Zamestnanci obviňujú šéfa Razeru z diktátorského vedenia firmy, zastrašuje ich, kričí na nich a hádže veci o stenu |
Štrnásť bývalých zamestnancov sa o generálnom riaditeľovi vyjadruje veľmi nelichotivo. Vyjadrenie Ming_Liang Tana k celej kauze je však tiež mierne kontroverzné.
Keď sa povie herný hardvér, mnohým napadne firma Razer, ktorá je na tomto trhu naozaj významným hráčom. Momentálne je však vedenie obvinené z toxického riadenia a podpory nepríjemného prostredia pre zamestnancov. Aspoň podľa správy Cecilie D'Anastasio z Kotaku, ktorá sa vo veľkej miere zameriava na nelichotivé správanie miliardára, spoluzakladateľa a generálneho riaditeľa Razeru Ming-Liang Tana.
D'Anastasio sa mali vyjadriť 14 bývalí zamestnanci, ktorí pracovali v centrále spoločnosti Razer v Kalifornii. Podľa nich Tan viedol firmu ako diktátor ktorý často kričal, hádzal predmety a verejne hanobil alebo hrozil prepúšťaním zamestnancov, ak niečo nebolo podľa jeho predstáv. Generálny riaditeľ mal podľa niektorých zdrojov zamestnancom dokonca hroziť fyzickým napadnutím. Jeden z anonymných bývalých zamestnancov ho opisuje takto:
"Jeho štýl riadenia spočíval v podnecovaní strachu. Bol to bezpochyby diktátor. Jeden z jeho citátov, ktorý predniesol zamestnancom bol, že toto nie je demokracia, ale diktatúra. Nebolo nič príliš veľké alebo príliš malé, čo by nechcel ovládať. Všetko prechádzalo cez neho a bez neho sa neurobilo nič."
Ku kauze sa vyjadril aj samotný Ling-Liang Tan, ktorý obvinenia zamestnancov bagatelizoval. Tvrdí, že výhrady, ktoré prešli do fyzických prejavov mal reálne iba pri neštandardných prototypoch a že akékoľvek hrozby myslel len zo žartu:
"Ak produkt nespĺňa moje normy, môžem vyjadriť nespokojnosť dokonca aj zvýšením hlasu. Boli tu prípady, keď prototypy nespĺňali moje požiadavky. Na dizajnovom meetingu som ich hodil o stenu alebo na podlahu, aby som preukázal svoju nespokojnosť s návrhom, inžinierstvom alebo kvalitou prototypu. Urobil som vtedy vyhlásenia ako "nenúťte ma udrieť vás do tváre" alebo "pošlem na vás svojich vraždiacich robotov." Išlo však len o vtipné prirovnania."
Popri správaní Tana sa Razer zaoberal aj krízou. Niektorí bývalí zamestnanci uviedli, že pracovali 60 až 100 hodín pracovného času, ktoré viedli k veľkým eventom alebo veľtrhom, často bez platených nadčasov. Razer oficiálne trvá na tom, že obdobia krízy u nich boli počas krátkych období a nikto nebol nútení, aby pracoval 60 až 100 hodín týždenne.
Samozrejme, pokiaľ ide o Razer, Kotaku zaznamenalo od mnohých aj pozitívne reakcie. Týkali sa najmä roku 2017, keď mnohí zamestnanci dostali naozaj zaujímavý bonus, v niektorých prípadoch až v sume 200-tisíc dolárov. Keď sa pozrieme na celé spektrum, neznie to tak, že by Razer bol, resp. je najhoršie pracovné miesto v hernom priemysle. Nie je to však ani niečo, za čo by sa mala firma potľapkávať po ramene. Povaha Tanovych vyhlásení však nevzbudzuje veľa dôvery v nápravu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 86
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 49
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 95
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 110 zobraziť viac článkov >