Šéf Gearboxu ostro kritizuje loot boxy a tvrdí, že by hráči hry, ktoré ich obsahujú nemali podporovať

Randy Pitchford neznáša loot boxy a jediným speňažením v AAA hrách je podľa neho forma DLC.

pridal Gam_er 13.11.2017 o 17:45 pod hry
Šéf Gearboxu ostro kritizuje loot boxy a tvrdí, že by hráči hry, ktoré ich obsahujú nemali podporovať

HRY > NOVINKY >

Randy Pitchford, šéf Gearboxu, sa na svojom Twitteri vyjadril k stále horúcej téme loot boxov. Tvrdí, že tento prístup vývojárov neobhajuje a zastáva opačný názor. Pri dodatočnom kasírovaní hráčov podporuje skôr DLC než loot boxy.

Som vo všeobecnosti a vo veľkej miere proti dravým herným systémom speňaženia hráčov, ktorý môžeme vidieť napríklad vo free 2 play tituloch. Ešte viac som proti týmto systémom v prémiových AAA hrách. Mám tendenciu byť proti tomu ako umelec a tvorca, ale aj ako zákazník a hráč. 

Dôkazom môjho postoja je, že v Borderlands sme nikdy nepredávali zlaté kľúče. Nemali sme tiež žiadne úrovne, ktoré by nútili našich zákazníkov k tomu, aby mali zlaté kľúče. Ich distribúciu sme sa rozhodli riešiť iba cez sociálne médiá a partnerské vzťahy. Naopak, mám však tendenciu veľmi podporovať dodatočné speňaženie obsahu po vydaní hry vo forme DLC, v takmer akejkoľvek forme.

Znova, ako zákazník, ale aj ako tvorca si myslím, že nový obsah, ktorý na svoje vytvorenie vyžadoval dosť energie tvorcov, si zaslúži, aby sa ich úsilie kompenzovalo. Napriek tomu mám námietky voči niektorým agresívnym schémam speňaženia, pričom sa týkajú hlavne toho, čo som už zmienil na začiatku.

Ako umelec a tvorca, ktorý miluje povahu "loot boxu", ktorá sa objavila v našich Borderlands hrách sa obávam, že je termín loot box použitý ako skratka pre prax, ktorej nie som fanúšikom. Tiež som však videl argumenty tvorcov, ktoré obhajujú loot boxy tým, že budú slúžiť ako prostriedok pre hráčov, ktorí by si radi urýchlili postup v hre. Mám však problém s týmto argumentom.

Ak vás totiž hranie danej hry nebaví a vašou túžbou je preskočiť ju, resp. urýchliť si jej dokončenie, asi tá hra za veľa nestojí a mali by ste sa jej rovno vyhnúť. Uvedomujem si, že existujú ľudia, ktorí chcú mať štatút toho, že hru úplne porazili resp. si radi zaplatia, aby dosiahli určitý stupeň pokroku. Presne pre tých je podobný prístup s loot boxami určený.

Ale ak patríte k tým, ktorí nechcú platiť za progres a v skutočnosti sa neuspokojujete s grindingom v hrách, potom by ste mali popremýšľať o tom, že túto hru buď nepodporíte vôbec, alebo ju prestanete hrať a presuniete svoju pozornosť na niečo iné. Milujem hry. Milujem ich hranie. Milujem ich vytvárať. Ako zákazník som veľmi rád, keď môžem podporiť umelcov, ktorí svojim úsilím vytvárajú moju zábavu. Ako zákazník totiž môžem rozhodovať o tom, kam investujem svoje peniaze a svoj čas. Presne to by ste mali robiť!

V konečnom dôsledku Pitchford tvrdí, že je zodpovednosťou hráčov, aby sa vyhli podpore tých hier, ktoré ponúkajú grinding, ktorý nie je zábavný a tiež mikrotransakcie s cieľom urýchliť progresO pár hodín od týchto vyjadrení napísal na svojom Twitteri, že herní vývojári / vydavatelia by mali mať so svojimi zákazníkmi taký druh vzťahu, ako má bavič s publikom, nie taký, ako má tabaková spoločnosť s fajčiarmi. Práve toto je podľa neho vzťah, ktorému sa musia tvorcovia hier vzhľadom na hráčov vyhnúť. 

Neskôr dodal, že je táto analógia inšpirovaná druhom taktiky, ktorú využíva vzhľadom k svojim zákazníkom Facebook. Sám na Facebooku konto nemá a nikdy ani nemal, no jeho smerovanie sleduje prostredníctvom svojej ženy, ktorá tam má vytvorené konto. Svoje vyjadrenia uzavrel tým, že hráči nemajú záujem hry ako služby (GaaS, Game as a Service), ale o hry vo forme zábavy. Niekedy je podľa neho služba nevyhnutným riešením pre niektoré typy hier, ale netreba zabúdať, že nie je cieľom, pretože je len nástrojom. Preto pre kvalitné hry navrhuje skôr označenie GaaH - Games as a Hobby

Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa Gearbox postaví k speňaženiu vo svojich hrách. Jednou z hier, kde to uvidíme, bude aj nový vstup do série Brothers In Arms, ktorú Pitchford potvrdil. Okrem toho pracujú tiež na novom projekte Duke Nukem, ale najvýznamnejším príkladom ich postoja k speňaženiu by mohla byť ďalšia hra Borderlands, keďže jej mechaniky by mohli teoreticky dokonale vyhovovať mikrotransakciám.





Páči sa mi! (+4)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19889)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk