DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD

Na GDC sa na pódiu stretla Nvidia s AMD a podrobnejšie rozoberali DX12

pridal saver 15.3.2016 o 9:14 pod hry
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD

HRY > NOVINKY >

Na GDC sa na pódiu stretla Nvidia s AMD a podrobnejšie rozoberali DX12. Hneď sa zhodli, že DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na každej značke kariet. Totiž je to lowlevel systém a vývojári sa musia naučiť a zvyknúť si pracovať inak, už nie je všetko automatické ako v DX11. To však nedokázalo vyťažiť dostatok výkonu. Teraz s DX12 môžu vyťažiť z kariet viac, ale musia sa na to zamerať.

Zo zaujímavých informácií:

  • DirectX 12 je pre tých, ktorí chcú dosiahnuť maximálne využitie GPU a CPU, ale vyžaduje si to aj viac času na vývoj funkcii, o ktoré sa DX11 doteraz staral automaticky. Nie je to teda pre každého.

  • Keďže je to bližšie k železu, ako DX11 vyžaduje si to iné nastavenia na určitých veciach na Nvidia a AMD kartách. Prakticky AMD a NVidiu musia aplikovať samostatne pri každej funkcii, špeciálne teraz keď ešte nie sú plne DX12 karty. Zo zaujímavostí najviac DX12 funkcii momentálne podporuje práve Intel.

  • S DX12 nie ste obmedzený procesorom na renderovanie

  • Command listy napísané v DX12 potrebujú ideálne bežať neustále bez akejkoľvek prestávky  Malo by ich byť 15-30 na frejme, bundlované do 5-10 ExecuteCommandListov. Tie by mali trvať karte 200 mikrosekund, najlepšie do 500 mikrosekúnd. Schedulovanie totiž systému trvá 60 mikrosekúnd a preto by mali vyvojári používať každý call na väčšie bundle, aby nestrácali čas.

  • Bundles sú hlavná funkcia DirectX 12 a sú veĺmi dobré pre low latency záležitosti ako napríklad VR

  • Nie sú výrazne rýchlejšie na GPU, ale šetria CPU. Ich optimalizácie sa líšia v AMD a aj na Nvidii, každá karta potrebuje vlastný prístup. Napríklad AMD ich majú vývojári použiť, len ak ich obmedzuje procesor.

  • Compute queues stále neboli plne preskúmané na DX12 a momentálne ponúkajú len 10% zisky vtedy keď sú zapracované správne. Vyžaduje si to ešte viac výskumu. K tomu zisky nie sú automatické, veci musia byť nastavené správne a zle nastavené compute tasky majú za následok presne opačný výsledok.

  • Pri použití "root signature tables" je najväčší rozdiel v optimalizácii medzi AMD a Nvidiou, vývojári potrebujú špecifické nastavenia, aby dostali najlepšie zisky na oboch kartách.

  • Keď vývojárom dôjde pamäť, DX12 im umožňuje vytvoriť previazania v hlavnej pamäti a presúvať dáta preč z video pamäti kedy potrebujú.

  • DirectX 12 predstavil Fences, čo sú v zásade GPU semafóry, tie zaisťujú, aby GPU dokončilo prácu kým sa pustí do ďalšej. Teda grafická časť a výpočtová sa na konci frejmu zosynchronizujú.

  • Multi-GPU funkcionalita je už prístupná v DX12 API, môžete spojiť dve rôzne karty, alebo aj grafický čip v procesore s plnou kartou. Má to už implementované Ashes of Singularity a práve to implementuje aj Gears of War.  Pri spájaní kariet musia vývojári myslieť aj na obmedzenia prietoku dát cez rôzne verzie PCI. PCI 3.0 má dvakrát vyššiu priepustnosť ako PCI 2.0.

  • Keď používate pixel shader, alebo compute shader, sú tam extrémne rozdiely v plusoch a mínusoch na Nvidii a AMD kartách.

  • Conservative rasterization umožňuje vykresliť všetky pixely, ktorých sa dotkol 3D model. Predtým sa to dalo len cez triky, ktoré boli pomalé. Teraz tento efekt môžu vývojári využiť napríklad na pekné efekty ako raytracované tiene v The Division. Predtým to nebolo možné.

  • Tiled resources môžu byť použité aj na 3D assety a zaisťujú extrémne zisky vo výkone a šetrení pamäti

  • DirectX 11 tu bude popri DirectX 12 ešte dosť dlho. Vývojári nemôžu miešať DX11 a DX12, musia ísť plne do DX12 alebo ho vôbec nepoužívať





DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19866)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk