Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

e3 GC sekcia
Gamescom
Live report
Battlefield 1
dojmy
Mafia 3
dojmy
Gears of War 4
PC
Metal Gear
Survive
FIFA 17
dojmy
World of
Tanks
Overwatch
SW Battlefront
Death Star
Dishonored II
dojmy
PES 2017

Novinka


Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

pridal roberto 3.1.2016 o 15:48
PC
PS4
Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore


Venturebeat spravilo rozhovor s Jasonom Paulom, manažérom Nvidie pre Shield, hranie a VR, z ktorého vyplynulo, že k renderovaniu hier na displejoch VR headsetov bude treba z herného PC vydolovať až 7-násobne viac výkonu ako pri hraní hry na bežnom monitore. Teda ak porovnávate hranie v 30 fps.

Obrázok nižšie porovnáva náročnosť vykresľovania hry na Full HD monitore pri stabilných 30 obrázkoch za sekundu, ktoré vyžaduje renderovanie približne 60 miliónov pixelov za sekundu (120 mil. pri stabilných 60 fps) a náročnosť renderovania na displejoch Oculus Rift a HTC Vive.

Obe zariadenia majú síce displeje s rozlíšením “iba“ 1080x1200 pixelov pre každé oko, ale pre správne zobrazovanie musí PC zostava počítať ešte vyššie rozlíšenie. A ako už vieme vďaka údajom od Sony, hra na takýchto zariadeniach vyzerá plynulo až keď beží viac ako 60 fps, ideálne 90 fps. Nižší framerate nielenže vyzerá neprirodzene, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť žalúdočnej nevoľnosti.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Podľa odhadov Nvidie 25 miliónov užívateľov vlastní alebo si tento rok plánuje kúpiť herné PC, ktoré by dokázalo rozbehnúť VR hru a v tomto rozlíšení a udržať stabilných 90 fps. A to ešte počíta so svedomitým zapracovaním jej softvéru Gameworks VR kompatibilného s Unreal Engine 4. Bez toho toto číslo klesá na 13 miliónov.

Dôležitou súčasťou Gameworks VR je funkcia multi-res shading, ktorá rozdeľuje obraz na 9 sektorov a z okrajových sektorov vyhadzuje tie miesta, ktoré nakoniec na VR displeji aj tak nie je vidieť.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Ďalšie zaujímave informácie z rozhovoru:

- Nvidia registruje vyše 600 firiem a nezávislých startupov pracujúcich na VR projektoch (ale zďaleka nie všetky pracujú na hrách).

- K hraniu na Oculus Rift sa odporúča minimálne grafická karta GeForce GTX 970 (alebo AMD R9 290) s procesorom Intel i5-4590.

- Čo sa týka notebookov, niektorí výrobcovia pripravili “VR ready“ notebooky s desktopovými kartami GeForce GTX 980, GDDR5 pamäťou, priamym HDMI výstupom a množstvom USB 3.0 portov (keďže VR headsety ich budú potrebovať hneď niekoľko). Štúdio CCP games sľubuje, že takýto notebook bude dostatočne výkonný k hraniu ich vesmírnej multiplayerovej akcie EVE: Valkyrie. Hra by mala byť pribaľovaná k predobjednaným kusom Oculus Rift.

- PlayStation VR má vďaka 30 miliónom predaných PS4 konzol momentálne viac potenciálnych zákazníkov a počas roka 2016 sa to nezmení. PS VR ale bude mať nižšie rozlíšenie displeja - 960x1080 pre jedno oko (vzhľadom na výkon tam čakajte nižšiu vizuálnu kvalitu ako pri PC).


Zaradené pod: VR, oculus rift, vive, ,




<<<Tretia sezóna Killer Instinct je naplánovaná na marec na Xbox One a Windows 10
predchádzajúca novinka

Čo naznačuje Valve na Steame Half life >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#83


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Príspevky
Mafia II je znova dostupná digitálne pre Xbox...
inak dosť dôležité je aj povedať že cez psn a ps n...
PlayStation Now už beží na PC v Severnej Amer...
primitiv plugo a petrucco ani nevedia ze konzoly s...
PlayStation Now už beží na PC v Severnej Amer...
dnes už tie hry pobežia aj na kalkulačke
Otvorená beta Battlefield 1 nebude vyžadovať ...
tak bfka som hral vsetky mam nahratych kopy hodin ...
Skylanders: Imaginators
z rovnakeho dovodu preco ospevuju diabla 1 a 2 a h...
Gran Turismo Sport odložené na rok 2017
len aby to o rok neodložili na 2018 :d
Call of Duty: Infinite Warfare
keď už sme pri tých 20 eurách, nie je to vela poki...
Otvorená beta Battlefield 1 nebude vyžadovať ...
veru...ktohovie ako to vyzerá na konzolách..rozdie...
Forza Horizon a Castle of Illusion pribudli d...
stiahnuté, zajtra štartujem lamborgini. :)
PlayStation Now už beží na PC v Severnej Amer...
skor, aby nepredali stany, kde teraz žmýkajú sonyp...
Otvorená beta Battlefield 1 nebude vyžadovať ...
frostbite engine je proste najlepsi .. a to je to ...
Film: Prečo nebol Thor v Občianskej vojne?
no najmocnejsia je scarlett witch, ved aj visiona ...
Otvorená beta Battlefield 1 nebude vyžadovať ...
to ano :) automaticky som to mal nadstavené na hig...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2016 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk