História Quake série |
Quake značka sa práve dožíva 20 rokov a je tak dobrý čas zhrnúť si jej históriu.
Quake značka sa práve dožíva 20 rokov a je tak dobrý čas zhrnúť si jej históriu. Quake bol popri Wolfensteinovi a Doomovi jedným z pilierov moderných 3D fps hier, samozrejme, bol od id Software. Aj keď na rozdiel od ostatných dvoch značiek ponúkol niečo iné. Teda vždy niečo iné. Séria nie je taká ucelená a každá časť sa presúvala niekde úplne inde.
Quake - 1996 - PC 93%, Sat 64%, N64 76%
Prvá Quake hra vyšla v roku 1996, kedy id Software už posunuli 3D fps hry na novú úroveň. Už mala kompletne 3D rendering, 3D akceleráciu a vylepšený muliplayer oproti Doomovi. Ten sa stal veľmi populárnym a prakticky zaviedol ako mouse look, tak aj WSAD ovládanie, ktoré sa postupne stalo štandardom v PC hrách. Začalo sa tu rozbiehať aj modovanie, ako aj licencovanie enginu, ktorý sa stal základom Half-Life a aj neskoršieho Source enginu
Samotný singleplayer vás vniesol do temných lovecraftovských gotických levelov, v ktorých bolo vašim cieľom ničiť monštrá ponukou rozmanitých zbraní a prechádzať levely s puzzle prvkami. Boli ste do nich prenesení tajným vládnym teleportačným experimentom, no niekto sa však naň napojil, dostal sa do druhej dimenzie a vy ho musíte zastaviť, volá sa Quake.
Hra postupne dostala mission packy Scourge of Armagon a Dissolution of Eternity.
Quake II - 1997 - PC 87%, N64 81%, PS 79%
Quake II vyšiel hneď rok po prvom a nemal s pôvodným titulom nič spoločné. Hra sa vyvíjala ako iná značka, ale pod kódovým označením Quake II. Ten nakoniec aj ostal, keďže sa nevedeli zhodnúť na inom. V námetoch boli Strogg, Load alebo Lock and Load.
V príbehu sa tu hráč dostal len do sci-fi prostredia ako mariňák Bitterman, ktorý sa snaží zastaviť inváziu Strogg civilizácie na Zem. Konkrétne bol vyslaný na ich domovskú planétu, aby ich zastavil rovno tam. Keďže všetci ostatní vojaci sú po výsadku zajatí alebo mŕtvi, ostávate na to sám.
Hra rovnako dostala mission packy a to Reckoning a Ground Zero. Multiplayer tu nechýbal a staval na pôvodnom Quake multiplayeri, len v novom prostredí s novými zbraňami.
Quake III Arena - 1999 - PC 83%, PS2 83%, Xbox360 67%, DC 92%
Ďalšia Quake hra bola znovu iná a teraz čisto multiplayerová, kde hráči hrali rýchly multiplayer založený na skokoch a raketometoch. Bolo to zábavné a návykové, tu začal už id Software plne tlačiť na esports, ktorý vtedy prakticky neexistoval, vznikli turnaje ako QuakeCon, Cyberathlete Professional League a The Electronic Sports World Cup.
Popritom idtech 3 engine ukázal aj možnosti modovania a zároveň prerazil v licencovaní, kde ho použili desiatky hier a napríklad aj Call of Duty, ktoré na ňom funguje dodnes.
Z oficiálnych updatov vyšla verzia Quake III: Team Arena s tímovým multiplayerom. Neskôr celá Quake 3 Arena dostala web verziu v Quake Live titule.
Quake 4 - 2005 - PC 81%, Xbox360 75% (recenzia 82%)
Až šesť rokov trvalo, kým sa ID soft, respektíve Raven vrátil späť ku Quake značke a teraz v pokračovaní príbehu z Quake 2. Už to bolo intenzívne, akčné a ponúklo to pekný pohľad do zákulisia Stroggov a ich invázie. Teraz vás Stroggovia zajmú a čiastočne prerobia na Strogga. Našťastie utekáte a začínate bojovať.
Vylepšený bol aj multiplayer, ktorý síce nezaznamenal takú popularitu ako Quake 3 Arena, ale nabehol už do rozbehnutej esports scény a fungoval chvíľu vo väčších ligách.
Enemy Territory: Quake Wars - 2007 - PC 84%, Xbox 360 68%, PS3 64% (recenzia 80%)
Hru znovu vystriedala singleplayerovka, kde sa tu autori pokúsili priniesť viac masívnejší a viac otvorený multiplayer, ktorý veľmi sadol hráčom vo Wolfenstein: Enemy Territory. Pridané boli veľké mapy, vozidlá a prakticky Battlefield štýl. Nebolo to zlé, minimálne na PC, ale nedokázali vytvoriť takú komunitu ako pri Quake 3 Aréne.
id Tech 4 engine tu ukázal aj novinku, a to začiatok megatexturing technológií, ktoré sa neskôr naplno predstavili v Rage.
Quake Champions - PC
Najnovšie bol práve na E3 ohlásený Quake Champions, ktorý bude znovu niečo ako Quake III, ale so zameraním na rôzne postavy, ktoré budú mať špeciálne schopnosti v multiplayerových módoch. Bethesda s tým chce ísť hlavne na e-sports a uvidíme, ako sa im podarí preraziť hlavne v hustej konkurencii podobných multiplayeroviek.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila megavýpredaj 20
- PS5 Pro má ponúknuť 45% rýchlejšiu grafiku ako PS5, pridá aj AI upscaling 327
- V PlayGoSmart práve spustili zľavy až do 70% 6
- RECENZIA: Robin Hood - Sherwood Builders 10
- PS5 konzola dostala nový update 25
- PS Plus Premium a Extra hry predstavené 50
- Pozrite si 23 minút z hrania českej FPS Gray Zone Warfare 18
- Star Citizen 1.0 sa blíži 54
- Na Steame odštartoval jarný výpredaj 49
- Epic zadarmo rozdáva Deus Ex Mankind Divided a The Bridge 40 zobraziť viac článkov >