Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

e3 E3 sekcia
Zhrnutie E3
ohlásení
Watch Dogs II
ohlásené
Battlefield 1
trailer
FIFA 17
trailer
Forza Horizon 3
God of War
predstavenie
Mafia III
gameplay
Xbox One S
ohlásený
Xbox
Scorpio
Dishonored II
gameplay
Spiderman
ohlásený

Novinka


DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD

pridal saver 15.3.2016 o 9:14
PC
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD


Na GDC sa na pódiu stretla Nvidia s AMD a podrobnejšie rozoberali DX12. Hneď sa zhodli, že DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na každej značke kariet. Totiž je to lowlevel systém a vývojári sa musia naučiť a zvyknúť si pracovať inak, už nie je všetko automatické ako v DX11. To však nedokázalo vyťažiť dostatok výkonu. Teraz s DX12 môžu vyťažiť z kariet viac, ale musia sa na to zamerať.

Zo zaujímavých informácií:

  • DirectX 12 je pre tých, ktorí chcú dosiahnuť maximálne využitie GPU a CPU, ale vyžaduje si to aj viac času na vývoj funkcii, o ktoré sa DX11 doteraz staral automaticky. Nie je to teda pre každého.

  • Keďže je to bližšie k železu, ako DX11 vyžaduje si to iné nastavenia na určitých veciach na Nvidia a AMD kartách. Prakticky AMD a NVidiu musia aplikovať samostatne pri každej funkcii, špeciálne teraz keď ešte nie sú plne DX12 karty. Zo zaujímavostí najviac DX12 funkcii momentálne podporuje práve Intel.

  • S DX12 nie ste obmedzený procesorom na renderovanie

  • Command listy napísané v DX12 potrebujú ideálne bežať neustále bez akejkoľvek prestávky  Malo by ich byť 15-30 na frejme, bundlované do 5-10 ExecuteCommandListov. Tie by mali trvať karte 200 mikrosekund, najlepšie do 500 mikrosekúnd. Schedulovanie totiž systému trvá 60 mikrosekúnd a preto by mali vyvojári používať každý call na väčšie bundle, aby nestrácali čas.

  • Bundles sú hlavná funkcia DirectX 12 a sú veĺmi dobré pre low latency záležitosti ako napríklad VR

  • Nie sú výrazne rýchlejšie na GPU, ale šetria CPU. Ich optimalizácie sa líšia v AMD a aj na Nvidii, každá karta potrebuje vlastný prístup. Napríklad AMD ich majú vývojári použiť, len ak ich obmedzuje procesor.

  • Compute queues stále neboli plne preskúmané na DX12 a momentálne ponúkajú len 10% zisky vtedy keď sú zapracované správne. Vyžaduje si to ešte viac výskumu. K tomu zisky nie sú automatické, veci musia byť nastavené správne a zle nastavené compute tasky majú za následok presne opačný výsledok.

  • Pri použití "root signature tables" je najväčší rozdiel v optimalizácii medzi AMD a Nvidiou, vývojári potrebujú špecifické nastavenia, aby dostali najlepšie zisky na oboch kartách.

  • Keď vývojárom dôjde pamäť, DX12 im umožňuje vytvoriť previazania v hlavnej pamäti a presúvať dáta preč z video pamäti kedy potrebujú.

  • DirectX 12 predstavil Fences, čo sú v zásade GPU semafóry, tie zaisťujú, aby GPU dokončilo prácu kým sa pustí do ďalšej. Teda grafická časť a výpočtová sa na konci frejmu zosynchronizujú.

  • Multi-GPU funkcionalita je už prístupná v DX12 API, môžete spojiť dve rôzne karty, alebo aj grafický čip v procesore s plnou kartou. Má to už implementované Ashes of Singularity a práve to implementuje aj Gears of War.  Pri spájaní kariet musia vývojári myslieť aj na obmedzenia prietoku dát cez rôzne verzie PCI. PCI 3.0 má dvakrát vyššiu priepustnosť ako PCI 2.0.

  • Keď používate pixel shader, alebo compute shader, sú tam extrémne rozdiely v plusoch a mínusoch na Nvidii a AMD kartách.

  • Conservative rasterization umožňuje vykresliť všetky pixely, ktorých sa dotkol 3D model. Predtým sa to dalo len cez triky, ktoré boli pomalé. Teraz tento efekt môžu vývojári využiť napríklad na pekné efekty ako raytracované tiene v The Division. Predtým to nebolo možné.

  • Tiled resources môžu byť použité aj na 3D assety a zaisťujú extrémne zisky vo výkone a šetrení pamäti

  • DirectX 11 tu bude popri DirectX 12 ešte dosť dlho. Vývojári nemôžu miešať DX11 a DX12, musia ísť plne do DX12 alebo ho vôbec nepoužívať


DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD



<<<Radeon Pro Duo spája dva Fiji čipy a stojí 1500 dolárov
predchádzajúca novinka

Výpravu za mágiou v titule Mages of Mystralia povedú bývalí zamestnanci Ubisoftu >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#81


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Street Fighter V - Balrog
Street Fighter V - Balrog
pridané 27.6. 2016discus1
Video: Battlefield 1 - sniper gameplay
Battlefield 1 - sniper gameplay diskusia80
pridané 26.6. 2016
Video: GTA Online: Power Play mod
GTA Online: Power Play mod diskusia26
pridané 24.6. 2016
Video: Buck - Gameplay Trailer
Buck - Gameplay Trailer diskusia2
pridané 24.6. 2016
Video: Wild Guns Reloaded - E3 2016
Wild Guns Reloaded - E3 2016 diskusia0
pridané 24.6. 2016
Príspevky
Oldgen verzie Destiny pomaly končia
10 rocny support my ass :d
Street Fighter V - Balrog
:thumbup: tesim sa
Ako vyzerali prvé návrhy Xbox gamepadu?
mozeme byt radi ze to tak nedali ... hrozne tvary....
Tvorca Oculus VR: Exkluzívne hry nie sú zlé p...
nemyslis si ze sleduje svoj zamer a to predavat tv...
Ako vyzerali prvé návrhy Xbox gamepadu?
to je vesmírna loď nie ::->: ::->: , šťastie, že...
Enderal - launch trailer na Skyrim konverziu
vidím to po prvý krát. viete mi prosím pekne popís...
Battlefield 1 - sniper gameplay
zrejme to bude tak ale osobne my to neprekaza som ...
Sonic sa vráti v novej hre budúci rok
sonic je legenda a bezpochyby najlepsia plosinovka...
Gameplay trailer na God of War PS4 je najsled...
uncharted 4 a teraz god of war 4, ps4 prave pise h...
Gameplay trailer na God of War PS4 je najsled...
co z toho, ked je to stale qte fest. ved takmer ce...
Halo 5 dostane Firefight už 29. júna, pri tej...
hm 3 dní budem len sťahovať :d
Battlefield 1 - sniper gameplay
ja hram bf4 lebo je dobry bf1 bude dalsi hardline...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2016 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk