01 02 03 04 05 06 07 ... 28 >>
> PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín
icon
detail (l.133)
Razix
  pridané 10.5.2024 21:55
Ako sa toto vobec moze stat takejto firme ide naozaj mimo mojho chapania. Ludia, ktori su za toto zodpovedni by mali dostat ihned vyhadzov.
icon
detail (l.190)
5 0
Rodolfo -> Razix
  pridané 10.5.2024 22:17
Viem si predstavit jak o tom rozhodol jeden najvyssi clen predstavenstva a ked mu aj 50 ludi hovorilo "Ale pane" on len povedal nechcem nic pocut, urobte to. Takze vlastne ani sa nedozvedel co tym sposobi, a doslo mu to niekedy cca teraz a tych 50 ludi teraz tresta jak to ze mu to nepovedali. :) Ako vobec sa do toho nevyznam ako to chodi v Sony, ale taky standardny scenar z beznej firmy ma len napadol ako prvy.
icon
detail (l.126)
NexusBOSS -> Rodolfo
  pridané 11.5.2024 0:45
U nas to tak je
> NASA vyskúšala vesmírny internet, na Marse budete môc v pohode streamova videá
icon
detail (l.190)
Rodolfo
  pridané 6.5.2024 10:55
S aktualnym autoaimom aky je v Call of Duty by to stacilo aj na to.
icon
detail (l.82)
Horusatko
  pridané 6.5.2024 10:18
Rychlost svetla je pomala? A ja ze ta rychlost je momentalne pre nas najrychlejsia :-alebo inak, co momentalne pre nas dostupne ju prekona

ziadne sci-fi typu warp a podobne pls
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> Horusatko
  pridané 6.5.2024 10:56
Vsetko je relativne. Rychlost svetla je pomala ak ide o vesmirne vzdialenosti.
icon
detail (l.82)
Horusatko -> Rodolfo
  pridané 7.5.2024 13:26 (editované 7.5.2024 13:28)
Co teda vo vesmire cestuje rychlejsie nez svetlo ale samozrejme vxhladom na vesmirnu rozlohu je to pomale. Takisto ako astronomicka jednotka vzdialenosti (vzdialenost Slnko-Zem mam na mysli)
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> Horusatko
  pridané 7.5.2024 13:44 (editované 7.5.2024 13:51)
Nic necestuje rychlejsie ako svetlo. Da sa teoreticky len ohnut casopriestor a skratit si cestu, ale ist rychlejsie sa zatial ani teoreticky neda. Pokial viem tak to co by slo rychlejsie ako svetlo by sa vracialo v case a to je asi nemozne. Cize na cestovanie vesmirom ktore je casovo efektivne sa ukazuje len moznost vyuzitim obrovskeho vykonu ohnut priestor a tak fyzicky skratit cestu po ktorej nejaka lod pojde, a to je ten scifi warpov pohon, ktory na baze toho jak dnes chapeme fyziku je sice mozny, ale za vyuzitia takmer nekonecne velkeho mnozstva energie. Druha varianta su tie kvantovo previazane castice ktore medzi sebou komunikuju okamzite na nekonecnu vzdialenost, ale to nie je cestovanie ako take, da sa to len vyuzit na komunikaciu na lubovolnu vzdialenost bez odozvy. V zasade oba spomenute sposobu rataju s kvantovou fyzikou ktora je beznemu cloveku dost tazko pochopitelna, ani vedci v tom nemaju jasno, ani ja nechapem jak to funguje... jak sa nieco previaze a ostane "zviazane", ako presne sa da povedat pri ohybani casopriestoru ze z kade kam ho chcem ohnut a podobne. Za mna je to asi mozne, ale sme od toho este extremne daleko. Alebo je to nemozne, a preto ani po okoli necestuju rozne civilizacie, lebo kazda je viac menej prilepena k svojej slnecnej sustave, pripadne cestuje cele roky do susednych sustav a to je vsetko co sa da...
icon
detail (l.82)
Horusatko -> Rodolfo
  pridané 7.5.2024 17:14
k tej prvej casti
nie tak davno som natrafil na clanok s videami kde sa pisalo o tom "vracani v case"
zalezi ako sa na to pozres, posadka lode co by sla rychlejsie ako svetlo, by mala svoj cas ale za ten cas by niekto iny (povedzme na zemi) prekonal podstatne dlhsi cas.teda ak som to dobr epochopil (cize opak tvoejj teorie). V podstate je vraj realnejsie cestovat "akokeby" do buducnosti, nez do minulosti.
Ale to je taka teoreticky fyzika totok ze zatim nikto z tych vedcov nemusi mat ani pravdu...

ale suhlasim s tym ze na taketo veci, buhvi kde sa da nabrat energia (cierna diera alebo Supernova? snad budu stacit :D )
fuzny reaktor/chladna fuzia (ci tak nejak) je tu prve co treba vyriesit.
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> Horusatko
  pridané 7.5.2024 18:17 (editované 7.5.2024 18:22)
Prva cast - trochu zle si to asi pochopil alebo inak ako ja. Cas neustale reaguje na rychlost akou cestujes vesmirom a cim viac sa priblizujes rychlosti svetla, tym sa pre teba cas viac a viac spomaluje. Ak ides takmer rychlostou svetla, tak za jeden tvoj rok moze na zemi prejst 1000 rokov a teda isiel si v case vpred. No ale ak dosiahnes rychlost svetla, cas sa uplne zastavi a ak prekrocis rychlost svetla mal by sa cas zacat vraciat. S tymto efektom realne operuju satelity na obeznej drahe na ktorych cas plynie o par mikropercent pomalsie ako na zemi kvoli ich rychlosti a vzdialenosti od vplyvu gravitacie atd atd a musi sa to prepocitavat aby GPS fungovalo. Rovnaky efekt sposobuje priblizovanie sa k horizontu udalosti, kvoli rovnici E=MC2, rychlost svetla a hmotnost, cize bud si pri hyperhmotnom telese alebo ides rychlostou svetla ak to dobre chapem, na obe reaguje rychlost casu rovnako.
icon
detail (l.82)
Horusatko -> Rodolfo
  pridané 8.5.2024 13:28
s prvou castou suhlasim, tak som to myslel, ale to po prekroceni svetla co s abude diat s tmy uz nie, tak ci tak nikto nevie co sa pak bude diat...cize necham toto uz tak

co sa tyka ciernych dier a horiizontu udalosti resp. spojitost s rychlostou svetla, nikto nevie co sa odohrava na tomto bode (horizont udalosti) ale zastava nazor ze cim blissie si k nemu, tym cas plynie pomalsie. (ale to len pre to ze vice mene tak to ukazovali serialy/filmy :D )
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> Horusatko
  pridané 8.5.2024 15:04
No to myslim Hawking prisiel s tym ze tak funguje ten horizont :)
icon
detail (l.22)
17 0
Puclik
  pridané 5.5.2024 8:16
Veď nech natiahnu káble.. nerozmýšžajú vôbec..
icon
detail (l.190)
3 0
Rodolfo -> Puclik
  pridané 6.5.2024 10:57
Tam moze byt problem s kompatibilitou kabla ked mars je gula a zem je plocha...
icon
detail (l.75)
2 0
kladivar -> Rodolfo
  pridané 6.5.2024 16:32
Sa rehocem
icon
detail (l.143)
qaqaqaqaqaqaqa -> Rodolfo
  pridané 6.5.2024 12:54
Mas dokaz, ze je mars gula? : D
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> qaqaqaqaqaqaqa
  pridané 6.5.2024 13:44
Nie, za predpokladu ze nasa obloha je len velka digitalna projekcia spustena pred 40 000 rokmi.
icon
detail (l.149)
1 0
Nasher -> Rodolfo
  pridané 6.5.2024 16:42
A planety su vlastne kruhove planes, vzdy otocene na kameru(Zem) so shaderom animovana textura + IOR silnejsim smerom ku kraju, aby sa tvarili oble... cize vlastne optimalizacia na styl Starfield :D
icon
detail (l.190)
Rodolfo -> Nasher
  pridané 6.5.2024 16:44
Na to presne som narazal ale bal som sa to nahlas napisat aby ma nezacipovali...
icon
detail (l.105)
22 6
Maros1888
  pridané 4.5.2024 22:36
A zatial sa russaci snazia zlozit funkcnu pracku :D
01 02 03 04 05 06 07 ... 28 >>