Analytik: Lootboxy zarábajú až príliš veľa peňazí na to, aby ich firmy zrušili |
Ak si myslíte, že lootboxy len tak zmiznú, mýlite sa. Zarábajú veľké peniaze
Trendom tohto roka sú lootboxy, ktoré sa síce core hráčom nepáčia, ale je to rovnako ako pri DLC, ľudia za to platia a tak to len tak nezmizne. Vysvetľuje to analytik z IDK agentúry, ten hovorí:
"Systém lootboxov prináša príliš veľa peňazí na to, aby ich firmy zastavili. Samozrejme, že hráči to považujú za znepokojivé, keďže je to zmena, ktorá nevedia ako bude fungovať."
Pri každom titule je to totiž iné, ale vôbec to nie je nové. Lootboxy sa pred rokmi postupne rozmohli v Čínskych free 2 play hrách, následne prešli do mobilných hier a nakoniec sa už udomácnilo aj v PC a konzolových tituloch za plnú cenu. Z veľkých 60 dolárových titulov s tým minulý rok prišiel Overwatch, ktorý zapracoval lootboxy ako doplnkové získavanie peňazí na to, aby mohli byť mapy a ďalší obsah zadarmo. Analytik k tomu hovorí:
"Hry sa stávajú službami, kde je spustenie hry len začiatkom speňaženia a veľké peniaze získajú z veľkej komunity, veľkej užívateľskej základne, ktorá sa hrá roky."
Pred lootboxami v multiplayerových hrách fungoval systém season passov, ktorý sa však veľmi neosvedči, totiž namiesto rozširovania komunity, komunitu zmenšoval. Videli sme to na Star Wars Battlefront 1:
"Existuje zákon o znižujúcich sa výnosoch, keď to ponúkate takýmto spôsobom, a ak je to naviazané na multiplayerový aspekt hry, záujem hráčov sa postupne znižuje. Ak ste obmedzený na hranie s ostatnými hráčmi, ktorí si zakúpili tento balík máp, stane sa to nakoniec zlou investíciou."
Nakoniec, aj preto už má Star Wars Battlefront II dvojka lootboxy, ktoré aj umožnia vydávať DLC obsah zadarmo. Samozrejme otázne je zapracovanie lootboxov, ale keďže ide o hru ako službu, všetko sa postupne môže dolaďovať, tak aby boli aj hráči aj peniaze.
A aká je alternatíva lootboxov? Napríklad priame platenie za lepšiu výzbroj, alebo iné za bonusy. Autori z Phoenix Labs to zaviedli napríklad v RPG Dauntless, ktorá v bete mala lootboxy, ale vo finálnej verzii to zmenili na kupovanie. Hovoria, že takto majú čistejší vzťah so svojimi hráčmi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 103
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 143
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 52
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 113 zobraziť viac článkov >