Unreal Engine 5.7 práve vyšiel |
Epic práve vydal novú verziu svojho Unreal Enginu, ktorý prináša rôzne vylepšenia hlavne do vegetácie, materiálov, a aj nového AI asistenta.
HRY > NOVINKY >
Epic práve vydal novú verziu svojho Unreal Enginu a to už verziu 5.7, ktorý prináša rôzne vylepšenia hlavne do vegetácie, materiálov, a aj nového AI asistenta do editora. Zároveň rozširuje možnosti tvorby realistických a rozsiahlych svetov, zlepšuje výkon renderovania.
Pokročilá tvorba otvorených svetov
- Procedural Content Generation (PCG) je po novom production-ready. Umožňuje rýchlo generovať terén, objekty a vegetáciu bez programovania.
- PCG Editor Mode prináša vizuálne nástroje na kreslenie, maľovanie či tvorbu objemov, s parametrami upravovanými v reálnom čase.
- GPU PCG Compute má vyšší výkon a podporuje dynamické parametre.
- Pribudol nový typ dát Polygon2D a nové spline operácie.
- Nový Procedural Vegetation Editor (PVE) umožňuje tvoriť vysoko detailnú vegetáciu vrátane podpory Nanite a Quixel Megaplants.
Vysoká vizuálna kvalita a výkon
- Nanite Foliage (experimentálne) - systém na efektívne renderovanie hustej vegetácie s detailom na úrovni miliónov prvkov, vrátane reakcií na vietor (Nanite Skinning).
- Substrate (production-ready) - modulárny systém materiálov pre realistické vrstvenie povrchov (metal, clear coat, cloth, skin…).
- MegaLights (beta) - podpora výrazne vyššieho počtu dynamických svetiel s realistickými mäkkými tieňmi.
- Vylepšené tieňovanie vlasov, priehľadnosť, osvetlenie častíc a celkový výkon svetiel.
Rozšírená integrácia MetaHuman
- Plugin MetaHuman Creator je dostupný aj pre macOS a Linux.
- Rozsiahle možnosti automatizácie cez Python a Blueprint.
- Možnosť presnej deformácie modelov pomocou UV-based korešpondencie pri round-tripe s DCC nástrojmi.
- Live Link Face umožňuje real-time facial capture cez iPad alebo Android.
- Zmeny vo vlasoch: možnosť upravovať hair guides pomocou joint-based deformation, kombinovať simuláciu a art-directed animáciu; vylepšenia aj v MetaHuman for Houdini.
Vylepšená animácia a rigging
- Nový Animation Mode prehľadnejšie organizuje nástroje a pracovný priestor.
- Selection Sets umožňujú uložiť skupiny kontrol a pracovať s nimi jedným kliknutím; podporujú automatické zrkadlenie.
- IK Retargeter má lepší kontakt so zemou, podporu squash & stretch a priestorovo uvedomelé retargetovanie.
- Skeletal Editor teraz umožňuje plynule prechádzať medzi prácou s bones, weights a blend shapes bez prepínania módov.
- Podpora one-way physics collisions pre realistickejšie fyzikálne interakcie.
- Nový Dependency View zobrazuje prepojenie uzlov v Control Rig grafoch a uľahčuje ladenie komplexných setupov.
Virtuálna produkcia a motion capture
- Dynamic Constraint Component for Props - automatické a plynulé pripájanie rekvizít k rukám počas motion capture.
- Live Link Broadcast Component umožňuje, aby Unreal Engine priamo vysielal animácie alebo transformácie cez sieť, čo zjednodušuje multi-machine workflow.
- Nová verzia Composure prináša lepší real-time compositing, podporu tieňov, odrazov aj vylepšené keying nástroje.
Nový AI asistent priamo v editore
- Nový AI Assistant pomáha priamo v editore pri otázkach, generovaní C++ kódu alebo navigácii v nástrojoch.
- Aktivuje sa cez kláves F1 po nabehnutí kurzora na prvok rozhrania.
- Nový Home Panel zjednocuje prístup k tutoriálom, dokumentácii, novinkám aj posledným projektom.
Unreal Engine 5.7 tak prináša rozsiahle zmeny v oblasti:
- procedurálnej tvorby prostredí,
- realistických materiálov a svetiel,
- integrácie MetaHuman,
- nástrojov pre animáciu a virtuálnu produkciu,
- a nového AI asistenta, ktorý pomáha priamo počas práce.
Engine je dostupný cez Epic Games Launcher alebo Developer Portal. Niektoré funkcie (ako Nanite Foliage či MegaLights) sú zatiaľ v beta alebo experimentálnej fáze.
Páči sa mi!
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 88
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 51 zobraziť viac článkov >



















