Yooka-Laylee je konečne na Switchi - ako tam beží? |
Bližšie sme sa pozreli na dlho odkladanú 3D platformovku, ktorá sa konečne dostala na Switch
Switch boduje v predajoch, v hodnotení hier a tiež sa teší aj popularite medzi ďalšími vydavateľmi. Časom sa ale ukázali aj nejaké tie problémy. To, že hardvér nie je taký výkonný ako veľké konzoly je fakt. Ale faktom aj je, že nemajú všetky technológie rovnako dobrú podporu pre mobilný hardvér konzoly. Unreal Engine 4 sa ukazuje v dobrom svetle. Vývoj na ňom pre Switch si pochvaľujú mnohí vydavatelia a aj porty údajne vznikajú veľmi rýchlo. Unity je na tom presne opačne, čo sa pretavilo aj do dlhých odkladov niekoľkých očakávaných hier. Medzi nimi bola aj platformovka Yooka-Laylee.
Tá vyšla 11. apríla, no na vydanie pre Switch sme si museli počkať až doteraz. Bližšie sme sa na ňu pozreli v našej recenzii, takže ak vás zaujíma, či sa podaril návrat retro prvkov klasických 3D skákačiek z 90. rokov, odpoveď hľadajte v nej. Posledných niekoľko dní sme mali možnosť hrať Switch verziu a ako sa ukazuje, aj keď jej vývoj sprevádzali problémy s enginom na konzole, oplatilo sa počkať a výsledok je lepší, než sme pôvodne čakali.
Ak ste sa báli dynamického rozlíšenia a kolísavého snímkovania, môžete obavy pokojne hodiť za hlavu. Autorom sa všetky problémy podarilo prekonať a hra ide v takmer neustále stabilných 30fps, pričom prepady neuvidíte ani pri vykreslení veľkých scén. Nie je to síce 60, ale hre obsahovo nič nechýba a môžete ju hrať na cestách. V handheldovom/tabletovom režime hra beží v 630p rozlíšení, takže trošku podlieza natívne rozlíšenie displeja, čo je taktiež trošku škoda. V TV režime beží v 900p rozlíšení.
Je to daň za to, že stále vyzerá veľmi dobre a z vizuálnej stránky autori ukrajovali len detaily niekde na pozadí, takže si rozdiel všimnete len pri priamom porovnaní. Autori uberali aj v niektorých efektoch, no aj tak sa im podarilo celkový dojem veľmi priblížiť tomu, čo poznáme z ostatných konzolových verzií. Výraznejšie si všimnete snáď len zmenu nasvietenia v niektorých scénach, no vidieť tu snahu robiť len také zmeny, aby to nemalo dopad na celkovú prezentáciu a zároveň sa to nepodpísalo na výkone hry.
Mimo oblasti technického stavu zostalo všetko pri starom. Hrateľnosť je chytľavá, svety sú veľké a čaká na vás hromada obsahu, ktorý vydrží na naozaj dlhé hodiny. Hrá sa príjemne aj na Joy-Conoch, no možno by to chcelo aj niečo navyše, čo by využilo možnosti Switchu. Vrátili sa tiež možnosti lokálneho hrania, čo sa k takejto hre náramne hodí a opäť je to niečo, čo využijete s blízkymi aj na cestách.
Ak vám počas jari skákačka Yooka-Laylee ušla a už za sebou máte Super Mario Odyssey a ďalšie mesiace v hre sú nad vaše sily, Switch verzie sa nemusíte báť. Autorom sa podarilo veľmi dobre prekonať problémy s enginom a aj keď museli tu a tam prísť na rad niektoré menšie zásahy v technickej oblasti, na celkovom dojme sa to takmer vôbec neprejavilo a stále hra vyzerá veľmi dobre, pričom sa rovnako dobre aj hrá.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila megavýpredaj 20
- PS5 Pro má ponúknuť 45% rýchlejšiu grafiku ako PS5, pridá aj AI upscaling 327
- V PlayGoSmart práve spustili zľavy až do 70% 6
- RECENZIA: Robin Hood - Sherwood Builders 10
- PS5 konzola dostala nový update 25
- PS Plus Premium a Extra hry predstavené 50
- Detailnejšie špecifikácie PS5 Pro 142
- Star Citizen 1.0 sa blíži 54
- Pozrite si 23 minút z hrania českej FPS Gray Zone Warfare 18
- Na Steame odštartoval jarný výpredaj 49 zobraziť viac článkov >