Ako sa vyvíja spoločný projekt autorov Kholatu a Zaklínača? |
Jedného z autorov pripravovaného poľského RPG Seven: The Days Long Gone sme vyspovedali v našom novom rozhovore
Zdalo by sa, že je Poľsko krajina zasľúbená RPG hrám. Ich najznámejším exportom je Zaklínač, no popri ňom vzniká aj mnoho menších projektov. Niektoré v rukách malých tímov, iné zas v rukách skúsených borcov, ktorí si chcú vyskúšať niečo iné. To je aj prípad pripravovanej RPG Seven: The Days Long Gone, za ktorou stoja autori hry Kholat a aj niekoľko bývalých tvorcov Zaklínača. O hre nám viac prezradil Łukasz Kubiak zo štúdia IMGN.PRO.
Ste tu najmä kvôli svojej novej hre Seven: The Days Long Gone. Mohli by ste nám o hre stručne povedať niečo viac?
Samozrejme, Seven je izometrické RPG s, dajme tomu, parkour systémom. V našej hre sa vžijete do úlohy zlodeja a ako zlodej tak máte jeho špeciálne schopnosti ako napríklad behanie, lozenie, skákanie cez objekty, čo sú veci, ktoré sú veľmi netypické pre izometrické RPG, kde bežne skôr klikáte myšou a vaša postava sa pohybuje po plochých leveloch. V Seven sú to skôr levely postavené po vrstvách, kde môžete ísť z ulice na strechu, odtiaľ skočiť na ďalšiu budovu, prebehnúť alebo preskočiť plot, vyšplhať sa na útes a podobne. Toto je náš prístup k žánru a myslíme si, že je to niečo svieže a nové.
Čo vlastne v názve hry znamená Seven?
To je tajomstvo. Je to veľmi dôležitá súčasť nášho príbehu a symbol sedmičky je v našom svete zakorenený veľmi hlboko a budete na to musieť prísť sami po vydaní hry.
To bude kedy?
Výborná otázka. Je príliš skoro na to, aby sme o tom hovorili. Sme v strede vývoja a dúfajme, že ho dokončíme čo najskôr, ale zatiaľ vám nemôžem povedať žiadny konkrétny termín.
Seven je akýmsi spojeným projektom dvoch vývojárskych tímov. Ako takýto vývoj zvládate?
Áno pracujú na nej štyria chlapci z Fool's Theory, veteráni herného biznisu, traja z nich sú z CD Projekt Red, kde pracovali na Zaklínačovi 2 a 3. A taktiež ďalších zhruba 14 ľudí z našej spoločnosti IMGN.PRO, takže celkovo na hre pracuje okolo 20 ľudí. Vyvíjanie hry v dvoch tímoch je pre nás jednoduché. Sedíme v jednej kancelárii, zdieľame rovnaké systémy, softvér a podobne. Nie je to tak, že by sme outsourcovali alebo niečo podobné z iných miest, pracujeme spolu, takže to nie je náročné.
Priniesli si vývojári z Fool's Theory do hry niečo z CD Projektu či Zaklínača?
Skúsenosti, samozrejme. Sú to všetko veľmi skúsení vývojári, hlavne Jakub Rokosz, ktorý je našim tímlídrom. On bol senior quest designer na Zaklínačovi 3, takže má obrovské skúsenosti s vytváraním príbehov a questov, čo je podľa mňa hlavné v RPG hre. Takže môžete v Seen očakávať veľa ťažkých morálnych rozhodnutí a podobné veci.
Seven je veľmi odlišná od vašej predchádzajúcej hry. Prečo ste sa rozhodli prejsť od Kholatu k RPG?
V prvom rade chceme vytvárať rozdielne hry a pre nás nezáleží na tom, že Kholat bol horor, hra o zážitku, ale Seven je RPG. Sme fanúšikmi zážitkových hier, no taktiež aj RPG hier, strieľačiek, máme radi veľa rozličných hier. Nechceme sedieť len v jednom žánri, chceme skúša nové veci, chceme sa učiť a náš tím sa učí mnoho z tvorby hier ako Kholat alebo teraz Seven, kde máme úplne odlišný prístup, keďže je to úplne odlišná hra. Pre nás je veľká zábava vytvoriť niečo nové, odlišné. Máme veľa skúseností s použitím Unreal enginu, ale teraz sa v ňom učíme veľa nových vecí, pretože vytvárame úplne odlišnú hru. Takže pre nás je to len čistá zábava.
Minulý rok ste na Game Days hovorili o tom, ako ste na Kholate spolupracovali so Seanom Beanom. Spolupracujete aj teraz na hre s hercom podobného kalibru?
To je zatiaľ prísne tajné.
Ďakujem za rohovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Max Payne 1&2 Remake majú rozpočet ako Alan Wake 2 70
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >