Ark: Survival Evolved predal už 5 miliónov kusov, dátum vydania zatiaľ nie je určený |
Štúdio Wildcard nás nakoniec neprekvapilo. Odhryzlo si multimiliónový kus koláča a kým ho rozžuje, budeme už mať opäť vytiahnuté zimné kabáty.
Štúdio Wildcard poslalo Ark: Survival Evolved uprostred minulého roka do programu Steam Early Access s jednoznačným predsavzatím, že ho tam nechá iba do júna 2016, kedy už bude hotové a pripravené na vydanie pre platformy PC, Xbox One a PS4. Zároveň sa ale pustilo do rozširovania zoznamu ponúkaných funkcií, herných režimov i obhospodarovaných platforiem a to je teraz uvádzané ako dôvod odloženia vydania. Na vine sú v podstate hráči, pretože si od štúdia vypýtali veľa vecí, ktoré pôvodne neboli v pláne.
"Keď sme urobili pôvodné oznámenie, hovorili sme o 70 dinosauroch, teraz ich máme vyše 100. Nikdy sme nepočítali s pridávaním modovania, lokálnym multiplayerom, split screenom a mnohými ďalšími funkciami," vysvetľuje Jesse Rapczak, spoluzakladateľ štúdia.
Chrlenie nových dinosaurích aj ne-dinosaurích príšer a pridávanie výtvorov moderov do oficiálneho obsahu hry nie sú zďaleka jedinými dôvodmi zdržania. Microsoft vlani na E3 oznámil spustenie programu Xbox One Game Preview a Ark sa do nej dostal už v decembri minulého roka a Wildcard sa teda odvtedy stará o hráčov na oboch platformách. A nie je ich málo. Cez Steam Early Access sa predali 4 milióny kusov a cez Xbox One Game Preview 1 milión.
Aby toho nebolo málo, štúdio otvorilo kompetitívny režim v štýle Battle Royale a tento rok v marci z neho spravilo oddelenú free-to-play hru Ark: Survival of the Fittest, ktorú tiež poslal do Steam Early Access a tiež sa o ňu musí starať. Navyše, pred mesiacom oznámilo, že 19. júla 2016 vyjde PS4 verzia Survival of the Fittest aj so Survivor League a jej odmenami pre najlepších hráčov a časom aj botmi namiesto živých hráčov pre offline hranie. K tomu ešte treba pridať prisľúbenú podporu pre Oculus Rift a DX12 a asi sa nikto nemôže čudovať, že vydanie sa musí odložiť. Skôr môže byť prekvapením, že odklad je iba na jeseň 2016, hoci absencia konkrétneho dátumu či mesiaca dáva tušiť, že opäť môže ísť skôr o predsavzatie než o reálny odhad.
Odloženie je vodou na mlyn kritikom early access programov, ktorí si všimli, že státisíce ani milióny predčasne predaných kópií nijak nepomáhajú vydávaniu hier v pôvodne stanovených termínoch. Na druhej strane, pre spokojných hráčov sa nič nemení, môžu hrať ďalej a so stále pribúdajúcim obsahom, ale zlou optimalizáciou, vyvážením mechanizmov a vôbec všetkým, na čom si vývojárske štúdiá dávajú záležať až v poslednej fáze vývoja hry.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 265
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- VIDEO : Vivat Slovakia - ukážka prestreliek 26
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- DOJMY: Manor Lords 33 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Studio Wildcard Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|