01 02 >>
icon
detail (l.78)
E1M15xSk
  pridané 5.2.2016 10:15
simulator rakoviny? o please...zožente si realnu vec ked chcete "Play the game"
icon
detail (l.180)
1 0
Guerilla
  pridané 3.2.2016 9:53
Kordi, klobúk dole za recenziu
icon
detail (l.113)
6 0
r!pper
  pridané 2.2.2016 22:21 (editované 2.2.2016 22:22)
ďakujem všetkým za názory. Ja si napriek všetkému čo tu odznelo myslím a v tomto som večný idealista, že hráčovi je možné ponúknuť silný príbeh s emóciami a nemusí pri tom nutne absentovať samotná hrateľnosť. Aby to neboli len slová povedané do vetra ako príklad môžem uviesť napr. This War of Mine alebo Valiant Hearts. Vaše argumenty však beriem na vedomie. Určite by to bolo dlhšiu, zaujímavú diskusiu niekde pri pive. TDC sa jednoducho vymyká určitým zabehnutým štandardom, na ktoré som si za tie roky zvykol.
icon
detail (l.165)
2 1
mantor
  pridané 2.2.2016 21:45
Mozno nie je nutne skatulkovanie, ale takisto tieto interaktivne projekty za hry nepovazujem a ani nevyhladavam. Je fajn , ze sa snazia o nejake posolstvo, ale mozno by tomu slusala f2p nalepka lepsie. Hlavne pri takejto teme.
icon
detail (l.111)
4 0
zzzonked
  pridané 2.2.2016 20:34
toto je naozaj asi najkrajsia recenzia aku som kedy cital, hru by som velmi rad skusil, ale uz recenziu som cital naozaj tazko, skoro so slzami v ociach, dakujem ze sem prinasate aj nieco taketo,je to treba
icon
detail (l.113)
1 3
PC GAMER
  pridané 2.2.2016 20:02
Neviem čo si mám o tejto hre myslieť alebo lepšie povedané: čumím čo za "hru" ak sa to dá tak nazvať to vlastne je WTF
icon
detail (l.132)
Zelená
  pridané 2.2.2016 19:18
Kristepane to je depka
icon
detail (l.158)
3 3
jogin
  pridané 2.2.2016 17:56
Takato "hra" je maximalne vhodna pre humanistickych moralistov, ktory si potrebuju spravit svoj kazdodenny zarez na karma pazbe.
Vsetko dnes môze byt povazovane za umenie, zrejme nieco podobne zacina platit aj pre hry.
icon
detail (l.154)
4 5
kongamato
  pridané 2.2.2016 17:39
That Dragon, Cancer... to skôr "This Game, Cancer"
icon
detail (l.146)
6 2
weru
  pridané 2.2.2016 16:47 (editované 2.2.2016 16:49)
Interaktívne virtuálne prostredie je legitímna forma, ktorou sa dá sprostredkovať umelecký zážitok a je podľa mňa fajn, že sa médium hier otvára a nebráni posunom niekam inam. Nie je to pre každého ale mne podobné "hry" chýbajú. Herné svety ma vždy pohlcovali viac ako film alebo literatúra, autorov That Dragon, Cancer pravdepodobne rovnako, preto nenapísali napríklad knihu alebo nenatočili dokument.
icon
detail (l.169)
1 5
kilman -> weru
  pridané 2.2.2016 17:33 (editované 2.2.2016 17:35)
"Interaktívne virtuálne prostredie je legitímna forma, ktorou sa dá sprostredkovať umelecký zážitok" ... potud bych souhlasil...ale to nemá s hraním nic společného... pomocí podobných funkcí může technologie zprostředkovat i částečně slepemu člověku zrak, ale to také nemá s hraním nic společného...můžeš si projít známé umělecké galerie i s virtuálním průvodcem a mít zrovna takový umělecký zážitek ...a hádej co, taky to není hra...to že někdo pro jakýkoliv projekt využije virtuální platformu neznamená, že se automaticky jedná o hru...
icon
detail (l.146)
1 2
weru -> kilman
  pridané 2.2.2016 18:10
Rozdiel medzi virtuálnou prechádzkou galérie a týmto je v kontexte. Virtuálna prehliadka galérie je sprostredkovanie umenia, tu je virtualita priamym nositeľom výpovede. A keby bola virtuálna prehliadka galérie rovnaký umelecký zážitok ako vidieť to naživo, múzeá a galérie môžu zatvoriť. To že tento druh "hry" nemá s hraním nič spoločné je podľa mňa v pohode a nič mu to na kvalite neuberá.
icon
detail (l.169)
1 0
kilman -> weru
  pridané 2.2.2016 18:54 (editované 2.2.2016 19:05)
takže hra nemá s hraním nic společného je ok...to mi evokuje argumentaci ve věci teď společensky nejpalčivější, ale obojí asi nemá smysl tady rozebírat...
icon
detail (l.103)
VlCTORlOUS -> kilman
  pridané 2.2.2016 21:19
Veľmi relatívne to slovo hra. Možno ani poctivá adventúra nie je hra, ale interaktívna detektívka. Ide len o pomenovanie, ale podľa toho by som k takýmto dielam nepristupoval.
icon
detail (l.59)
1 0
Pedro Fukung -> kilman
  pridané 2.2.2016 19:13
to hra nemusí byť nikdy hrou pokial je "umelecká". To čarovné slovko "umenie" dokáže z podpriemernej hry vytiahnuť hodnotenie minimálne 8/10
icon
detail (l.113)
4 4
r!pper
  pridané 2.2.2016 16:21 (editované 2.2.2016 16:23)
>matus_ace
experimentovaniu v herných žánroch sa nebránim, ale tu sa slepo a hlúpo opomína samotná podstata hrania.

Moja legitímna otázka preto znie: Aké ciele chceli autori That Dragon, Cancer dosiahnuť? A hneď podotázka: V čom tento projekt exceluje?

O herných aspektoch sa baviť asi nemusíme. Tie vetché herné mechaniky si už zajtra nikto pamätať nebude. O čo teda autorom ide? O snahu poukázať na traumu rodiny zo životaohrozujúcej choroby blízkeho? Azda sa to nepodarilo serióznej dokumentárnej tvorbe v niekoľkonásobne lepšej forme a obsahu?

Samozrejme nesmieme opomenúť ešte umeleckú víziu, ale aj tu si myslím, že za tie roky vzniklo v kinematografií oveľa viac hodnotnejších kúskov a navyše so živými hercami, ktorí do témy vtisli namiesto pixelov nezameniteľnú ľudskú pečať a kus svojej osobnosti.

Môj názor. Teraz očakávam mínuskové komando pseudointelektuálnych stvorení z kaviarní, ktorým až antiherná hipsterina s názvom That Dragon, Cancer otvorila oči nad fenoménom rakoviny. A to je dosť smutné, si myslím...
icon
detail (l.187)
1 0
WampyR -> r!pper
  pridané 2.2.2016 21:12
nechcem sa tu pustat do nejakych intelektualnych reci o tom co patri a nepatri medzi hry, ale poviem to takto za seba.
Ak by som mal delit hry na hry a "nehry" s tym, ze medzi "nehry" patria TDC ci Her story, Gone Home tak automaticky do tejto kategorie musim zaradit aj Dear Esther ci Stanley Parable, Eufloria, The Graveyard ci Papers Please a mnoho dalsich....a podla mna su to dobre hry.

Chapem iste rozcarovanie napr. z Gone Home, ale napr. Her Story je podla mna super dotiahnutie interaktivnych filmov na kusok vyssi level a je to prave aj vdaka "hraniu".
icon
detail (l.167)
4 0
kordi -> r!pper
  pridané 2.2.2016 19:29
Neberiem ti tvoj názor na hrateľnosť ako takú, avšak TDC exceluje v čomsi úplne inom, s čím sa však ty nestotožňuješ. Akceptujem.
Hru ako takú si môžeme (veľmi zjednodušene) definovať ako projekt, ktorý ti umožňuje interagovať s prostredím a na tvoju akciu adekvátne odpovie príslušnou reakciou. Napriek tomu, že cesta k záveru je v TDC jediná, je práve ten moment, že zasiahneš do deja (akokoľvek) interakciou. A preto to je hra. Ale iná, úplne iná ako tebou spomínaný Homeworld.
Dokument o traume je jedna vec, hra iná, ale (ja osobne, aby sme sa zbytočne nedoťahovali) som rád, že to niekto skúsil aj vo forme hry. Lebo prečo sa potom vyplakávame, že originalita v hrách skapala?
Prečo je však TDC super a na rozdiel od iných, nech teraz parafrázujem, hipsterských zlátanín v tom, že tu máme: dobrý námet. Myšlienku/posolstvo, pri ktorej/ktorom sa zamyslíš alebo by si sa proste mal. A hlavne: tvorcovia dokázali medzi úvodom a záverom pútavo prerozprávať svoje skúsenosti. A nezaplnili to patetickou vatou.
Nie je umenie šplechnúť do davu fasa nápad. Musíš ho vedieť prerozprávať. Môj osobný príklad z kníh. Mám rád horory. King ti napíše príbeh o posadnutom dome inak ako Barker či.. ja neviem... Saul. U Kinga to budem žrať, Barker ma posadí na zadok animálnou fantastikou, Saula si prečítam na záchode, lebo to tak je. A príbeh, jadro, záver môže byť totožný.
Jeden príklad za všetky, nie je to spojler: V momente, kedy lekár oznamuje rodičom nepríjemné správy, sa môžeš prepínať medzi jednotlivými postavami (otec, matka, lekár, psychologička) a počúvať ich myšlienky. Ako sa k tomu stavajú. S kým sa stotožníš? Pre lekára je to (žiaľ) súčasť práce, pre rodičov zrútenie sveta, psychologička musí vyhodnotiť stav bez toho, aby si to vzala k srdcu. Je to silná skúsenosť a nemusíš pri tom klikať ako o dušu. Je to proste iný zážitok ako Homeworld. Je to o rozprávaní príbehu. To bohužiaľ pri aktívnejšej hrateľnosti nedokážeš natoľko, aby sa stále niečo dialo a dej neustále napredoval.
Hrateľnosť je chabá (viď. mínus hry), ale mne hra dokázala sprostredkovať príbeh silnejšie ako xyz AAA hier o záchrane sveta/ľudstva/manželky/raw tekvicového koláčiku smutného hipstera.
A hej, hej, rakovina je svinstvo, avšak to akákoľvek skúsenosť, ak máš niekoho blízkeho v nemocnici. Mám tú skúsenosť, preto som sa na to možno pozeral trochu inak.
icon
detail (l.169)
2 4
kilman -> r!pper
  pridané 2.2.2016 17:27
Souhlasím s tvým názorem, a je vidět (viz. komentář níže), že jsi uhodil hřebíček na hlavičku...možná i víc hlaviček
icon
detail (l.103)
VlCTORlOUS -> kilman
  pridané 2.2.2016 21:26
Podľa komentárov nižšie je vidieť len to, že ľudia majú rôzne názory a využívajú možnosť diskutovať, ktorá tu na to je. Nemyslím si, že niekto musí byť pseudointelektuálom z kaviarne aby sa mu táto vec páčila a ani to, že len pravá inteligencia odhalila "plytkosť tohoto kalkulu"
01 02 >>