Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Nvidia hovorí, že VR hry budú výrazne náročnejšie ako bežné tituly.

pridal roberto 3.1.2016 o 15:48 pod hardware
Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

HARDWARE > NOVINKY >

Venturebeat spravilo rozhovor s Jasonom Paulom, manažérom Nvidie pre Shield, hranie a VR, z ktorého vyplynulo, že k renderovaniu hier na displejoch VR headsetov bude treba z herného PC vydolovať až 7-násobne viac výkonu ako pri hraní hry na bežnom monitore. Teda ak porovnávate hranie v 30 fps.

Obrázok nižšie porovnáva náročnosť vykresľovania hry na Full HD monitore pri stabilných 30 obrázkoch za sekundu, ktoré vyžaduje renderovanie približne 60 miliónov pixelov za sekundu (120 mil. pri stabilných 60 fps) a náročnosť renderovania na displejoch Oculus Rift a HTC Vive.

Obe zariadenia majú síce displeje s rozlíšením “iba“ 1080x1200 pixelov pre každé oko, ale pre správne zobrazovanie musí PC zostava počítať ešte vyššie rozlíšenie. A ako už vieme vďaka údajom od Sony, hra na takýchto zariadeniach vyzerá plynulo až keď beží viac ako 60 fps, ideálne 90 fps. Nižší framerate nielenže vyzerá neprirodzene, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť žalúdočnej nevoľnosti.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Podľa odhadov Nvidie 25 miliónov užívateľov vlastní alebo si tento rok plánuje kúpiť herné PC, ktoré by dokázalo rozbehnúť VR hru a v tomto rozlíšení a udržať stabilných 90 fps. A to ešte počíta so svedomitým zapracovaním jej softvéru Gameworks VR kompatibilného s Unreal Engine 4. Bez toho toto číslo klesá na 13 miliónov.

Dôležitou súčasťou Gameworks VR je funkcia multi-res shading, ktorá rozdeľuje obraz na 9 sektorov a z okrajových sektorov vyhadzuje tie miesta, ktoré nakoniec na VR displeji aj tak nie je vidieť.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Ďalšie zaujímave informácie z rozhovoru:

- Nvidia registruje vyše 600 firiem a nezávislých startupov pracujúcich na VR projektoch (ale zďaleka nie všetky pracujú na hrách).

- K hraniu na Oculus Rift sa odporúča minimálne grafická karta GeForce GTX 970 (alebo AMD R9 290) s procesorom Intel i5-4590.

- Čo sa týka notebookov, niektorí výrobcovia pripravili “VR ready“ notebooky s desktopovými kartami GeForce GTX 980, GDDR5 pamäťou, priamym HDMI výstupom a množstvom USB 3.0 portov (keďže VR headsety ich budú potrebovať hneď niekoľko). Štúdio CCP games sľubuje, že takýto notebook bude dostatočne výkonný k hraniu ich vesmírnej multiplayerovej akcie EVE: Valkyrie. Hra by mala byť pribaľovaná k predobjednaným kusom Oculus Rift.

- PlayStation VR má vďaka 30 miliónom predaných PS4 konzol momentálne viac potenciálnych zákazníkov a počas roka 2016 sa to nezmení. PS VR ale bude mať nižšie rozlíšenie displeja - 960x1080 pre jedno oko (vzhľadom na výkon tam čakajte nižšiu vizuálnu kvalitu ako pri PC).





Páči sa mi!

Zaradené pod: VR, oculus rift, vive






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19525)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk