Prečo bolo potrebné kvôli Battlefrontu vycestovať na Island a aké probémy spôsobil Darth Vader? |
Cesta za realistickou grafikou nie je jednoduchá a vedie cez Údolie Smrti i nórsky vidiek.
DICE berie prípravu Star Wars: Battlefront s najväčšou vážnosťou. Hra bude sprevádzať siedmy film, prvý kúsok zo zamýšľaného obnovenia slávy tejto značky pod krídlami spoločnosti Walt Disney. Fanúšikovia univerza, filmov aj pôvodných Battlefront titulov očakávajú najvyššiu audiovizuálnu kvalitu a zároveň vernosť predlohe. Vývojári sa preto na svojom blogu podelili o zážitky a podrobnosti z výpravy do veľmi, veľmi vzdialených miest, kde sa natáčali filmy, aj do Lucasfilm Cultural Arts Museum. Späť si namiesto suvenírov priviezli plné pamäťové karty s dátami, ktoré teraz slúžia ako základy 3D modelov s hi-res textúrami.
Zvolenému postupu vytvárania digitálnych modelov sa hovorí fotogrametria a je založený na "nakŕmení" fotogrametrického softvéru fotografiami reálnych objektov, samozrejme v čo najvyššom rozlíšení. Program dokáže identifikovať spoločné body na fotografiách urobených z rôznych uhlov a s dostatkom výpočetného výkonu sa sám pustí do vytvárania 3D modelu.
Nie je to síce až takto jednoduché, výsledok si ešte vyžaduje mnohé úpravy, ale vo finále štúdio dostane objekty aj s textúrou, ktorú by inak výtvarníci museli dávať dokopy celé dni a ani tak by nemusela vyzerať tak realisticky. Ďalšou veľkou výhodou špeciálne pre Battlefront je vernosť predlohe. Preto je vylúčené, aby prilbe Stormtroopera alebo Darth Vadera chýbal nejaký detail alebo nesedeli rozmery.
Výprava vraj nebola žiadny víkendový výlet, exteriéry sa fotili celé dni a spúšte cvakali aj celý prvý deň v múzeu. A potom prišli na rad vzácne, takmer posvätné kúsky. Originálov použitých filmových rekvizít vrátane svetelných mečov, X-wingov, droidov či zbroje Boba Fetta sa dotýkali iba rukavice zamestnanca múzea. Tieto relikvie sa umiestnili na stôl s otočnou doskou a pomaly predvádzali pred kamerami štúdia. Tieto kúsky si zaslúžili špeciálnu pozornosť v kontrolovanom prostredí s vhodným osvetlením.
Najväčším problémistom bol opäť Darth Vader, respektíve jeho maska: "Softvér vyhľadáva rozoznateľné body, ale ak je na obrázku iba zmäť čierneho povrchu a odleskov, nenájde nič. Jednou z možností riešenia tohto problému je použiť farebný sprej, ale u Dartha to bolo z akéhosi dôvodu zakázané."
A spomínané exteriéry? Predobrazom zbrusu novej lávovej planéty Sullust je Island, obrie stromy bolo treba hľadať v Kalifornskom národnom sekvojovom parku a cesta viedla aj do nórskej horskej dedinky Finse či púštneho Death Valley.
Okrem Sullustu nás autori znova vezmú aj na planéty Endore, Hoth a Tatooine a celkovo bude Star Wars: Battlefront pri novembrovom vydaní obsahovať 12 máp. Nový film Star Wars: The Force Awakens sa do kín dostane v decembri.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 189
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- VIDEO : Vivat Slovakia - ukážka prestreliek 26 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|