Kritika hráčov silno poznamenala autora RiME, strávil kvôli nej dva dni v slzách |
Nenávistné komentáre od hráčov sa vývojárov niekedy dotknú viac, než si dokážete predstaviť.
Premýšľali ste niekedy nad tým, či nenávistné komentáre, ktorými sa vyjadrujete na adresu poniektorých hier môžu mať zásadný vplyv na vývojárov? Odpoveď je jednoznačné áno, nakoľko sú to ľudia, ktorí sú spätí s danou hrou najviac a tvoria ju od základov. Aj napriek ich tvrdej práci si však na internete často môžu prečítať nenávistné komentáre hráčov, ktorým sa ich výsledný produkt proste nepáči. Niekedy si však títo komentujúci neuvedomia jednu zásadnú vec a to fakt, že ich komentáre môžu niekomu ublížiť.
Jedným z najväčších portálov, ktorý združuje rôzne komentáre k hrám aj od hardcore hráčov, je herné fórum NeoGAF. Veľa vývojárov danú komunitu označilo ako toxickú a niet divu, že ich komentáre poznamenali aj osobný život kreatívneho riaditeľa RiME, Raula Rubia. Vo aktuálnom rozhovore odhaľuje, ako negatívne komentáre na hru poznamenali jeho osobný život:
„Keby som čítal NeoGAF v čase vývoja hry, pravdepodobne by ani neexistovala. Pred šiestimi mesiacmi som strávil nejaký čas čítaním komentárov, ktoré tu pribudli počas roka a pol, kedy hra vznikala a skončil som na 2 dní doslova v slzách. Čiastočne preto, že jednoducho nechápem krutosť, no hlavne preto, že som videl tie roky vývoja počas tých dvoch dní a uvedomil som si, že ľudia môžu niečo milovať tak, až to znenávidia.“
Prečo sa teda na RiME strhla toľká vlna kritiky? Nuž môže zato pravdepodobne dlhý vývoj a nie práve ideálne predvádzanie hry, ktoré rozhorčilo hardcore hráčov. Hra bola pôvodne oznámená v roku 2013 ako exkluzivita na PS4. Neskôr sa ukázalo, že trailer, ktorý bol predvedený vôbec neukázal skutočnú hrateľnosť. Na to hneď zareagovalo niekoľko hráčov, ktorých komentáre zneli takto:
„Poprvé, trailer ktorý sme videli bol len cinematic. Falošne napodobňoval hrateľnosť a reálne zábery z hry tvorili 0%.“
„Skutočnou výzvou pre štúdio bolo, aby ich víziu s RiME dotiahli do finále. Zrejme to však pre nich bolo nemožné.“
Niekedy sú teda hráči v komentároch naozaj krutí a ani len netušia, ako sa ich reči podpíšu na samotných vývojároch. Samotné RiME sa aktuálne chystá po svojom PS4 a Xbox One vydaní aj na Nintendo Switch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 66
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 65
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 211
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Grey Box / Tequila Works Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|