MACHIAVILLAIN

MACHIAVILLAIN

6.5

Ako sa stať úspešným zloduchom

Recenzia na PC verziu

Manažment monštier, o ktoré sa musí hráč starať a následne ich môže použiť na svoje diabolské plány, je už v hrách pomerne bežná vec. Najlepším príkladom je starý dobrý Dungeon Keeper, ktorý spolu s Prison Architectom inšpiroval tvorcov nového titulu MachiaVillain. Tentokrát treba vybudovať svoje strašidelné sídlo, pritiahnuť tam naivných ľudí a spraviť s nimi krátky proces. Lákavé, čo poviete?

V úvode sa stanete hrdým členom ligy zloduchov, vyberiete si troch prisluhovačov a rozbehnete svoj vlastný temný biznis. V praxi to znamená, že v krajine uprostred ničoho, respektíve len s prírodnými zdrojmi surovín, ktoré môžete využívať, postavíte svoju rezidenciu, páchate zločiny a budujete svoju reputáciu.

Ovládate tri kreatúry, ktoré ste si zvolili pri štarte a neskôr budete mať možnosť kúpiť, naverbovať či ako odmenu získať ďalšie. Môžu to byť kostlivci, upíri, múmie, vlkolaci, zombie a rôzna iná háveď, pričom jednotlivé druhy vyžadujú rozdielnu potravu - niekto žerie kosti, iný mozgy, ďalší potrebuje krv. Prisluhovači majú rôzne črty, predpoklady na vykonávanie viacerých zamestnaní, kapacitu inventára a bojové schopnosti. Môžete ich však používať na všetko, pretože častým vykonávaním zvolených aktivít sa zlepšujú v pracovných činnostiach aj boji,  do ktorého môžete investovať skúsenostné body.

MachiaVillain
MachiaVillain Začínate výstavbou a ťažbou v pochmúrnej krajine.
Začínate výstavbou a ťažbou v pochmúrnej krajine.


MachiaVillain Ak za chcete stať správnym zloduchom, dodržujte tieto pravidlá.
Ak za chcete stať správnym zloduchom, dodržujte tieto pravidlá.


MachiaVillain Aj monštrá sí potrebujú oddýchnuť a zdriemnuť.
Aj monštrá sí potrebujú oddýchnuť a zdriemnuť.





Monštrá sa však predovšetkým venujú robote, ktorú im pridelíte kliknutím na objekty a zvolením požadovaného úkonu. Napríklad označíte strom a prikážete, aby ho kostlivec vyrúbal. Môžete to však urobiť aj praktickejšie, keď v pracovnom harmonograme každej potvore vyberiete činnosti, ktorým sa bude automaticky venovať. Do istej miery to funguje a príšery sa naozaj samostatne púšťajú do práce, i keď niekedy ich aj tak musíte popohnať manuálne. 

Každému prisluhovačovi môžete zvoliť tri alebo viac pracovných zameraní a stále ho aj použiť na niektoré iné, alebo tie prioritné zmeníte v harmonograme. Monštrá stavajú, stínajú bežné aj diabolské stromy, ktoré kladú odpor. Budete ich posielať ťažiť kameň, kov a zlato, zbierať plody, upratovať, hasiť v prípade požiaru od blesku. Pridelíte im aj miesto v kuchyni, továrni, laboratóriu, kancelárii, alebo ako prioritu nastavíte posilňovňu, kde trénujú.

Po získaní prvých surovín by ste mali začať od podlahy - doslova. V budovateľskom menu si vyberiete typ podlahy a keď pristavíte múry a dvere, máte hotovú miestnosť, ktorá sa zmení na kuchyňu, sklad, pokladnicu či spálňu podľa toho, ktoré objekty tam umiestnite. Za ucelené a dobre vybavené miestnosti získavate prestíž a stále ich môžete obohacovať o nové dekorácie, prístroje a rôzne doplnky. Vďaka tomu môžete, samozrejme, pomocou monštier, spracovávať zvyšky tiel, meniť suroviny na polotovary a následne zhotovíte a prikúpite ďalšie užitočné veci.

Popritom by ste mali myslieť aj na priestory (a pasce) pre návštevníkov. Vaše potenciálne obete však neprichádzajú len tak, ale musíte ich pozývať listami, ktoré pripravujete v kancelárii a následne si vyberiete propagačnú kampaň, aby vám sadli na lep. Samozrejme, nesľubujete krviprelievanie, ale luxusný dovolenkový pobyt alebo komfortné bývanie. Realita je však iná... Neskôr sú aj iné formy propagácie a v pravidelných intervaloch bude prichádzať viac ľudí.

Na rozdiel od miestností pre kreatúry by priestory pre návštevníkov nemali byť tmavé a strašidelné, ale skôr útulné, osvetlené lampou, vybavené televízorom, knižnicou a inými objektmi, ktoré prilákajú dôverčivých ľudí. A na tých potom pošlete svojich zverencov, aby ich zmasakrovali. Tým rastie vaša skazenosť, úroveň a popularita v diabolskom spolku a navyše získavate zdroj potravy. Tá je veľmi dôležitá, pretože monštrá majú veľkú spotrebu a keď sú hladné a nespokojné, zníži sa ich komfort a začnú vyvádzať. Budú neposlušné, ničia vybavenie vášho sídla (ale rýchlo sa opraví), v pokročilej fáze zúria a nakoniec vás opustia. Ich nespokojnosť vyjadruje aj postupné červenanie, ktoré si všimnete na postavičke aj príslušnej ikone.

Niektoré potraviny získate bez problémov a neskôr ich môžete aj zaúdiť alebo dať do mrazničky, aby sa nekazili. Jedlo sa dá získať ešte od obchodníkov, ktorí ale veľmi zriedka cestujú okolo. Niekedy ponúkajú na predaj potraviny, inokedy nové monštrá alebo výbavu. Platíte nahrabanými peniazmi a zlatom. Okrem toho občas dostanete odkazy od šmelinárov, od ktorých môžete získať vybrané položky. Situácia s potravinami sa zjednoduší po vyrobení telefónu, ktorými si potom za poplatok kedykoľvek privoláte ďalšieho, konkrétneho obchodníka.

Rôzne vymoženosti však získate až po výskume. Kreatúra v laboratóriu vyrába odvary a pomocou nich si odomknete nové vybavenie pre monštrá aj prilákanie obetí. Vecí na skúmanie (aj výrobu) je však málo. Okrem toho si zvyšujete aj úroveň krypty, čo vám umožní odomknúť nové typy dostupných monštier, zvýšiť maximálny počet, ktorý si môžete najať a rozosielať pracovné ponuky.

Návštevám by ste mali venovať pozornosť. Keďže sú ľudia všímaví, po masakrovaní by ste mali poutierať krv a zahladiť stopy násilia, inak noví návštevníci môžu niečo vytušiť a budú vystrašení. Tým vzrastá podozrenie, ktoré sa ešte zvyšuje, ak vám potenciálne obete utečú. A keď je úroveň podozrenia privysoká, dovalí sa k vám dav nasrdených osadníkov a hrozí vám záhuba. Ak podľahnete a prídete o všetky monštrá, je po všetkom.

MachiaVillain
MachiaVillain Súčasťou progresu je aj výskum, ale podobne ako vo všetkom v hre, aj tu je málo možností.
Súčasťou progresu je aj výskum, ale podobne ako vo všetkom v hre, aj tu je málo možností.


MachiaVillain Potenciálne obete musíte prilákať niečím, čo ich zaujme.
Potenciálne obete musíte prilákať niečím, čo ich zaujme.


MachiaVillain Návštevníci sa chytili do pascí, ale ešte ich treba doraziť.
Návštevníci sa chytili do pascí, ale ešte ich treba doraziť.





Ručne animované grafika sa vyznačuje jednoduchými animáciami s pohľadom zhora na ohraničený priestor, kde sa všetko odohráva. Hra si s tým vystačí, rovnako ako so skromným ozvučením, no aj príjemnou hravou hudbou. To nám neprekážalo, no uvítali by sme trochu pohodlnejšie ovládanie a interakciu s okolím a predmetmi, ktorých určite malo byť viac. A tiež praktickejšiu výstavbu. Najmä úvod je aj napriek radám dosť ťažkopádny a aj keď je vám jasné, čo tvorcovia od vás chcú, napríklad s takým budovaním prvých miestností sa dosť potrápite.

Okrem toho by hre prospelo viac prostredí, jednoznačne viac druhov miestností a ak už nie komplexnejší príbeh, aspoň niečo, čo by vás viac motivovalo. Po niekoľkých hodinách, keď už máte slušne zariadené sídlo a pripravené pasce a lákadlá pre návštevníkov, už je to vlastne rutina a len čakanie na ďalšie obete. Bez výrazných zmien.

A práve narastajúci stereotyp, ktorý urýchľuje aj pomerne málo obsahu a možností v pokročilej fáze hry, je príčinou, prečo sa začnete nudiť. MachiaVillain navyše celkovo pôsobí trochu nemotorne. Hoci má dobré základy aj nápady, k intenzívnemu zážitku mu niečo chýba a chceli by ste predsa len o čosi viac, ako ponúka. Takže pobaví, ale má viditeľné rezervy a čoskoro sa vám zunuje.


napísal uni 16.8.2018
Páči sa mi! (+2)
6.5
Vo svete
6.5
Ohodnotiť
MACHIAVILLAIN
+ sympatický námet a manažment kreatúr
+ jednoduchá, ale štýlová audiovizuálna stránka
+ niektoré nápadité prvky
- málo druhov miestností, predmetov, technológií, pokročilých možností
- čoskoro stereotyp a hrateľnosť sa už nikam neposúva
- trochu ťažkopádna výstavba a určité aktivity
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM, GT 450, OS Win 7


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Wild Factor
Štýl: Managementová / Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. máj 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19490)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk