Šéf Gearboxu ostro kritizuje loot boxy a tvrdí, že by hráči hry, ktoré ich obsahujú nemali podporovať |
Randy Pitchford neznáša loot boxy a jediným speňažením v AAA hrách je podľa neho forma DLC.
Randy Pitchford, šéf Gearboxu, sa na svojom Twitteri vyjadril k stále horúcej téme loot boxov. Tvrdí, že tento prístup vývojárov neobhajuje a zastáva opačný názor. Pri dodatočnom kasírovaní hráčov podporuje skôr DLC než loot boxy.
„Som vo všeobecnosti a vo veľkej miere proti dravým herným systémom speňaženia hráčov, ktorý môžeme vidieť napríklad vo free 2 play tituloch. Ešte viac som proti týmto systémom v prémiových AAA hrách. Mám tendenciu byť proti tomu ako umelec a tvorca, ale aj ako zákazník a hráč.
Dôkazom môjho postoja je, že v Borderlands sme nikdy nepredávali zlaté kľúče. Nemali sme tiež žiadne úrovne, ktoré by nútili našich zákazníkov k tomu, aby mali zlaté kľúče. Ich distribúciu sme sa rozhodli riešiť iba cez sociálne médiá a partnerské vzťahy. Naopak, mám však tendenciu veľmi podporovať dodatočné speňaženie obsahu po vydaní hry vo forme DLC, v takmer akejkoľvek forme.
Znova, ako zákazník, ale aj ako tvorca si myslím, že nový obsah, ktorý na svoje vytvorenie vyžadoval dosť energie tvorcov, si zaslúži, aby sa ich úsilie kompenzovalo. Napriek tomu mám námietky voči niektorým agresívnym schémam speňaženia, pričom sa týkajú hlavne toho, čo som už zmienil na začiatku.
Ako umelec a tvorca, ktorý miluje povahu "loot boxu", ktorá sa objavila v našich Borderlands hrách sa obávam, že je termín loot box použitý ako skratka pre prax, ktorej nie som fanúšikom. Tiež som však videl argumenty tvorcov, ktoré obhajujú loot boxy tým, že budú slúžiť ako prostriedok pre hráčov, ktorí by si radi urýchlili postup v hre. Mám však problém s týmto argumentom.
Ak vás totiž hranie danej hry nebaví a vašou túžbou je preskočiť ju, resp. urýchliť si jej dokončenie, asi tá hra za veľa nestojí a mali by ste sa jej rovno vyhnúť. Uvedomujem si, že existujú ľudia, ktorí chcú mať štatút toho, že hru úplne porazili resp. si radi zaplatia, aby dosiahli určitý stupeň pokroku. Presne pre tých je podobný prístup s loot boxami určený.
Ale ak patríte k tým, ktorí nechcú platiť za progres a v skutočnosti sa neuspokojujete s grindingom v hrách, potom by ste mali popremýšľať o tom, že túto hru buď nepodporíte vôbec, alebo ju prestanete hrať a presuniete svoju pozornosť na niečo iné. Milujem hry. Milujem ich hranie. Milujem ich vytvárať. Ako zákazník som veľmi rád, keď môžem podporiť umelcov, ktorí svojim úsilím vytvárajú moju zábavu. Ako zákazník totiž môžem rozhodovať o tom, kam investujem svoje peniaze a svoj čas. Presne to by ste mali robiť!“
V konečnom dôsledku Pitchford tvrdí, že je zodpovednosťou hráčov, aby sa vyhli podpore tých hier, ktoré ponúkajú grinding, ktorý nie je zábavný a tiež mikrotransakcie s cieľom urýchliť progres. O pár hodín od týchto vyjadrení napísal na svojom Twitteri, že herní vývojári / vydavatelia by mali mať so svojimi zákazníkmi taký druh vzťahu, ako má bavič s publikom, nie taký, ako má tabaková spoločnosť s fajčiarmi. Práve toto je podľa neho vzťah, ktorému sa musia tvorcovia hier vzhľadom na hráčov vyhnúť.
Neskôr dodal, že je táto analógia inšpirovaná druhom taktiky, ktorú využíva vzhľadom k svojim zákazníkom Facebook. Sám na Facebooku konto nemá a nikdy ani nemal, no jeho smerovanie sleduje prostredníctvom svojej ženy, ktorá tam má vytvorené konto. Svoje vyjadrenia uzavrel tým, že hráči nemajú záujem hry ako služby (GaaS, Game as a Service), ale o hry vo forme zábavy. Niekedy je podľa neho služba nevyhnutným riešením pre niektoré typy hier, ale netreba zabúdať, že nie je cieľom, pretože je len nástrojom. Preto pre kvalitné hry navrhuje skôr označenie GaaH - Games as a Hobby
Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa Gearbox postaví k speňaženiu vo svojich hrách. Jednou z hier, kde to uvidíme, bude aj nový vstup do série Brothers In Arms, ktorú Pitchford potvrdil. Okrem toho pracujú tiež na novom projekte Duke Nukem, ale najvýznamnejším príkladom ich postoja k speňaženiu by mohla byť ďalšia hra Borderlands, keďže jej mechaniky by mohli teoreticky dokonale vyhovovať mikrotransakciám.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 262
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 60
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >