Naše recenzie už nájdete aj na OpenCritic

Populárny agregátor recenzií OpenCritic už niekoľko dní ponúka aj naše recenzie zaradené do svojho priemeru

pridal SECTOR 18.3.2018 o 16:29 pod hry

HRY > NOVINKY >

OpenCritic je agregátor herných recenzií, ktorý podobne ako mnohé iné zbiera recenzie herných titulov z celého sveta a intuitívnym spôsobom ich hráčov zobrazuje na jednej stránke, aby ponúkli jednoduchý a jasný prehľad toho, kde si hry svojimi kvalitami stoja. OpenCritic je však unikátny tým, že zbiera všetky recenzie, aj tie bez čísiel a zároveň ich priemer vzniká skutočne len spriemerovaním hodnotení, ich kalkulácie sú verejné a neexistujú tam žiadne skryté elementy, ktoré majú dopad na výsledné číslo.

A ak stránku náhodou sledujete, možno ste si v uplynulom týždni všimli, že do ich prehľadov začali pribúdať aj naše aktuálne recenzie a odteraz by sa tam mala objaviť každá z nich. Dohodli sme sa na spolupráci, splnili sme 9 ich požiadaviek a tiež veľkosť publika a máme za sebou úvodné nastavenia, takže zatiaľ sú naše recenzie len v prehľade a počítajú sa do priemeru, no v najbližších dňoch pridáme aj ďalšie možnosti. Jednou z nich sú mená autorov. OpenCritic totiž recenzie umožňuje filtrovať aj podľa autorov, aby mali čitatelia lepší prehľad o tom, ako hodnotí nielen médium, ale aj konkrétny autor. Taktiež si môžete vyfiltrovať len médiá, ktorých hodnotenia vám vyhovujú najviac a priemer z nich.

Postupne by sme chceli pridávať aj staršie recenzie z nášho katalógu, ktoré by sa tak spätne zaradili do zobrazovaných štatistík a zároveň by ponúkli viac dát do kompletného profilu Sectoru ako média na stránke, keďže ten je pri aktuálne nižšom počte recenzií nedostačujúci. Neskôr si ale budete môcť pozrieť priemerné hodnotenie, percento odporučených hier a iné štatistiky.

Musíme sa však vyjadriť aj k našim hodnoteniam. OpenCritic zobrazuje priemery, no zároveň jednotlivé hodnotenia zaraďuje do piatich kategórií. Jednou kategóriou sú recenzie bez číselného hodnotenia (Eurogamer, Kotaku, Rock Paper Shotgun...), no potom sa odvíjajú už od čísla. Hry s hodnotením 84 a vyššie sú označené "Mighty", 75-83 sú "Strong", 66-74 sú "Fair" a všetko pod 65 je pre nich "Weak", teda slabé. Avšak týmto do jednej kategórie so slabými a naozaj veľmi zlými hrami zhrnuli aj tie, ktoré podľa nás môžu byť priemerné a ľahko nadpriemerné a majú svoje isté kvality, vďaka ktorým môžu niekoho osloviť, či byť zaujímavou kúpou po oprave, prípadne v zľave.

Sme ale radi, že nás táto možnosť dostáva bližšie k širšej hernej komunite a máme tiež možnosť osloviť ďalšie publikum. Aj naďalej sa budeme pokúšať zlepšiť nielen v tejto, ale aj v ďalších oblastiach a stále pracujeme na tom, aby sme vám prinášali čo najlepší obsah.

Páči sa mi! (+14)