Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

e3 E3 sekcia
Zhrnutie E3
ohlásení
Watch Dogs II
ohlásené
Battlefield 1
trailer
FIFA 17
trailer
Forza Horizon 3
God of War
predstavenie
Mafia III
gameplay
Xbox One S
ohlásený
Xbox
Scorpio
Dishonored II
gameplay
Spiderman
ohlásený
Populárne aktuality
viac top aktualít

Novinka


Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

pridal roberto 3.1.2016 o 15:48
PC
PS4
Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore


Venturebeat spravilo rozhovor s Jasonom Paulom, manažérom Nvidie pre Shield, hranie a VR, z ktorého vyplynulo, že k renderovaniu hier na displejoch VR headsetov bude treba z herného PC vydolovať až 7-násobne viac výkonu ako pri hraní hry na bežnom monitore. Teda ak porovnávate hranie v 30 fps.

Obrázok nižšie porovnáva náročnosť vykresľovania hry na Full HD monitore pri stabilných 30 obrázkoch za sekundu, ktoré vyžaduje renderovanie približne 60 miliónov pixelov za sekundu (120 mil. pri stabilných 60 fps) a náročnosť renderovania na displejoch Oculus Rift a HTC Vive.

Obe zariadenia majú síce displeje s rozlíšením “iba“ 1080x1200 pixelov pre každé oko, ale pre správne zobrazovanie musí PC zostava počítať ešte vyššie rozlíšenie. A ako už vieme vďaka údajom od Sony, hra na takýchto zariadeniach vyzerá plynulo až keď beží viac ako 60 fps, ideálne 90 fps. Nižší framerate nielenže vyzerá neprirodzene, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť žalúdočnej nevoľnosti.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Podľa odhadov Nvidie 25 miliónov užívateľov vlastní alebo si tento rok plánuje kúpiť herné PC, ktoré by dokázalo rozbehnúť VR hru a v tomto rozlíšení a udržať stabilných 90 fps. A to ešte počíta so svedomitým zapracovaním jej softvéru Gameworks VR kompatibilného s Unreal Engine 4. Bez toho toto číslo klesá na 13 miliónov.

Dôležitou súčasťou Gameworks VR je funkcia multi-res shading, ktorá rozdeľuje obraz na 9 sektorov a z okrajových sektorov vyhadzuje tie miesta, ktoré nakoniec na VR displeji aj tak nie je vidieť.

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Ďalšie zaujímave informácie z rozhovoru:

- Nvidia registruje vyše 600 firiem a nezávislých startupov pracujúcich na VR projektoch (ale zďaleka nie všetky pracujú na hrách).

- K hraniu na Oculus Rift sa odporúča minimálne grafická karta GeForce GTX 970 (alebo AMD R9 290) s procesorom Intel i5-4590.

- Čo sa týka notebookov, niektorí výrobcovia pripravili “VR ready“ notebooky s desktopovými kartami GeForce GTX 980, GDDR5 pamäťou, priamym HDMI výstupom a množstvom USB 3.0 portov (keďže VR headsety ich budú potrebovať hneď niekoľko). Štúdio CCP games sľubuje, že takýto notebook bude dostatočne výkonný k hraniu ich vesmírnej multiplayerovej akcie EVE: Valkyrie. Hra by mala byť pribaľovaná k predobjednaným kusom Oculus Rift.

- PlayStation VR má vďaka 30 miliónom predaných PS4 konzol momentálne viac potenciálnych zákazníkov a počas roka 2016 sa to nezmení. PS VR ale bude mať nižšie rozlíšenie displeja - 960x1080 pre jedno oko (vzhľadom na výkon tam čakajte nižšiu vizuálnu kvalitu ako pri PC).


Zaradené pod: VR, oculus rift, vive, ,




<<<Tretia sezóna Killer Instinct je naplánovaná na marec na Xbox One a Windows 10
predchádzajúca novinka

Čo naznačuje Valve na Steame Half life >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#81


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Crush Your Enemies - Gameplay
Crush Your Enemies - Gameplay
pridané 30.6. 2016discus0
Príspevky
2K games potvrdilo BioShock: The Collection
mam na steame vsetky tri diely....bioshock 1 a 2 s...
Microsoft chcel pred vydaním prvého Xboxu spo...
cit: "os, ktory bol zbastleny " - no ved prave... ...
Quake Champions chcú autori vytvoriť bez obme...
svejko hovor tomu co ti dava vreckove ko. kotko...
Quake Champions chcú autori vytvoriť bez obme...
kujva, hrá a nie hraje ty švejko.
Oznámené Final Fantasy VII Monopoly, vyjde v ...
to mi je povedome (myslim ze som to hral) ale nevi...
Valentino Rossi: The Game
neviem preco si dostal minus :d niekedy nechapem z...
Quake Champions chcú autori vytvoriť bez obme...
ja nechapem co furt niektori riesia ze na mysi sa ...
Quake Champions chcú autori vytvoriť bez obme...
podla mna im ide o to aby uspeli s hrou na cim dal...
Pozor na referenčné RX 480 karty
inak ked uz sa navazame do amd, nvidia tiez mala p...
Quake Champions chcú autori vytvoriť bez obme...
ale však viac ako 24fps ľudské oko nevidí, gamepad...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2016 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk