Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?

Dvojica jazdcov sa na konzoly dostala s menším zdržaním a my sme sa pozreli na to, ako sa im tam darí

pridal matus_ace 16.2.2020 o 21:54 pod hry
Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?

HRY > NOVINKY >

THQ Nordic na tohtoročného Valentína mysleli na páry a priniesli zaujímavý titul, ktorý je ideálne hrať vo dvojici. Darksiders Genesis vyšla na PC ešte v decembri, no konzolové verzie vyšli až teraz. Bežne by sme sa novému vydaniu detailnejšie už asi nevenovali, no toto je hra, ktorá mala čo doháňať a vydanie takéhoto portu je skvelá príležitosť obzrieť sa za tým, či autori opravili to, čo sme im pred mesiacmi vyčítali.

Najskôr ale stručne o hre. Tá síce nesie známe meno, no v mnohom je nová. Genesis je príbehovým prequelom série a zoberie vás pred udalosti  troch predchádzajúcich hier. Zároveň je to premiéra pre štvrtého jazdca, ktorého sme doteraz síce videli, ale nehrali v jeho koži. Strife v boji používa strelné zbrane a výrazne sa tým odlišuje od svojich súrodencov. V boji tu však nie je sám, keďže po boku stojí starý známy War, za ktorého sme hrali v prvej časti.

Zároveň však hra mení perspektívu a už to nie je sekačka, ale akčná RPG s pohľadom zhora. Našťastie sa autori vyhli tomu, aby bola hra len ďalším derivátom diabloviek a našli si vlastnú cestu, ktorá výrazne odkazuje na ostatné Darksiders hry. Perspektíva tak možno vyzerá ako Diablo, no nechýba tu klasická akcia a ani platformingové pasáže, prípadne nejaké tie menšie hádanky. Je to iné, no je to hlavne stále zábavné. navyše sú tu hneď dvaja jazdci a každý z nich je v boji unikátny. War je silný a v boji na malú vzdialenosť rozseká každého. Strife je slabší, ale nepriatelia sa k nemu často ani len nestihnú priblížiť. Ak hráte sami, môžete sa medzi nimi prepínať. Ideálne však je hrať Genesis vo dvojici, či už online, alebo aj lokálne. Vtedy sa obrazovka vertikálne rozdelí a postavy nemusia byť spolu. Každý z vás môže byť niekde inde na mape.

K tomu si pripočítajte zaujímavý a netradičný RPG systém a máte naozaj chytľavú záležitosť. Koniec koncov sa o nej viac dozviete v našej recenzii. Čo sa zmenilo a zlepšilo za tie dva mesiace od vydania PC verzie? Tej najviac škodil technický stav a príšerná kamera a pre konzolových hráčov nemáme práve najlepšie správy. Zostal napríklad nie práve ideálny co-op systém (kedy druhého hráča pridáte pri špeciálnych kameňoch) - takže žiaden drop in/drop out. Zostala aj príšerná kamera, pri ktorej často nevidíte absolútne nič a pozeráte sa niekam do steny/skaly/čohokoľvek. Dokonca sú problémy občas až také, že musíte použiť svojho co-op partnera, aby pre vás on fungoval ako kamera, keďže z jeho perspektívy môžete vidieť tam, kam už vaša kamera neukazuje. Myslím si, že dva mesiace sú dosť času na to, aby priniesli aspoň nejaký zoom, ktorý sa priblíži/oddiali vzhľadom na to, či má kamera vo výhľade akurát nejaký objekt.

To je tá zlá stránka konzolového portu, no našťastie je tu aj dobrá stránka. Je tu menej bugov, ktoré sme pôvodnému vydaniu vyčítali a autori ich postupne opravovali. Celkový zážitok z hry je tak o niečo lepší a hladší, čo však nie je nič nečakané a vlastne by sme to od autorov aj čakali. Extra za to pochváliť nemôžeme, ale poteší fakt, že hra je teraz v lepšom stave, ako pred 2 mesiacmi. Pribudlo tak viac fixov, úprav balansu a aj Mayhem obťažnosť, ktorá taktiež na PC predtým vyšla formou updatu.

Hra na konzoly hladko prešla aj vďaka ovládaniu, ktoré je tu bezproblémové. Verzie na veľkých konzolách sú graficky rovnaké ako na PC, avšak z nejakého dôvodu sa autori rozhodli hru uzamknúť na 30fps a to aj bez ohľadu na verzie konzoly. Aj Xbox One X tak hru dáva v 30fps, aj keď rozlíšenie ide vyššie. Na základných konzolách občas narazíte na nejaký to menšie zaseknutie či pokles snímkovania. Switch verzia ide viac po grafických kompromisoch, ale stále nevyzerá najhoršie a v oboch režimoch (handheld aj TV) beží na 30fps, akurát viac okresáva rozlíšenie. Ani tu nechýbajú menšie framedropy na 28-29fps. V ohľade snímkovania sú si tak všetky konzoly viac či menej rovné.

Darksiders Genesis na konzolách nedopadol najhoršie a konzoloví hráči dostali kvalitnú hru v o niečo lepšom stave, ako bolo v prípade pôvodného vydania pred 2 mesiacmi. Cena hry naprieč konzolami nie je najhoršia, no stále mám pocit, že by sa dalo spraviť aj viac. Dalo by sa za tú dobu pohrať s kamerou. Dalo by sa odomknúť snímkovanie hry pre vylepšené konzoly. A možno ešte niečo navyše.





Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?  Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?  Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?
Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?  Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?  Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis?
Páči sa mi!






PC
PS4
Xbox One
Switch

Vývoj: THQ Nordic / Airship Syndicate
Štýl: RPG
Dátum vydania: 5. december 2019
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19557)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk