Programátor z Epic Games: ďalšia generácia konzol nám umožní prekročiť koncept digitálnych ľudí

Najväčším problémom tvárovej animácie sú tiene a vlasy. Pri 60 snímkovej frekvencii je dnes na kvalitný rendering potrebná výkonná grafika. Nová generácia konzol by si s tým však podľa Kima Libreriho mala poradiť.

pridal Gam_er 22.7.2018 o 11:40 pod hry
Programátor z Epic Games: ďalšia generácia konzol nám umožní prekročiť koncept digitálnych ľudí

HRY > NOVINKY >

Kim Libreri, ktorý pôsobí v Epic Games na pozícii vedúceho progamátora, sa v najnovšom rozhovore zaoberal myšlienkou, ktorá sa postupne stáva čoraz častejšou témou. Týka sa novej generácie konzol a ich možností. Libreri sa domnieva, že nadchádzajúca generácie úspešne pokorí mnohé hranice a umožní vývojárom prekročiť koncept digitálnych ľudí za bod uncanny valley:

„Samozrejmosťou je, že nové konzoly budú lepšie. Keď momentálne pracujeme na deme, od ktorého chceme, aby bežalo rýchlosťou 60 snímkov za sekundu, prípadne ide o lepší framerate vo VR, na vykreslenie všetkých detailov potrebujeme dosť výkonnú grafickú kartu, aby zvládla renderovať vlasy postavy. Ak však uvidíme príchod novej generácie konzol, prekročíme koncept uncanny valley.”

Ak neviete, čo je uncanny valley, ide o teóriu, že čím viac je robot podobný človeku v jeho výzore a pohybe, tým viac sa zvyšuje pozitívna emocionálna reakcia človeka na robota a empatia. To až kým nie je dosiahnutý bod, v ktorom sa robot stáva pre človeka odpudivým a čím menej je výzor a pohyb rozlíšiteľný od ľudského, emocionálna reakcia sa stáva opäť pozitívnou a dosahuje emočných vzťahov človek-človek. 

Prvú hypotézu v koncepte stanovil Japonec Masahiro Mori, ktorý sa zaoberá robotikou. Odvtedy sa používa aj v iných oblastiach, vrátane trojrozmernej počítačovej grafiky v reálnom čase. 

 

Libreri sa odvoláva na doposiaľ najlepšiu interpretáciu konceptu uncanny valley, ktorým je Siren, prezentovaná na GDC 2018. Podľa programátora majú byť v budúcnosti k dispozícii rovnaké technológie a ponúkne ich Unreal Engine 4.20, ktorému na to predpovedá tak rok alebo niečo málo cez rok:

Takmer každý, kto má vo svojej hre (na UE engine) digitálnu ľudskú postavu, využíva Siren. Všetka práca s tieňmi na jej koži, ktorú sme urobili, bola prevzatá z Unreal Enginu 4.20. Je tu veľa vecí, o ktorých ešte nemôžem hovoriť. Experti na tvárové animácie robia svoju prácu postupne lepšie a lepšie. Myslím, že počas nasledujúcich 12 mesiacov uvidíme dosť zaujímavých vecí. K tomu je pekné, že Unreal Engine 4 dodávame so zdrojovým kódom. Nie sme preto jediní, ktorí píšu shadery. Ľudia spravili so zdrojákmi dobrú prácu aj sami. Videl som niekoľko zaujímavých animácií kože, o ktorých zatiaľ nemôžem hovoriť, no sú naozaj veľmi pekné a detailné.”

V sfére ľudských animácií sú teda na obzore zaujímavé veci. O všetkých novinkách vás samozrejme budeme informovať. 





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19564)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk