Slovenský dungeon crawler Vaporum má namierené na konzoly aj so slovenčinou |
Po PC sa budú môcť už čoskoro do prostredia tajomnej steampunkovej veže ponoriť aj hráči na konzolách
Slovenský nezávislý tím Fatbot Games nám ešte v roku 2017 priniesol svoj stemapunkový dungeon crawler Vaporum na PC, kde si rozhodne získal našu pozornosť, čo sa odrazilo aj na známke v recenzii. Jej kvality boli neskôr odmenené aj cenami za najlepší slovenský herný debut a najlepší herný dizajn. Už dlho sa navyše povrávalo o verziách pre konzoly a konečne nám o nich autori mohli prezradiť viac, tak sme im položili niekoľko stručných otázok.
Kedy ste začali pracovať na konzolových verziách? pracujete na nich sami?
Na portoch sme začali pracovať približne v auguste 2018. S portom na Xbox One sme spolupracovali s košickým štúdiom Games Farm a na PS4 a Switch verzii sme spolupracovali so štúdiom Cypronia z Michaloviec, čiže porty Vapora sú čisto “Made in Slovakia”. Čo sa týka publishera - tu sme už išli zahraničnou cestou cez anglických Merge Games.
Čo je najväčšia výzva pri portovaní takejto hry na konzoly?
Jednoznačne optimalizácia. Keďže sme s Vaporom zamierili pomerne vysoko, čo sa grafiky indie hier týka, slabšie stroje ako Switch nemali šancu hru utiahnuť bez zásadných zásahov. Napríklad sme kompletne museli prekopať osvetlenie na statické, výrazne poznižovať rozlíšenie textúr, vypnúť niektoré vysoko náročné grafické vychytávky, pridať vlastný culling (vyradenie objektov, ktoré hráč nevidí, z vykresľovania), znížiť celkovú fidelitu vykresľovania a kvantá a kvantá drobných úprav, ktoré dokopy vo výsledku urobili rozdiel.
Výhodou je, že mnohé z týchto zmien sme vedeli preniesť aj do desktop verzií bez toho, aby tým hra akokoľvek vizuálne utrpela, čo jej len a len prospelo po výkonnostnej stránke. A hlavne sme zmenšili veľkosť hry o 40%! Už sme medzitým aj vydali patch pre desktop s týmito zmenami.
Budú sa v niečom konzolové verzie líšiť od tej na PC? Ako je na tom slovenčina na konzolách?
Hrateľne sa líšia len minimálne, prakticky len čo sa ovládania týka a niektorých detailov. Napríklad na niektorých konzolách si hráč nemôže do mapy písať vlastné poznámky, ale môže si len vybrať z niekoľkých predvolených. Totiž tieto konzoly chcú zabrániť tomu, aby si tam hráči písali "nevhodné" slová. Čiže my by sme museli vyrobiť kód, čo by slúžil ako slovná polícia v 11 jazykoch, čo neprichádzalo do úvahy.
Keďže jazyky má naša hra riešené interne, všetky jazyky, ktoré sú v základnej hre, sú podporované aj na každej konzole. To znamená, že pri prvom spustení sa nastaví jazyk podľa jazyka operačného systému (ak taký existuje), ale v hre si môžeš navoliť ktorýkoľvek z 11 jazykov, vrátane slovenčiny.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 146
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 219
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 54
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15 zobraziť viac článkov >