Epic naznačil budúcnosť grafiky

Epic na aktuálnej DICE konferencii priblížil kam ná ešte grafické možnosti čipov pustia a do kedy sa bude dať grafika vylepšovať. Ukázal aj nároky ich Samaritan dema.

pridal saver 12.2.2012 o 19:20 pod
Epic naznačil budúcnosť grafiky

> NOVINKY >

Epic na aktuálnej DICE konferencii priblížil kam ná ešte grafické možnosti čipov pustia a do kedy sa bude dať grafika vylepšovať. Ukázal aj nároky ich Samaritan dema. Celé si to môžete pozrieť v zázname konferencie:

Epic v prezentácii uviedol zaujímavé fakty ako to, že oko má stratovú kompresiu, 5 miliónov farebných receptorov a 120 miliónov monochromatických receptorov. Fyziologicky sa teda oko rovná 30mpx kamere, s tým, že framerate sa stáva nezachytiteľným až po rýchlosti 72fps. Čo sa týka najvyššieho rozlíšenia aké potrebujeme to je 2560x1600 pre HDTV / tablety s 30 stupňovým uhlom videnia, 8000x4000 rozlíšenie napríklad obraz s 90 stupňovým uhlom videnia.  Pričom práve rozlíšenie bude tým čo povie nutnosť finálneho výkonu, pri 8000x4000 to je 20-40 miliárd polygónov za sekundu.

Pre zaujímavosť grafika v roku 1993 v doomovi potrebovala len 10mflops výkon, v 1998 to bol 1glops na Unreale, Samaritan to znovu zvýšil na 2.5tflops. Ale ním to ešte nekončí, pre skutočnú filmovú kvalitu nasvietenia, dymu, hmly, pokožky bude potrebný ešte jeden stupienok vývoja. Bude to za hranicou 5000tflops čo je asi 2000 krát viac ako dnešný výkon grafických kariet. Takže dovtedy sa ešte môžeme tešiť na postupný nárast kvality grafiky. Pri aktuálnom tempe túto hranicu môžeme dosiahnuť do niekoľkých rokov.

Zaujímavý fakt k budúcim konzolám vyplynul z nárokov Samaritan dema, ktoré potrebuje na svoj bez 10 xboxov, a keďže nový xbox má mať okolo 6krát vyšší výkon vyzerá, že ho v 1080p nespustí, možno skôr v 720p na ktorý bude potrebovať 4.4 krát vyšší výkon. A to je stále len Unreal Engine 3.

Epic sa obzrel aj po budúcnosti, kde už teraz sú čipy na pokraji fyzikálnych možností a pod aktuálnymi 22nm už to pôjde veľmi ťažko. Do búducnosti budú podľa nich stavané čipy na seba do výšky, nie len jedna úroveň ako teraz. To umožní 10 tisíc násobný nárast výkonu. Je tam ale ešte druhé obmedzenie a to obmedzenie teplom, toho sa ale ešte nemusíme báť, keďže limit je 10 na 27 za aktuálnymi čipmi, čo umožní Moorovmu zákon zvyšovania rýchlosti platiť ešte 127 rokov.

Ako víziu do budúcnosti vidia rozširovanie do motion možností, hlasových možností, ale aj cloud systémov ako Gaikai a OnLive.





Páči sa mi!

Zaradené pod: unreal engine, DICE, buducnost, xbox, ati






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19545)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk