Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Počínanie EA pri Battlefront II kritizujú aj známe mená v hernom priemysle

pridal Gam_er 20.11.2017 o 16:24
PC
PS4
Xbox One
Počínanie EA pri Battlefront II kritizujú aj známe mená v hernom priemysle


EA pred pár dňami oznámila, že kontroverzné mikrotransakcie zahŕňajúce reálne peniaze, boli zo Star Wars Battlefront II dočasne odstránené. Vydavateľ ich do hry vráti, no sľubuje, že sa dočkajú zmien, pričom sa tiež ospravedlnil, že sa takýto problém pred vydaním vyskytol.

Napriek dočasnému odstráneniu mikrotransakcií však EA neočakáva, že by tento krok mal významný vplyv na finančné výsledky. To znamená, že do konca fiškálneho roka (31. marca 2018) by nemal očakávaný predaj Battlefront II zaostávať od predchádzajúcich predpovedí, ktoré vznikli ešte predtým, než došlo k odstráneniu mikrotransakcií. 

Môže to však byť interpretované rôznymi spôsobmi. Je totiž zrejmé, že úbytok mikrotransakcií bude znamenať menej peňazí, ktoré pochádzajú z tohto zdroja. Predpovede finančných výsledkov EA boli však založené na tom, že Battlefront II predá 14 miliónov kusov do konca fiškálneho roka, pričom ide o odhad, ktorý dosiahol predchodca v podobe prvého Battlefront. Je to konzervatívna predpoveď, pri ktorej môže EA očakávať, že sa ju podarí prekonať. Ďalšou možnosťou interpretácie týchto predpovedí je, že vôbec nezahŕňajú príjmy z mikrotransakcií, ktoré ešte nevedeli v danej dobe odhadnúť.

To, či sú ich analýzy pravdivé, nám dokážu napovedať prvé signály, ktoré prídu 30. januára, kedy vydavateľ oznámi svoje výsledky za súčasný štvrťrok a svoje ukáže aj koniec apríla, prípadne začiatok mája, kedy bude zverejnený úplne celý fiškálny rok. 

Hra sa síce minimálne zatiaľ upravila pozitívne pre hráčov, ale negatívna kritika sa dostala aj mimo okruhu hráčov. EA získala na fóre Reddit historicky najzmínuskovanejší komentár, problém sa objavil aj na CNN vďaka čomu na to reagovalo aj Disney. A práve to kontaktovalo šéfa EA a vysvetlilo im, že pre Star Wars značku takýto typ publicity nie je dobrý. EA následne mikrotransakcie dočasne zastavili. Na druhej strane, práve Disney nepriamo spôsobilo, že sa objavil tento problém. DICE totiž pôvodne plánovali len mikrotransakcie na oblečenia a vzhľad hrdinov, ten však Disney zakázalo meniť.  

Na počínanie EA reagovali aj herní vývojári. Jedným z nich bol Cory Barlog, ktorý na svojom Twitteri vyjadril negatívny postoj k loot boxom, pričom sa priamo dotkol EA, ktoré mikrotransakcie len dočasne vyplo a neodstránilo z hry úplne. Ešte skôr sa k problematike vyjadril šéf Gearboxu Randy Pitchford, ktorý ostro odsúdil lootboxy, či rôzne platené veci v AAA hrách, alebo režisér Bulletstormu Adrian Chmielarz, ktorý sa taktiež stavia na stranu hráčov.

Tvrdí, že je len na hráčoch a našich peňaženkách, aby podobné praktiky zastavili a nepodporovali ich. V opačnom prípade sa tak podľa Adriana vzorec pay2win stane premysleným krokom vydavateľa, aby na hre zarobil čo najviac, aj za použitia takýchto praktík:

„Tvorba hier je skutočne náročná. Ide pravdepodobne o jednu z najnáročnejších druhov prác. Herná komunita nemá problém rozoznať ťažkú prácu a zaplatiť dolár či dva za extra nákupy v hre. Problém však nastáva vtedy, keď sa mikrotransakcie stanú plnohodnotným vykorisťovaním ako v prípade Battlefront II. Nikto totiž nechce zaplatiť za pokrok v hre či nové postavy 200 a viac dolárov, keď už za hru dal jej plnú sumu 60 dolárov.“

Je to celé škoda, keďže hra sa upravila oproti jednotke veľmi dobre, autori pridali kampaň, rozšírili multiplayer a splnili hráčom prakticky všetko čo chceli v jednotke, plus dali aj DLC zadarmo. Všetci vedeli, že to bude znamenať prídavok mikrotransakcii, len niekto to v EA to prehnal s cenami. Chamtivosť sa tak stala dôvodom PR katastrofy.

V každom prípade ak sa chcete do hry pustiť, mikrotransakcie tam nie sú, všetci sa levelujú hraním a už vieme, že si všetkých hrdinov môžete odomknúť za 24 hodín hrania.





<<<Tvorca prvého GTA hovorí, že VR hry sú stále v dobe kamennej
predchádzajúca novinka

Valkyria Chronicles 4 príde budúci rok >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#98


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Príspevky
Herné benchmarky Nvidia Titan V
z čoho usudzuješ ? to je niečo extra vlastniť gtx ...
Herné benchmarky Nvidia Titan V
vazne prehnane ceny nechapem kto by nieco take kup...
Metal Gear Survive ukazuje singleplayer, plán...
myslim ze kazdy fanusik mgs serie bere tuto hru ak...
Assassins Creed Black Flag je zadarmo na uPlay!
pre mna po dvojke druhy najlepsi assassin.
Fade to Silence - gameplay
tak toto video ma zaujalo ako práca naviac na konc...
Fade to Silence - gameplay
dufam ze to bolo zatial len alpha demo a ze tie ne...
Fade to Silence - gameplay
podobá sa to, na nedávno vydaný elex &#128533; nie...
Metal Gear Survive ukazuje singleplayer, plán...
len otázka je, ako dlho ešte potečie...lebo pri to...
Fade to Silence - gameplay
som zvedavý na hodnotenia a hlavne, za ako dlho sa...
Fade to Silence - gameplay
tak je to post apokalypticky svet :-d k zelezu sa ...
Čo sa vyhľadávalo na Google v roku 2017?
ten pocit, keď som také stoky trpel asi 2 mesiace....
Herné benchmarky Nvidia Titan V
kamo ty si rad, že máš pc, 1080ti si ani nevidel.....
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk