Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Populárne aktuality
viac top aktualít

Novinka


DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD

pridal saver 15.3.2016 o 9:14
PC
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD


Na GDC sa na pódiu stretla Nvidia s AMD a podrobnejšie rozoberali DX12. Hneď sa zhodli, že DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na každej značke kariet. Totiž je to lowlevel systém a vývojári sa musia naučiť a zvyknúť si pracovať inak, už nie je všetko automatické ako v DX11. To však nedokázalo vyťažiť dostatok výkonu. Teraz s DX12 môžu vyťažiť z kariet viac, ale musia sa na to zamerať.

Zo zaujímavých informácií:

  • DirectX 12 je pre tých, ktorí chcú dosiahnuť maximálne využitie GPU a CPU, ale vyžaduje si to aj viac času na vývoj funkcii, o ktoré sa DX11 doteraz staral automaticky. Nie je to teda pre každého.

  • Keďže je to bližšie k železu, ako DX11 vyžaduje si to iné nastavenia na určitých veciach na Nvidia a AMD kartách. Prakticky AMD a NVidiu musia aplikovať samostatne pri každej funkcii, špeciálne teraz keď ešte nie sú plne DX12 karty. Zo zaujímavostí najviac DX12 funkcii momentálne podporuje práve Intel.

  • S DX12 nie ste obmedzený procesorom na renderovanie

  • Command listy napísané v DX12 potrebujú ideálne bežať neustále bez akejkoľvek prestávky  Malo by ich byť 15-30 na frejme, bundlované do 5-10 ExecuteCommandListov. Tie by mali trvať karte 200 mikrosekund, najlepšie do 500 mikrosekúnd. Schedulovanie totiž systému trvá 60 mikrosekúnd a preto by mali vyvojári používať každý call na väčšie bundle, aby nestrácali čas.

  • Bundles sú hlavná funkcia DirectX 12 a sú veĺmi dobré pre low latency záležitosti ako napríklad VR

  • Nie sú výrazne rýchlejšie na GPU, ale šetria CPU. Ich optimalizácie sa líšia v AMD a aj na Nvidii, každá karta potrebuje vlastný prístup. Napríklad AMD ich majú vývojári použiť, len ak ich obmedzuje procesor.

  • Compute queues stále neboli plne preskúmané na DX12 a momentálne ponúkajú len 10% zisky vtedy keď sú zapracované správne. Vyžaduje si to ešte viac výskumu. K tomu zisky nie sú automatické, veci musia byť nastavené správne a zle nastavené compute tasky majú za následok presne opačný výsledok.

  • Pri použití "root signature tables" je najväčší rozdiel v optimalizácii medzi AMD a Nvidiou, vývojári potrebujú špecifické nastavenia, aby dostali najlepšie zisky na oboch kartách.

  • Keď vývojárom dôjde pamäť, DX12 im umožňuje vytvoriť previazania v hlavnej pamäti a presúvať dáta preč z video pamäti kedy potrebujú.

  • DirectX 12 predstavil Fences, čo sú v zásade GPU semafóry, tie zaisťujú, aby GPU dokončilo prácu kým sa pustí do ďalšej. Teda grafická časť a výpočtová sa na konci frejmu zosynchronizujú.

  • Multi-GPU funkcionalita je už prístupná v DX12 API, môžete spojiť dve rôzne karty, alebo aj grafický čip v procesore s plnou kartou. Má to už implementované Ashes of Singularity a práve to implementuje aj Gears of War.  Pri spájaní kariet musia vývojári myslieť aj na obmedzenia prietoku dát cez rôzne verzie PCI. PCI 3.0 má dvakrát vyššiu priepustnosť ako PCI 2.0.

  • Keď používate pixel shader, alebo compute shader, sú tam extrémne rozdiely v plusoch a mínusoch na Nvidii a AMD kartách.

  • Conservative rasterization umožňuje vykresliť všetky pixely, ktorých sa dotkol 3D model. Predtým sa to dalo len cez triky, ktoré boli pomalé. Teraz tento efekt môžu vývojári využiť napríklad na pekné efekty ako raytracované tiene v The Division. Predtým to nebolo možné.

  • Tiled resources môžu byť použité aj na 3D assety a zaisťujú extrémne zisky vo výkone a šetrení pamäti

  • DirectX 11 tu bude popri DirectX 12 ešte dosť dlho. Vývojári nemôžu miešať DX11 a DX12, musia ísť plne do DX12 alebo ho vôbec nepoužívať


DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD  DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD
DX12 si vyžaduje iné optimalizácie na Nvidii a iné na AMD



<<<Radeon Pro Duo spája dva Fiji čipy a stojí 1500 dolárov
predchádzajúca novinka

Výpravu za mágiou v titule Mages of Mystralia povedú bývalí zamestnanci Ubisoftu >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#88


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Slime-san - Main Trailer
Slime-san - Main Trailer
pridané 19.2. 2017discus0
Video: Street Fighter V - Kolin
Street Fighter V - Kolin diskusia0
pridané 19.2. 2017
Video: DESYNC - Creative Kills
DESYNC - Creative Kills diskusia1
pridané 18.2. 2017
Video: PDXCON 2017 - Legendary Split
PDXCON 2017 - Legendary Split diskusia3
pridané 18.2. 2017
Video: Lock's Quest - trailer
Lock's Quest - trailer diskusia0
pridané 18.2. 2017
Video: Star Citizen - MISC Prospector
Star Citizen - MISC Prospector diskusia36
pridané 18.2. 2017
Príspevky
Ako by mohol vyzerať Half Life na Unreal Engi...
vyzeral by dobre ako vsetko nove, novy battlefield...
Ako by mohol vyzerať Half Life na Unreal Engi...
bol by som rád keby takto vyzeralo nové metro
Leaknutý benchmark Ryzen 1600x
stacil ti intel bez k aby si si kvalitne zahral v ...
THQ Nordic dalo na krabicu Halo Wars 2 aj GTX...
zaujímavé, kedy vychádza tá hra? to nebude tak ďal...
Leaknutý benchmark Ryzen 1600x
tak ale hrac musel kupit i ten predrazeny intel, k...
Mass Effect Andromeda - Combat gameplay
no tak dej alebo co povazujes za najdolezitejsie, ...
Gabe Newell hovorí, že vo Valve si s rozpočta...
ale tak vidíš.. načo sa budú každý rok hnať a nest...
Gabe Newell hovorí, že vo Valve si s rozpočta...
ja to vidim tak, ze este dobrych 5 rokov vr nebude...
For Honor - porovnanie na konzolách a PC
ale hrávaš si to upiratil
Leaknutý benchmark Ryzen 1600x
https://youtu.be/rvciss7m5sm
Leaknutý benchmark Ryzen 1600x
pocuvajte ako tak pozeram tak ja posledny mam amd ...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk