Bývalý vývojár Visceral tvrdí, že hororové hry sú drahé a je naozaj ťažké ich predať |
Zach Wilson hovorí o situácii, kedy ľudia hororové hry na jednej strane chcú, no na druhej ich obchádzajú, pretože sú pre nich príliš strašidelné.
Hry od Visceral skončili. Štúdio bolo zatvorené a ich Star Wars hra, ktorá mala byť pôvodne od Amy Henning (Uncharted), sa presunula do EA Vancouver, kde zmenila žáner z lineárnej akčnej adventúry pre jedného hráča na niečo, čo zasiahne širšie publikum. Správa bola mimoriadnym sklamaním pre fanúšikov pôvodného konceptu hry a tiež pre tých, ktorí mali radi Dead Space, keďže pochádza práve od Visceral.
Dead Space bolo pravdepodobne najväčšou značkou štúdia, ktorá priniesla trilógiu hier, kde sme sledovali osud Isaaca Clarka, ktorý bojoval proti pohrome Necromorphov v temnom a desivom vesmíre 26. storočia. Prvá hra priniesla niečo nové a dokázala zaujať mnohých fanúšikov, ktorí očakávali pokračovanie. To prišlo v podobe Dead Space 2, ktoré veci z prvého dielu doťahovalo takmer k dokonalosti a prinieslo naozaj výbornú hru so skvelou atmosférou. Sklamaním však bol tretí diel, podľa mnohých najmä preto, že jeho akčné prvky prevažovali nad hororovými a atmosféra sa akosi vytrácala.
Zach Wilson, senior dizajnér Visceral, ktorý teraz pôsobí v Bethesde, sa aktuálne zmienil o tom, prečo to majú hororové hry dnes ťažké:
„Survival horor je ťažký. Hororové hry sú vo všeobecnosti nákladné a ťažko sa predávajú. Ľudia nám vtedy dávali spätnú väzbu, že milujú Dead Space, ale nekupujú ho, pretože je až príliš strašidelný. Sú to slová, ktoré idú takpovediac proti sebe. Nemôžete totiž predávať hry na trhu, kde hráči chcú, aby existovali, ale nekupujú ich. Samotný proces, ktorý používa EA na stanovenie marketingových rozpočtov a posúdenie ich úspechu je neuveriteľne ťažkopádny a väčšinu vývojárov frustruje. Nemôžeme premeniť našu vášeň na tabuľky.“
Wilson má pravdepodobne pravdu. Hororové hry sú často v takejto paradoxnej situácii, kde ich ľudia na jednej strane chcú, no na druhej sú pre nich príliš strašidelné, a preto ich obchádzajú. Najnovšie to na hráčov s hororovým titulom skúša Bethesda, ktorá priniesla toľko chcené pokračovanie The Evil Within 2. Na posúdenie predajov je ešte skoro, no situáciu určite budeme sledovať, pretože práve pri tejto hre vieme aj z našich diskusií, že si ju želalo naozaj mnoho hráčov. Sme preto zvedaví, ako sa tieto prosby odzrkadlia v predajoch.
Aký je váš názor na hororové hry? Podporujete tento žáner, alebo vás skôr obchádza?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 84
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 59
- Warhorse Studios nám budúci týždeň odhalia novú hru 81
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15
- Ako vyzerá GTA VI trailer pretvorený do live action podoby? 21 zobraziť viac článkov >