Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

Radšej si to poriadne rozmyslite, občas to býva tvrdý chlebík.

pridal roberto 31.7.2015 o 14:39 pod hry
Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

HRY > NOVINKY >

Všetci tí, ktorí radi nazrú aj trochu pod pokrievku svojich obľúbených videohier a očakávaných titulov, sa zaujímajú aj o cesty a osudy ich autorov. Mená ako Valve, Bungie, BioWare či Blizzard sa stali živými legendami a na mnohé hry sa vopred tešíme mesiace a roky len a iba preto, že sú od týchto tímov výnimočne zručných a talentovaných ľudí. A ako tieto štúdia vnímajú samotní zamestnanci? Odpoveď ponúka webová stránka Glasssdoor, ktorá zhŕňa informácie od zamestnancov a bývalých zamestnancov rôznych spoločností, teda aj videoherných štúdií a na ich základe zostavuje štatistiky.

Web mmorpg sa rozhodol urobiť prieskum a niektoré najznámejšie štúdiá zoradil do rebríčka. Ide o súhrn subjektívnych názorov rôznych ľudí a výsledok nemusí byť stopercentne objektívny, v kombinácii s jednotlivými názormi ale ide o veľmi zaujímavé čítanie. Aké teda tieto spoločnosti sú? Mnohé sa líšia ako noc a deň!

Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

Na vrchol tabuľky sa dostal Epic Games, autori série Gears of War, dnes už pracujúci hlavne na vylepšovaní svojho Unreal Enginu. Podľa mnohých programátorov, dizajnérov, animátorov a ďalších ľudí z priemyslu je to proste ideálna cieľová stanica ich kariéry.

Tu vás nič nedrží späť, vedenie vás nechá rásť. Sú tu samí prvotriedni odborníci, ale väčšina ľudí je veľmi pokorných. Benefity sú úžasné a spoločnosť chce, aby jej zamestnanci viedli vyrovnaný život. Skvelá lokalita, skvelé miesto, ideálna príležitosť založiť si rodinu.

V tesnom závese zostalo Bungie, autori Halo série momentálne sa starajúci o svoju MMOFPS Destiny.

Bungie je štúdio plné talentovaných a nadšených ľudí. Vládne tam veľmi priateľská a prívetivá atmosféra a snáď všetci sú tam so svojou prácou spokojní.

Na opačnom konci tabuľky sa objavil NCsoft, štúdio stojace za Guild Wars, WildStar či Lineage, trápiace sa pod kórejskou centrálou.

Medzi (americkým) štúdiom a vedením v Soule vládne nedôvera, neustále sa mení vedenie a neustále sa robia zmeny na poslednú chvíľu. Každý mesiac sa prepúšťa, už nie je nič neobvyklého vidieť, ako niekoho vyprevádza ochranka.

Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

Presuňme sa ale k najznámejším menám. Prečo je BioWare pomerne nízko?

Nie je tu veľa príležitostí na kariérny rast, žiadny postup na seniorskú pozíciu alebo na tímlídra.

Krátkozraké rozhodnutia robené starou gardou zbrzdia akýkoľvek nový nápad/technológiu. Je to uzavretá skupina a človek potrebuje zo štúdia odísť, aby sa mohol vrátiť na lepšiu pozíciu.

Strašne visia na veciach, ktoré sa im osvedčili v minulosti a nechcú sa púšťať do nových vecí. A ako väčšina spoločností v tomto priemysle, očakáva, že budete pracovať do odpadnutia. Veľa ľudí pracuje týždenne 90+ hodín.

Valve sa umiestnilo veľmi vysoko a zdá sa, že sa od bežnej spoločnosti videoherného priemyslu zásadne odlišuje.

Nie sú tu žiadni šéfovia. Nikto, dokonca ani Gabe, nemá autoritu niekomu niečo prikázať. Vedúci projektu musí ľudí presvedčiť a vysvetliť im, prečo je niečo dôležité a malo by to dostať prednosť pred inými vecami. Nie je tu hierarchia ani dôležité tituly. Nikto neodchádza preto, že ho nepovýšili na pozíciu, ktorú si myslí, že by si zaslúžil. Z nikoho sa nestal manažér, aby sa dostal k lepšiemu platu.

Bežné nákupné rozhodnutia sú prenesené na zamestnancov. Je tu dostatok kapitálu, aby ste dostali všetko čo potrebujete, ak to dokážete zdôvodniť. V tomto systéme sa najímajú ľudia, dostanú zdroje a skvelých spolupracovníkov. Okrem toho sa Valve skvele stará o svojich zamestnancov a rodiny. Benefity sú štedré a občas ohromujúce. Ale k úspechu sa musí človek naštartovať sám. Nikto mu nepovie, čo má robiť. Ak sa ľudí opýta na ich názor, tak ho dostane, ale nikto mu nedá zoznam piatich vecí, podľa ktorých bude hodnotený.

Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

Len tesne pod Valve je ďalšia legenda – Blizzard. Veľa chvály, ale zdá sa, že vo vedení sú držgroši.

Skvelá pracovná atmosféra, množstvo zaujímavých ľudí a všeobecne sú tu ľudia príjemní a nadšení svojou prácou. Ale postup na lepšie pozície je pomalý a plat sa zvyšuje veľmi pomaly. Bežnou praktikou sa stalo opustenie spoločnosti a návrat na lepšie platené miesto s lepším platom.

Skvele sa stará o zamestnancov, skvelé pracovné prostredie, ale platy majú nižšie než väčšina priemyslu.

Pohľad QA analytika – Skvelý training program, žiadny kódex obliekania a príjemní a talentovaní ľudia, ale nízke platy. Väčšina ľudí z QA Blizzardu žije s niekoľkými spolubývajúcimi alebo rodičmi, aby si mohli dovoliť bývať v Orange County.

Ešte si prečítajte krátke pozitívne dojmy z Rockstar Games, autorov GTA, potom príde pád.

Flexibilná pracovná doba, do kancelárie si môžete doviesť psa a keď sa nadčasuje, tak je jedlo na účet spoločnosti. A ľudia sú tu skvelí. Na druhej strane, nadčasy ani víkendy nie sú platené a od každého sa očakáva maximálny výkon.

R* vyžaduje absolútnu dokonalosť a dostane z vás sto percent. Toto miesto vám rozhodne pomôže získať hrošiu kožu a výdrž na zvládnutie pracovných víkendov a šibeničných termínov.

V rebríčku samozrejme nie sú všetky štúdiá, na glassdoor ich nájdete oveľa viac. Pozrime sa aspoň na dve veľké štúdia, ktoré nedostali práve lichotivé hodnotenia.

Chceli by ste pracovať pre Epic Games, Blizzard alebo CD Projekt?

CD Projekt RED (Witcher 3) alias pracovať pre poľské štúdio nie je med lízať – rating 2.2

Šialené šibeničné termíny a nízke platy. Prakticky žiadne dovolenky ani voľný čas (vrátane nedieľ, národných a náboženských sviatkov). Veľmi málo dôvery voči schopnostiam a znalostiam radového vývojára (stredný manažment chce rozhodovať o každej jednej veci a niekedy si na ne vyberá ľudí úplne náhodne). Na predchádzajúce skúsenosti sa tu nehľadí a platí sa skôr na základe subjektívneho názoru než podľa úsilia a výsledkov.

Choré a neľudské nasadenie a nadčasovanie počas celých rokov. Zmätok vedie k dosadzovaniu mladých a neskúsených ľudí na miesta vedúcich tímov, producentov, riaditeľov... Nadčasovanie potom slúži k zmierneniu následkov neustáleho chaosu. Veľmi zlá komunikácia a dokumentácia s nefunkčnými a zastaranými nástrojmi a postupmi.

Najvyššie vedenie stanovuje neplniteľné ciele bez toho, aby to predtým konzultovalo s kýmkoľvek, kto na tej veci práve pracuje. To vedie k obrovskému tlaku a kľudne aj vyše roka trvajúcemu obdobiu nadčasov. Z výtvarného hľadiska tu nie je žiadne vedenie, iba rôzni vedúci presadzujú rôzne vízie a často si odporujú. Ak sa nezavďačíte správnym ľuďom, zostanete iba kolieskom vo veľkej mašine. To tiež znamená, že čím ste sebeckejší a väčší narcis, tým vyššie sa dostanete.

Sledgehammer Games (Call of Duty: Advanced Warfare) alias kruh vo vnútri kruhu – raing 2.4

SHG je vedené partiou “chalanov“, ktorí spolu pracujú už vyše 15 rokov. Väčšina riaditeľov, aj keď talentovaných, má nenormálne veľké ego a lipne na svojom práve čokoľvek zatrhnúť.

Plat je tak smiešny až to nie je vtipné. Zarobil som 54 tisíc ročne a 37 tisíc som zaplatil iba za nájom, keďže mesto je najdrahšie v celej oblasti. Štúdio kašle na rodiny ktoré tam žijú a pracujú. Nasľubovalo odmeny, ale tie boli tak malé, že sa celková mzda nakoniec nevyšplhala ani na priemer v tomto odvetví. Pritom manažment nedokáže normálne naplánovať projekt a ťahali sme 16 hodinové zmeny. Ďalšou vecou sú politické hry. Ak ich nehráte, s odmenami sa môžete rozlúčiť.

Určite si teda pri víkendovom hraní obľúbenej hry spomeňte aj na ľudí, ktorí vlastné víkendy obetovali jej výrobe :)

 





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (2)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19444)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk