedy aj naozaj narocne, na daring obtiaznosti som ale nejaky vyraznejsi problem nezaznamenal, kazdopadne su dostupne aj dalsie 2 stupne , ktore uz budu riadne hc ako je u Owlcat zvykom.
Trademarkom Owlcat hier su aj rozne herne systemy mimo tradicneho crpg, s roznym stupnom zaujimavosti, tuna je to vylepsovanie vlajkovej lode a nasledne tahove suboje kozmickych lodi (fajn), preprava warpom po hernej mape (otrava), zvlastny system frakcii a ziskavania reputacie (otrava), sprava ziskanych kolonii a tazba materialov (jednoduche) a uplne nezvycajny system obchodovania (uplne zle).
Dej a spravanie spolocnikov reaguje na vase rozhodnutia, ale zase raz je to vyrazne slabsie ako pri BG3 a niekedy uplne nelogicke. Postavy ktore su fanatickymi predstavitelmi Imperia napriklad reaguju na otvorene kacirstvo len komentarmi a k ich odchodu pride az ovela neskor ako by malo.
Celkovo je Rogue Trader velmi kvalitne crpg, v netradicnom zasadeni, atmosfera Imperia je vyborna, ale hral som to hned po BG3 a proste ten rozdiel tam vidiet. Pathfinder 2 ma asi bavil o kusok viac.
icon
detail (l.165)
2 0
mantor
  pridané 8.2.2024 18:18
>Underdogs
+ roguelike prvky
+ velmi dobry pocit z pohybu vo VR priestore
+ stylova graficka stranka

- dlzka hry a menej druhov protivnikov

Underdogs su pre mna celkom prekvapenim, narazil som na nu nahodou na Steame a kupil na zaklade dobrych recenzii. Velmi dobra VR mlaticka s robotickym mechov v arenach s inymi typmi robotickeho srotu.
Hrac v ramci 3 faz dna navstivi rozne vrakoviska, opravovne, shopy , kde ziskava alebo nakupuje komponenty na vylepsenie svojho mecha aby sa vo vecernom zapase stretol v arene s roznymi kombinaciami robotov alebo aj bossov a rozmlatili sa na kasu.
Roguelite system zarucuje , ze kazdy run je trochu iny a dovoluje experimentovat s upgradmi mecha a stylom hrania, takze to mierne vyvazuje kratkost hry.
Vyborny je hlavne celkovy pocit z pohybu a boja, vzhladom na kokpit a pocit z neho je uplne eliminovany motion sickness.
Vlastnikom VR mozem iba odporucat, vysoke recenzie na Steame neklamu a hra je vyborna, mozno by sa jej sikla trosku nizsia cena vzhladom na dlzku , pocet a typy nepriatelov.
icon
detail (l.195)
2 0
Speedairman
  pridané 29.1.2024 23:31
>Assassin's Creed: Mirage
Po u mňa obľúbenom Unity, Origins a 2ke, ďalší diel, ktorý ma zaujal. Vela veci to prebralo zo spomínaného Origins - parkour, systém zbierania itemov a pod, ale menej RPG a viac zamerané na stealth, povedal by som, že tu sa zamerali na stealth viac ako doteraz, čo je obrovské plus, pretože každý sidequest sa dá riešiť a je navrhnutý na stealth prístup, keďže combat tu treba trošku vymajstrovať a mňa priamy combat moc až tak nebavil, aj keď mal svoje čaro v rámci dynamiky a pekne finishere, ale stealth je to v čom táto hra vynikala a možnosti. Parkour tu je dynamický, ale chýbalo mi tam niečo ešte viac z Unity, ktoré proste bolo v rámci parkouru na úplne inej úrovni.

Oproti predošlým častiam, len Origins a Unity ponúkali možnosť vyhrať sa so situáciami vďaka gadgetom, tuná si môže človek upgradnuť gadget a vybrať v každom riadku aké vlastnosti daný gadget ma mať - napríklad uspávacia šípka môže byť neskôr aj smrtiaca, alebo naplnená jedom - ktorý ma skôr toxic účinok, kedy nepriateľ hned nezomrie, alebo môžete mať silnejší efekt a uspí to aj parťaka pri vašom cieli. Možnosti a kombovania týchto vecí je veľa, niektoré fungovali dobre, niektoré nefungovali skoro vôbec - buď to bol bug, alebo celkovo to bolo zle spravene.

Super bolo odomykanie schopností v skill tree - kde si človek za body mohol niečo odomknúť a potom to vrátiť a získať body naspat a odomknúť si niečo iné čo potreboval v tej chvíli viac, to bolo super a raz som napríklad využil chain assassination a inokedy prieskum na orlovi - toto bola velmi prijemna featura.

Čo bolo najväčšie sklamanie - hlavne targety, ktorých je asi 5-6? ale napriek voľnosti takú voľnosť nakoniec neposkytovali a malo to scriptnute úseky, ktorým sa proste nedalo vyhnúť a to bola škoda, lebo tam sa mal práve naopak človek vybúriť. Škoda, no, snáď AC Red prinesie lepšie spracovanie.

Hudba bola výborná, akčne dynamická keď trebalo a inokedy pekne tóny po putovaní púšťou, alebo prieskumom mesta.

Príbeh nuda, neurazí, ale celkovo som sa strácal kvôli množstvu mien, ktoré mi nič nehovorili, príliš komplikované to spravili, takže to nebol až taký motivátor.

Vizuál - veľmi pekný art design a celkovo veľmi pekná hra s rozprávkovou atmosférou a miestami realistickejším vizuálom, ale tu zase Origins bol na vyššej úrovni.

+ stealth, stealth, stealth - každý sidequest ma stealth riešenie a nič tam nie je forcnute na akciu, ak chcete bojovať s mečom je to číslo len a len na vás, paráda
+ gadgety a ich upgrady
+ možnosť si unlocknuť schopnosti, ktoré potrebujete a naopak ich vrátiť a odomknúť iné
+ konečne dobrá Assassins Creed hra po dlhej dobe
+ konečné hra hodna svojho mena zameraná na Assassínov a likvidáciu targetov v stealthe
+ cestičky v ramci level dizajnu, skryté cestičky a možnosť použiť niekedy hlavu na unlock dverí
+ hudba
+ vizuál
+ optimalizácia
+ možnosť vykašlať sa na collectibles a odomknúť najdôležitejšie veci pre fun už skôr

- collectibles
- vežičky - toto by už mohli dať fakt preč, je to už otravný mechanizmus a nemám to rad už od prvého AC z 2007
- bugy
- niekedy iný výsledok správania NPC po použití gadgetu
- hlavne ciele, ktoré mali byť devízou hry, sú jej najväčšou slabinou a ťahajú hru dole, pretože sú tam scriptnuté veci, rozmýšľam kde sa stala pri tvorbe tejto hry chyba, lebo toto je fakt mizéria, keďže zvyšok je parádne na stealth zameraný
- slabý príbeh

Tl,dr - pre fanúšikov AC určite jazda, ale počkal by som na zľavu
icon
detail (l.215)
3 0
????
  pridané 28.1.2024 22:11 (editované 28.1.2024 22:31)
>The Cub
Krásna artová záležitosť so skvelou hudbou a variabilným gameplayom. Asi tak by sa The Cub dal zhrnúť do jednej vety. V jadre je to jednoduchá behačka s filmovým podtónom, ale tak skvelo skombinovaná že vás nenechá vydýchnuť až po záverečné titulky. Dohráte ju na jeden nádych a ani nebudete vedieť ako, čo je aj jediné veľké negatívum na tomto jedinečnom dielku, lebo viac ako 3 hodinky si hru neužijete. Vlkmi vychované , drzé a nohy čuchajúce chlapčisko bude vo vašich rukách skúmať postapokalyptický svet. Celé je to na štýl pokus/omyl ako napríklad v hrách Limbo či Inside, ale najviac mi hra pripomenula staručký Heart of Darkness. Hrateľnosť sa dynamicky mení veľmi často. Veľa sa beží , skáče, podlieza, prelieza,uhýba, posúva a aj si pár krát zajazdíte. Kde tu narazíte na nejaký skrytý vtip a zbierate artefakty minulosti (súčasností) z ktorých sa postupne dozvedáte aký svet bol a prečo sa tak zmenil. Hra je veľmi pekne spracovaná a za pohybové možnosti hlavného hrdinu by sa autor hry nemusel hanbiť ani na konkurze do Pixaru. Melódie sú rovnako zaujímavé a dokonca si vypočujete aj rádiové vysielanie. Nebyť krátkej hernej doby tak hneď z kraja nového roka, to mohol byť jeden z adeptov na hru roka. Hra nie je úplne bez chýb.Aj keď beží stabilne 60 fps, tak pocit je polovičný a ku kocu kde tu bol aj občasný stuttering.

Grafika 9/10
Hrateľnosť 9/10
Technický stav 8/10
Zvuk, hudba 8/10
Príbeh 8/10
Dĺžka 6/10

icon
detail (l.169)
6 0
Rellik
  pridané 14.1.2024 16:01
>It Takes Two
Parádna hra pre páry, užili sme si to, občas sme si aj vynadali hh.
Nemám čo hre vytknúť, možno len dĺžku, mohla byť dlhšia.
Viac
icon
detail (l.170)
1 0
M1ch -> Rellik
  pridané 28.1.2024 22:51
mna fascinovalo ze za kazdym rohom bolo vzdy nieco ine, inovativne, nic sa neopakovalo, vzdy ta to prekvapilo a tesil si sa co bude dalej jaka minihra ci puzzle :D naj coop hra poslednej doby
icon
detail (l.169)
Rellik -> M1ch
  pridané 30.1.2024 11:36
a keď sme zistili že sme objavili len 15 z 25 ... Určite si to ešte raz niekedy zahráme.
icon
detail (l.215)
5 0
????
  pridané 1.1.2024 17:54 (editované 1.1.2024 18:11)
>Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Krátka úvaha...
Sú staré hry lepšie ako súčasné ? Je to triezvy pohľad, alebo len nostalgiou zaslepený názor s ktorým moderný hráč nikdy nebude súhlasiť ? Byť objektívny k hrám ktoré sprevádzali našu mladosť je pomerne ťažké. Mnohé by už v skúške času neobstáli, ale aj tak si ich budeme obhajovať a velebiť nad súčasné hry. Pravdou, ale ostáva , že dobrej hre okrem technickej stránky vek na zábavnosti nijako neuberie...

Jak a Daxter Precursor Legacy, je jednou z hier zlatej éry Playstationu 2 .
V čase kraľovania PS2_ky boli podobné hry bežné. Hra je mixom rôznych žánrov a dala by sa zhrnúť ako arkádová adventúra s akčnými prvkami. Bude sa veľa skákať, často bojovať, ale bez poriadneho prieskumu prostredia bude cesta do ďalších lokácií neprístupná. Je tu samozrejme aj nejaký príbeh, ale tým vás hra nebude zbytočne zaťažovať a funguje hlavne ako vata na pozliepanie lokácií ktoré budete prehľadávať.

Hra už oslávila 23 rokov , tak prečo túto „mŕtvolu“ vyťahujem až teraz ? Chcel som si ju po rokoch zahrať. Ešte dnes si pamätám ako som ju dostal od rodičov na Vianoce spolu s hrou Turok Evolution. Hra sa mi vtedy točila v mechanike iba 2 dni, lebo som ju hral od svitania do svitania a úplne som jej prepadol. Zdá sa že nie som jediný kto mal na hru pekné spomienky, lebo pred približne 4 rokmi sa začalo pracovať na neoficiálnom pc porte a nie nejedná sa o emulovanú verziu, ale o čistokrvný port pre moderné pc. Aby mohlo niečo také vzniknúť musí byť pôvodný kód hry kompletne prerobený a hra nesmie mať žiadny priamy finančný zisk. Celé je to legálne až na spôsob inštalácie ktorá prebieha z iso pôvodnej hry. Samozrejme tvorcovia upozorňujú že potrebujete originálnu hru ktorá sa dá aj dnes ľahko zohnať v bazároch, ale vieme ako to chodí keď iso starých hier sa povaľuje na každom internetovom rohu. Samotná inštalácia je jednoduchá. Stiahnete si Open Goal launcher , vyberiete poslednú aktualizáciu a z launchera už naklikáte priamu cestu k iso súboru, z ktorého si hra nainštaluje potrebné assety a máte vybavené.

Ako sa to hrá?
Jednoducho skvelo. Vezmete do ruky gamepad a za 5 minút už nevnímate svet a nie nieje to z dôvodu zaslepenej nostalgie. V hre sú isté vylepšenia oproti ps2 verzii. Zmena rozlíšenia, antialiasing, pomer strán, v_sync a vyšší lod robia hru atraktívnu aj dnes. Prostredia sú pekné, členité a na tak starú hru až prekvapivo veľké. Ich prieskum nie je lineárny a zároveň nejde len o bezcielne blúdenie , lebo samotný pohyb hrou vplýva na celkovú hrateľnosť. Všade vidíte plošinky, nové cestičky a na prvý pohľad neprístupné miesta . Ak sa rozhodnete vyzbierať všetko zaberie vám to okolo 12 hodín a ak ste rýchlik na trase Bratislava-Praha zbuchnete to tak za 7-8 hodín.

Na záver len toľko, že ak chcete dobrú arkádovú behačku či už kvôli spomienkam, alebo preto že máte na podobnú hru chuť, tak smelo do toho . Hra má strednú obtiažnosť, 4 lokácie a troch bossov. Celé je to v peknom spracovaní a ak vám je málo na nete sa povaľuje aj balík textúr s vysokým rozlíšením.

Hrateľnosť : 9/10
Dĺžka : 8/10
Technický stav : 9/10
Grafika : 8/10
Príbeh : 7/10

Hodnotenie : 8,2
icon
detail (l.215)
2 0
????
  pridané 29.11.2023 22:51 (editované 29.11.2023 23:18)
>The Last Faith
+
-pekný art
-veľa rôznych prostredí
-veľa druhov monštier (odhadom cca 30+)
-dlhá herná doba (30-40 hodín +)
-množstvo zbraní a kúziel
-dobré súboje s bossmi
-dobré ovládanie (gamepad)
-štyri postavy na výber

+/-
-priveľa blúdenia aj na metroidvaniu
-záver hry mohol byť epickejší
-mapa mohla byť detailnejšia
-hre by prospeli nejaké puzzle
-nič nové čo tu ešte nebolo
-rovnakí protivníci z prvej polovici hry, majú väčšiu silu a odolnosť v neskorších fázach hry

-
-než získate dvojskok príliš presné zachytávanie sa za okraje plošín
-counter funguje len na niektoré útoky a to musíte zistiť hraním. Žiadny ukazovateľ ktorý naznačí že sa dá útok vyblokovať
-žiadne nápovedy kam ísť a po smrti na mape nevidieť kde ste umreli
-všetky dvere (sú rôzne) ktoré nie sú odomknuté sú znázornené rovnakou farbou na mape.
-aktívne položky v slotoch bez popisu. Treba prejsť do inventára aby ste videli čo ktorý predmet robí.

Na túto hru sa čakalo dlho a už aj viem prečo bol vývoj tak dlhý. Hra je obrovská. Nie síce až tak ako Hollow Knight, ale patrí k tým kde si musíte na ňu rezervovať desiatky hodín. Ja som sa presekal ku koncu za 43 hodín a mal som za sebou 85% hry. Ani netuším kde sa tých chýbajúcich 15 % skrýva, lebo som to prešmejdil prakticky až na dve zamknuté dvere všetko. Rovnako ako u Blasphemous 2 sa nejedná o čistokrvný souls klon. Opäť je to viac Castlevania čo je skôr plus než mínus. Čo sa týka metroidvanií tak tam je to 100%. Budete blúdiť a vracať sa na už preskúmané miesta, len často úplne zbytočne. Hra totiž nemá žiadne vodítka kam sa vydať a na všetko musíte prísť len nekonečným skúmaním. Mapa tiež veľmi nepomôže, lebo všetky zamknuté dvere označuje rovnakou farbou, lenže dverí je viac druhov. Na niektoré treba kľúč,páku a na iné vlastnosť alebo špeciálny predmet. Ovládanie je dobré a presné až na zachytávanie sa o okraje plošín. Tam sa hra zrejme inšpirovala prvým Blasphemous kde je treba pri doskoku držať smer hore aby sa postava zachytila. Zo začiatku to dosť pije krv, ale dá sa na to zvyknúť. Umierať sa bude hlavne u bossov, ale ani bežných protivníkov netreba podceňovať. Budú na vás vrhať blesky, chŕliť ohne, vrhať sa na vás, trhať vás a skúšať rôzne iné varianty útokov. Väčšina monštier má ešte aj špeciálny útok ktorý z vášho zdravia odhryzne poriadny kus. Bossovia sú kapitola sama o sebe. Často to bude súboj na dlhú trať a ich útoky sa budete musieť učiť precízne na sekundu presne. Pixelart je pekný. Ako som spomínal pripomína Castlevaniu. Gotická architektúra tu prevláda najviac, ale nájdu sa aj jaskyne, bažina či zamrznutá dedinka. Všetky pohyby sú pekne rozanimované a hra má príjemnú farebnú paletu. Nenarazil som na žiadne bugy a až na jedno miesto hra išla úplne plynulo.

Viac
01 02 03 04 05 06 07 ... 16 >>