História Command and Conquer série

EA na Gamescome ohlásila C&C kolekciu a kým vyjde, zhrňme si jednotlivé diely série, ktorých už bolo 17, plus niekoľko vedľajších menších a žiaľ aj zrušených projektov.

pridal saver 16.9.2012 o 20:11 pod hry
História Command and Conquer série

HRY > NOVINKY >

EA na GamesCome ohlásila C&C kolekciu a kým vyjde, zhrňme si jednotlivé diely série, ktorých už bolo 17, plus niekoľko vedľajších menších a žiaľ aj zrušených projektov.

- Command & Conquer - 1995  - hodnotenie 94%

Prvý Command and Conquer vyšiel v roku 1995 a zaujal ako filmovanými prestrihovými scénami, ktoré vo svojom čase vyrážali dych a dodávali univerzu špecifickú atmosféru, tak aj real-time strategickým štýlom, ktorý bol v tom čase ešte v plienkach. Nakoniec bolo to len tri roky po vydaní Dune II, v ktorej sám Westwood prakticky položil základy real-time stratégií ako ich poznáme dodnes. V C&C ich posunul o krok vpred, ako graficky, tak aj hrateľne.

- Command & Conquer The Covert Operations - 1996 - hodnotenie 72%

Expanzia na seba nenechala dlho čakať a obohatila pôvodnú hru o 15 nových misií a 10 multiplayerových máp.

- Command & Conquer Sole Survivor - 1998 - hodnotenie 62%

O dva roky neskôr Westwood skúsil vytvoriť špecifické pokračovanie, ktoré bolo čisto založené na deathmatch multiplayeri, bez stavby základní, ale s upgradmi pre vybavenie vojakov roztrúsenými v krabiciach na bojisku.

- Command & Conquer Red Alert - 1996 - hodnotenie 90%

Ešte v čase, keď bol svet v ošiale z prvej hry, vytvoril Westwood novú legendu - podsériu Red Alert, ktorá zmenila univerzum a presunula boj do alternatívneho času, kedy Einstein vymazal Hitlera zo sveta. Spojenci si však neuvedomili pandorinu skrinku, ktorú otvorili, a uvoľnili tak cestu Stalinovi.  Zároveň potvrdila aj ikonickú postavu Kanea, ktorý sa postupne stal pilierom série a objavil sa ako v C&C veliteľ Brotherhood of Nod, tak aj v Red Alert, kde radil Stalinovi. K Red Alert neodmysliteľne patrí aj titulná skladba Hell March.

- Command & Conquer: Red Alert Counterstrike 1997 - hodnotenie 63%

Nové mapy, jednotky a misie nečakali a hneď obohatili pôvodnú hru. Pridali aj netradičnú misiu, kde obe strany bojovali proti veľkým mravcom.

- Command & Conquer: Red Alert The Aftermath 1997  - hodnotenie 70%

Aftermath multiplikoval ponuku Red Alertu o sto nových máp, ich novú veľkosť a hlavne nové jednotky ako Mechanic, Chrono Tank, Missile Sub, Shock Troope M.A.D Tank, Tesla Tank, Demolition Truck. O rok neskôr dostala obe expanzie aj PS1 v titule C&C Retaliation.

- Command & Conquer 2 - Tiberian Sun  -1999  - hodnotenie 80%

Na konci prvého C&C sa zdalo, že Kane je mŕtvy, ale opak bol pravdou a po rokoch vychádza zo svojho úkrytu silnejší, vyzbrojený novými zbraňami a útočí na GDI. Westwood pre hru upgradol svoj strategický engine, zdetailnil grafiku, 2D sa upravilo na 2.5D a pribudli prvé voxelové prvky.

- Command & Conquer Tiberian Sun Firestorm - 2000 - hodnotenie 73%

Expanzia pre Tiberian Sun vyšla o rok neskôr a bola zadarmo. Skôr ako pridávala nové misie a mapy, dopĺňala funkcie, ktoré sa do pôvodnej hry nestihli zapracovať. Totiž EA v roku 1998 odkúpila Westwood a napriek tomu, že sa nepodieľali na vývoji hry, Tiberian Sun uponáhľali a vydali ešte pred finálnym dokončením, vďaka tomu sa vyskytli problémy chyby a absentovali plánované funkcie.

- Command & Conquer Red Alert 2  - 2000 - hodnotenie 84%

Po prebraní EA sa Westwood rozdelil na dve časti - pôvodný Westwood v Las Vegas a Westwood Pacific v LA, ktorý ako prvú hru vydal Red Alert 2, pokračovanie boja spojencov a sovietov v alternatívnom univerze. Znovu bola mierne vylepšená grafika, vylepšené boje, nové zbrane a stále rovnaká misia zničiť jeden druhého. Tentoraz je Stalin mŕtvy a jeho nástupca Alexander Romanov nechce ďalšiu vojnu. Jeho poradca Yuri je však iného názoru, je veliteľom Soviet Psychic Forces a pomocou telepatie začína svoju vojnu.

- Command & Conquer Red Alert Yuri’s Revenge - 2001 - hodnotenie 86%

Yuri, nová ikonická postava dostáva v expanzii vlastnú stranu, ktorú chcú zničiť ako Sovieti, tak aj spojenci. Do hry sa znovu dostáva aj stroj času, ktorý napríklad Sovietov zavedie aj do dôb dinasurov.

- Command & Conquer Renegade - 2002  - hodnotenie 75%

Posledný a s ohľadom času priam jedinečný projekt pôvodného Westwood štúdia spojil realtime stratégiu s FPS štýlom hry a to ako v kampani, tak aj v multiplayerových módoch. Boje GDI a NODov tak začali byť osobné.


- Command & Conquer Generals - 2002 - hodnotenie 84% (Sector 9.1)

Zatiaľ čo pôvodný Westwood skončil s Renegade titulom, Westwood Pacific zavŕšil svoj odkaz s Generals, podsériou Command and Conquer univerza. Hráčov zaviedli do modernej doby, kde US a Čína bojujú proti sebe a zároveň aj proti teroristom z GLA organizácie. Tentoraz hra ponúkla tri kampane po sedem misií. Hra zároveň presunula sériu do 3D so Sage 3D enginom, ktorý bol predtým použitý v Renegade.

- Command & Conquer Generals Zero Hour - 2003 - hodnotenie 83%

Potom ako boli oba Westwoody zrušené, Pacific bolo pridelené k EA LA, ktorá sa nacvičila na novú úlohu s expanziou Zero Hour pre svoje ďalšie strategické hry. Znovu ponúkli tri kampane po päť misií, ktoré pokračujú v konflikte po ukončenú pôvodného titulu.

- Command & Conquer 3 Tiberium Wars - 2007 - hodnotenie 85% (Sector 8.5)

Štyri roky trvalo EA LA, kým sa im po dokončení Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth znovu podarilo dostať k C&C téme a začali hneď Tibériovým svetom, ktorý sa dostal do tretej vojny. Hra v 38 misiách vyrozprávala príbeh GDI a NODov v ich boji proti sebe a mimozemskej rase Scrin prahnúcej po tibériu.


- Command & Conquer 3 Kane’s Wrath - 2008 - hodnotenie 77% (Sector 8.0)

Expanzia s Kaneom nesmela chýbať a okrem príbehu pridala aj Global Conquer mod v štýle Risku na PC, na Xboxe Global Conquest nahradil Kane's Challenge mod.

 
- Command & Conquer Red Alert 3 - 2008 - hodnotenie 82% (Sector 8.5)

Hneď po C&C sa vrátil aj Red Alert, v grafiky pôsobivom, ale atmosfericky už zaostávajúcom pokračovaní. Strany sa rozšírili aj tu a k Spojencom a Sovietom sa pridalo Japonsko. Časový príbeh sa znovu zamotal po tom, ako strojom času odstránili Sovieti samotného Einsteina, ktorý pôvodnej stroj času vymyslel. Zaujímavým prídavkom bola aj kooperácia.


- Command & Conquer Red Alert 3 Uprising - 2009 - hodnotenie 64%

Expanzii pre Red Alert 3 nechýbala výraznejšia postava, ktorú tentoraz prebrala Yuriko Omega z Japonska s vlastnou stranou. Jej kampaň dopĺňali tri kampane za každú zo strán.

Napriek tomu, že prestrihové scény boli v nových C&C hrách doslova slabšie ako v prvej hre, jedno sa nedá uprieť, bolo sa na čo pozerať:

História Command and Conquer série
História Command and Conquer série
História Command and Conquer série


- Command & Conquer 4 Tiberian Twilight - 2010 - hodnotenie 64% (Sector 6.5)

Hneď v roku 2010 sa chcela EA LA vrátiť späť do tibérium univerza a uzavrieť ho raz a navždy. Podarilo sa to najhorším titulom v sérii. Chceli zmeniť stratégiu, pridali mobilné základne a vytvorili jeden chaotický svet, ktorý nedokázal zachrániť ani Kane. EA následne EA LA zrušila a rozdelila, jedna strategická časť prešla do Victory Games, druhá akčná časť do Danger Close (MOH)

- Command & Conquer: Tiberium Alliances - 2012

Minulý rok vyskúšala EA presunúť C&C do web priestoru, a aj keď graficky ho vyriešila decentne, hra nezaujala a možno pre C&C publikum bola až príliš komplikovaná. Hra bola od nemeckého EA Phenomic orientujúceho sa len na real-time stratégie. Predtým spravili napríklad kvalitnejšie Battleforge. 

Tiberium Alliances si môžete rovno zahrať na alliances.commandandconquer.com/

- Command & Conquer (Generals 2)- 2013

Ďalší C&C bude umiestnený do Generals univerza a od BioWare Victory, štúdia, ktoré sa premenovalo z Victory Games po tom, ako prešlo pod krídla BioWare. EA sa zdalo, že real-time stratégie majú budúcnosť vo free2play štýle a tak nová hra vyjde zadarmo s dokupovaním jednotlivých možností. Sľúbenú ma aj singleplayer kampaň. Budúcnosť otáznu.

Zrušené C&C hry

- Command and Conquer Renegade 2 - akčné pokračovanie Renegade by bolo zasadené do Yuri's Revenge sveta, bolo žiaľ po rokoch vývoja zrušené spolu s Westwood štúdiom.

História Command and Conquer série
História Command and Conquer série
História Command and Conquer série

- Command and Conquer Continuum - MMORPG v C&C svete od Westwoodu rovnako nevyšlo a zmizlo v ruinách Westwoodu.

- Command & Conquer: Tiberian Incursion - viac štandardná Tiberium časť mala v príbehu znovu prepojiť Tiberium a Red Alert univerzá. Hra bola zrušená, ale jej pozostatky sme videli v Tiberium Wars.

- Tiberium - dlho teasovaná a dokonca aj odprezentovaná FPS verzia univerza na Unreal engine 3 bola zrušená pre nízku kvalitu. Hra vraj nedosahovala EA štandardy. Keď už nič iné, vďaka projektu sme sa dozvedeli, že EA má na kvalitu isté štandardy.

Fanúšikmi vytvorené hry

C&C Renegade X - 2012 - je skutočne pokračovanie akčnej Renegade série od fanúšika postavené na Unreal Engine 3. Ponúka ako ovládanie rôznych vozidiel, tak aj boje, ťažbu a vytváranie nových strojov.

Command and Conquer 3: The Forgotten - 2010 - Fanúšikovia prepracovali C&C od základov, aby v ňom rozpovedali príbeh Zabudnutých.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19530)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk