Recenzia knihy: Guinnessova kniha rekordov 2017 - Hráčska edícia

Guinnessova kniha myslí aj na hráčov a zaznamenáva aj ich rekordy, o ktorých sa dočítate v českej verzii hernej edície. Teraz vám ju priblížime.

pridal uni 26.11.2016 o 14:13 pod hry

HRY > NOVINKY >

Žijeme vo svete, kde sa ľudské možnosti neustále zdokonaľujú a niekedy sú na hranici uskutočniteľnosti. Platí to v športe, technike, ale aj v prostredí videohier, ktoré sa pre mnohých z nás stali významnou súčasťou života. Možno aj preto, že nám dovolia priblížiť sa k našim snom a aspoň takýmto spôsobom ich čiastočne uskutočniť. A je to skvelý útek od šedivej reality. Aj toto naše herné univerzum má svoje rekordy a je výborné, že im už pravidelne dáva priestor aj Guinnessova kniha rekordov, konkrétne hráčska edícia. Vyšla aj tento rok s nálepkou 2017 a pristane jej to aj v českej verzii, ktorá vyšla po prvý raz.

Guinness World Records 2017- Hráčska edícia má viac ako 200 strán nabitých zaujímavosťami. Upúta už svojím lesklým a pestrofarebným obalom, z ktorého na vás vykukne fúzatý inštalatér Mario, ale aj ďalšie postavičky, o ktorých sa dočítate vo vnútri.

Rovnako farebné sú aj útroby knihy, čo zjavne naznačuje smerovanie na mladších čitateľov. Podobným spôsobom sa prezentujú rôzne detské encyklopédie. Aj tu teda nájdete množstvo obrázkov, rôzne podklady so zvýraznenými faktami v rozlične umiestnených textových oknách. Na jednej strane to pôsobí sviežo a mlado, na druhej strane je ale obsah menej prehľadný a starší čitatelia, ktorí jednoznačne tiež radi holdujú videohrám, by možno radšej uvítali tradičné biele stránky popísané obvyklým písmom a doplnené o fotogalériu.

Po obsahovej stránke je ale kniha skutočne bohatá a na svoje si príde snáď každý. Postupne sa venuje esportu, pri ktorom uvádza MOBA hry a nechýba ani prehľad šampiónov kultového Starcraftu. Nasledujú klasické tituly a plošinovky, UGC a rytmické hry, sci-fi, hry na hrdinov, prestrelky, simulátory a šport. Dozviete sa, aký je najlepší cosplay Batmana, kto dohral Alien Isolation s votrelcom v pätách na Nightmare obťažnosti a za aký čas, aj to, kto najrýchlejšie ukoristil vlajku v Call of Duty: Advanced Warfare a, že sa jedná sa o najpredávanejšiu FPS sériu. Nechýbajú ani zaujímavosti o Minecrafte, Star Wars či Dark Souls.

Kniha sa neobmedzuje len na holé fakty, ale hrá sa s textom aj prezentáciou a zahrňuje aj špeciálne súčasti, ako  sú rozhovory s rôznymi osobnosťami na tému videoherné koncerty, obrie herné svety či 25. výročie už spomínaného Maria v sérii Mario Kart.

Preštudovať celú knihu vám potrvá naozaj dlho. Je to zábavné aj poučné čítanie, hráčska biblia nabitá informáciami aj fotografiami z toho najlepšieho, čo sa odohralo a zaznamenalo vo videohrách nielen za posledný rok. A možno vás kniha aj nabudí k tomu, aby ste sa sami pokúsili o nejaký rekord a možno sa raz v hernej edícii Guinnessovej knihy objavíte aj vy. Každopádne je dobre, že tu niečo takéto je a aj hráči majú možnosť zapísať sa do histórie a dozvedieť sa o úspechu iných hráčov, ktorí s nimi zdieľajú svet zábavy.

Názov:             Guinness World Records 2017 - Hráčská edice
Jazyk:              český
Väzba:             mäkká