Windows 10 verzia Minecraftu oficiálne dostáva raytracing |
Len včera sme sa pozerali na neoficiálne zapracovanie raytracingu do Minecraftu a dnes ho Microsoft spolu s Nvidiou ohlasujú oficiálne.
Len včera sme sa pozerali na neoficiálne zapracovanie raytracingu do Minecraftu a dnes ho Microsoft spolu s Nvidiou ohlasujú s oficiálnou hardvérovou podporou.
Presnejšie raytracing prichádza do Windows 10 verzie Minecraftu, je to ako náhrada za zrušený Super Duper grafický balík. Zatiaľ však nejde o Java verziu, ale Windows Store verziu. Tá dostane raytracingovo riešené efekty a budú to:
- Priame nasvietenie zo slnka, oblohy a rôznych svetelných zdrojov, vrátane vyžarovania z povrchov ako glowstone a lava
- Realistické hard a soft tiene závislé na veľkosti, tvare a vzdialenosti od zdroja
- Per-pixel žiariace svetlá
- Nepriame difúzne nasvietenie (diffuse global illumination)
- Nepriame specularne nasvietenie (reflekcie)
- Priesvitne materiály s odrazmi, refrakciami a rozptylom (voda, ľad, vzorované sklo)
- Atmosferický rozptyl svetla a hustota (volumetická hmla, svetelné lúče, realistická obloha
Teda ponúkne celú paletu raytracingových efektov, a aj keď pridá na niektoré materiály shadre na odrazy, stále tam oproti modovanej Java verzii budú chýbať kvalitnejšie textúry. Minimálne zatiaľ. Windows 10 verzia bude mať výhodu, že raytracing tu bude akcelerovaný, ak máte Nvidia kartu s RTX.
Zároveň s týmto raytracingom ukazujú možnosti ich nového Render Dragon enginu, ktorý postupne príde na všetky Bedrock platformy. Prinesie ako nové techniky nasvietenia, tak aj nové označenia krajov kociek, plus pribúdať budú ďalšie efekty na všetky platformy. Je to nový prístup k zrušenému Super Duper updatu, ktorý nakoniec rozkúskovali a rôzne platformy dostanú rôzne vylepšenia s cieľom zachovať plynulosť hry.
Z ostatných raytracingových titulov bude na Gamescome ukázaný SYNCED: Off-Planet, ktorý ukáže raytracingové odrazy a tiene, Call of Duty: Modern Warfare dostane raytracingové tiene. Metro Exodus DLC The Two Colonels dostane rovnaké efekty ako základná hra a teda raytracingovú globálnu illuminaciu s vyžarovaním svetla. Plus čisto raytracingové reflekcie ponúknu Watch Dogs: Legion, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, Wolfenstein: Youngblood tiež už ukáže svoje zapracovanie raytracingových odrazov. Na Gamescome nebude chýbať Control s DLSS, raytracingovým reflekciami, tieňmi a globálnou illumináciou. Doplní to aj Dying Light 2, ktorý tiež ponúkne zapracovanie raytracingu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 260
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 87
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 52
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|