DARKSIDERS

DARKSIDERS

9.0

Slúžiť v nebi alebo vládnuť peklu?

Recenzia na Xbox360 verziu

Určite rozpoznáte dobrý guláš od toho zlého. V jednom i druhom sa nachádza množstvo prísad, ktoré bežne nachádzate v iných pokrmoch. Dobrý guláš vie tieto ingrediencie skombinovať tak, že jednak ako celok chutí výborne, ale zároveň si dokážete vychutnať každú samostatne. Darksiders od Vigil Games je presne takýmto „gulášom“. V tom najlepšom slova zmysle.

Po milénia vedú Nebo i Peklo vojnu, ktorá s príchodom ľudstva naberá na obrátkach. Prastará mocnosť zvaná Council sa snaží zabezpečiť rovnováhu medzi troma svetmi hrozbou vypustenia štyroch Jazdcov Apokalypsy. Jeden z nich, War (Vojna) sa stane svedkom apokalyptického stretu démonov a anjelov, pri ktorom ľudstvo nemá absolútne žiadnu šancu. Navyše War po prehratom súboji s mocným démonom prichádza o silu i o svoju česť, keďže jeho misia - udržať na svete rovnováhu - skončila fiaskom. O sto rokov neskôr je preto opäť vyslaný do úplne zničeného sveta, aby sa pokúsil obnoviť svoju predchádzajúcu moc a zistiť, kto za armagedonom stojí. Bude bojovať (ale aj spolupracovať) s démonmi i anjelmi, získa srdcia 4 mocných bytostí, vyskladá starobylý meč zo 7 stratených kúskov, aby v závere nenašiel len spravodlivosť, ale aj svoju pomstu. Príbeh má svoje čaro, keďže občas spolupracujete s oboma stranami, si nikdy nebudete príliš istí, komu môžete veriť a komu nie. 

Darksiders
Darksiders K tebe budem milosrdný, alebo radšej nie!
K tebe budem milosrdný, alebo radšej nie!


Darksiders Súpermi nebudú len pekelníci, ale aj takéto holúbky.
Súpermi nebudú len pekelníci, ale aj takéto holúbky.


Darksiders Nie, toto nie je záber z Dark Sector.
Nie, toto nie je záber z Dark Sector.





Od Darksiders samozrejme netreba čakať nejaké volenie medzi frakciami a plnenie úloh pre jednu, druhú alebo nebodaj tretiu stranu. Vo svojej podstate je hra lineárnou akčnou sekačkou, podobnou napríklad God Of War. Práve „sekanie“ je základnou ingredienciou nášho guláša. Gigantický meč v rukách Wara vnáša do radov nepriateľov strach a chaos a za jazdcom necháva širokú červenú stopu. Nižší démoni, mýtické bytosti, zombie, gigantický bossovia, anjeli, nebeskí bojovníci – to všetko sa vám postaví a to všetko skončí v malých, rozporcovaných kúskoch na zemi. Súbojový systém z počiatku využíva len rôzne kombinácie jedného tlačidla, neskôr sa však rozšíri o dve sekundárne zbrane, takže likvidácia oponentov dostane úplne iné rozmery. 

Druhou zásadnou prísadou je postupné rozširovanie hernej mechaniky o nové vychytávky. Tým, ako War postupne silnie a obnovuje svoj potenciál jazdca apokalypsy, otvárajú sa mu aj nové možnosti v jednotlivých svetoch. Po získaní démonických krídel zvládne plachtenie medzi plošinkami, prastará rukavica dokáže preboriť zamrznuté steny. Premena v mocného bojovníka Chaosu spraví z už tak silného Wara nezastaviteľný stroj na smrť. Štvorramenný bumerang schopný zamerať sa na viacero nepriateľov a pohltiť prírodné elementy (ohnivá fakľa + bumerang + bomba = uvoľnenie priechodu) ako keby vypadol z hry Dark Sector a i tu funguje rovnako dobre ako trochu neprávom zabudnutej akčnej strieľačke. Navyše, tieto „kozmetické“ zmeny sú striedané naozaj zaujímavými doplnkami.

Zoberme si napríklad spomalenie času, aj keď ho je možné použiť iba tam, kde si to autori prajú, umožnilo im to zakomponovať niekoľko výborných logických hádaniek. Mimochodom, rôzne puzzle sú tu na dennom poriadku, často strávite aj niekoľko (desiatok) minút presúvaním prekážok a rozmýšľaním nad tým, kadiaľ ďalej. Žiadna úplne „tupá“ sekačka sa teda nekoná.

Aký by bol War jazdec bez koňa? Presne tak, kôň, ako ďalšia z vychytáviek, nielenže urýchli možnosti presunu, ale tiež sa dokáže dostať na miesta, ktoré boli predtým nepriestupné. A tak to je v podstate so všetkým. Každá vec, ktorú na svojej púti za zničením Destroyera objavíte, vám pomôže v danom levele a navyše vás núti vrátiť sa do už prejdených oblastí a odomykať nimi skryté bonusy. Chvíľkami sa potom Darksiders vďaka niekoľkým typom strelných zbraní hrá ako Gears of War, púštne červy pripomenú Dunu alebo Lost Planet, vystreľovací hák nedá zabudnúť na Laru Croft, priestorové anomálie odkazujú smerom k Portalu. Prekvapenia a novú výbavičku hra ponúka až do úplného konca a práve tieto zmeny v hrateľnosti majú za následok fakt, že Darksiders si uchováva výborné tempo od začiatku až do konca. Nemusíte sa báť ani stereotypu, ani nudy.
 

Darksiders

Hoci možností hlavného hrdinu sú zo začiatku veľmi obmedzené, zvládnuť základnú ovládaciu schému dá trochu zabrať. Zbrane, používanie mágie, prepínanie medzi „gadgetmi“, premena na démona atď. – kombinácie sa síce po čase dajú zapamätať, no stále vás bude trápiť nutnosť chodiť do menu, aby ste miesto háku na d-pad namapovali pištoľ.

Správnym zakončením celého guláša je zmes korenia, v našom prípade tvorená systémom rôznych upgradov. Po celom svete sú poukrývané truhlice zväčšujúce Warovu životnú energiu a zásoby many. Primárna i sekundárne zbrane sa vylepšujú podľa toho, ako často ich používate a verte mi, že ich skutočne „párkrát“ použijete. Nájdené runové kamene dokážu navyše zbraniam priradiť plamenný útok, vysávanie života či inú užitočnú vlastnosť.

Obchodník Vulgrim vám okrem uľahčenia cestovania po svete rozdelenom do niekoľkých oblastí vďaka tunelom (zničené mesto, cintorín, púšť, temná veža)  veľmi rád dovolí nahliadnuť do svojho zásob. Za pozbierané duše nakúpite nové kombá, ich účinnejšie verzie, kúzla (kamenné brnenie, plošné útoky), „lekárničky“ či vylepší ostatný zbraňový arzenál (pištoľ, bumerang). Vulgrim je navyše znalec histórie a tak ho veľmi zaujímajú rôzne artefakty. Tie sú dobre poukrývané po celom svete a obchodník nemá problém za každý veľmi dobre zaplatiť.

THQ sa nám chystá naservírovať to, čo v Vigil games navarili. Na stôl dostávate skutočnú lahôdku, bohužiaľ v popukanej a ošúchanej obednej súprave. Nie je to priamo vojenský ešus, ale rozhodne to má ďaleko od čínskeho porcelánu. Áno, hovorím o grafike, ktorá štýlom veľmi pripomína World of Warcraft a to najlepšie už má rozhodne za sebou. Pozerať sa na to rozhodne dá, niektoré modely dokonca občas svojou kvalitou prekvapia, ale v tomto prípade obsah vyhráva nad formou pomerne jednoznačne. Ešte horšie ako samotný vizuál pôsobí neustály tearing. Tvorcovia sľubujú patch (v dobe uverejnenia recenzie by už mal byť verejne dostupný). Mal byť určite zakomponovaný už do predajnej verzie.

Darksiders
Darksiders Western ako vyšitý.
Western ako vyšitý.


Darksiders Súboje s veľkými, väčšími a mega bossmi nesmú chýbať.
Súboje s veľkými, väčšími a mega bossmi nesmú chýbať.


Darksiders Modrý netvor čoskoro stratí hlavu. Doslova.
Modrý netvor čoskoro stratí hlavu. Doslova.





 

Pochváliť treba dabing, najmä hlavný hrdina má správny tvrďácky a nekompromisný hlas. Hudba na pozadí takmer zaniká, no keď sa započúvate, nájdete v nej niekoľko príjemných motívov. Osobne som veľmi privítal, že v hre sa nachádza skutočne minimum quick time eventov, teda situácií, kedy musíte stlačiť správne tlačidlo v správny čas. V podobne orientovaných tituloch najmä súboje s bossmi  vsádzajú práve na tento mechanizmus, pričom si hráči menej všímajú animáciu na pozadí a musí sa sústrediť na klikanie. Darksiders vám dovolí si tieto mäsiarske porcovačky vychutnať do sýtosti.

Fantasticky ochutený gulášik teda máme na stole. Zabudnime na menej podarené servírovanie a ostane nám výborná zmes kvalitných ingrediencií (že už sme ich predtým ochutnali v iných pokrmoch vôbec nevadí). Máme tu klasickú súbojovú časť, ktorú si zamilujú všetci akčne naladení fanúšikovia, za logické úlohy a adventúrne prvky by sa nemusela hanbiť ani séria Tomb Raider, no a upgrade postavy by zatienil nejednu slabšiu RPG. Jednoducho, delikatesa. A navyše, tento čistý šmak na strednej obtiažnosti budete degustovať najmenej 15 - 16 hodín, čo je takmer dvojnásobok konkurencie.


napísal je2ry 2.2.2010
Páči sa mi!
9.0
Ohodnotiť
DARKSIDERS
+ príbeh, ktorý vás ženie dopredu
+ často meniaca sa hrateľnosť
+ upgradovanie postavy
+ herná doba
- grafika a tearing
- ovládanie trošičku pokrivkáva


RECENZIE HRÁČOV
Darksiders
8.5
SINN    30.10.2010
Xbox 360
PC
PS3

Vývoj: THQ / CD Projekt / Vigil games
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. január 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk