INVERSION

INVERSION

6.0

Keď sa Gears of war zrazí s Half Life2

Recenzia na PS3 verziu

Inversion by sme mohli označiť ako dobrú, inovatívnu hru. Lenže to, čo je dobré, nie je inovatívne a to inovatívne zasa nie je dobré. Russel a Delgado sú priemerní policajti a Russel má práve namierene na oslavu narodenín dcéry, keď tu sa zrazu z ničoho nič objavia ozbrojenci, ktorí začnú bezhlavo popravovať civilov okolo. Zavše vyzerajú ako keby neboli z tohto sveta, rozprávajú podivne a užívajú technológie na zmenu gravitácie. Policajní parťáci sa na narodeninovú párty budú musieť prestrieľať. 

V podstate by mi stačilo napísať len Gears of War a recenziu uzavrieť, no profesionálna hrdosť a hlavne Spacejunker mi to nedovolia. Takže to trocha rozpitváme. Z Inversion všetko doslova kričí: "Ja som Gears, vykradol som Gears!" , "Haló, že je super ako sa ponášam na Gears?" No vlastne, nie je. Aj keď nepriatelia, kamera pri behu, zbrane, krytie za prekážky, či zničené prostredia nesú DNA akcie Epicu, je tu miesto aj pre svieže nápady ako napr. gravitačná zbraň Gravlink. Môžete ňou priťahovať predmety a vrhať ich na vlny nepriateľov. Vlastne. Nevideli sme aj toto niekde? 

Jedinou pôvodnou myšlienkou je menenie gravitačného poľa v rôznych častiach levelov, kedy sa gravitácia zmení o 90 až 180 stupňov a tam kde bol plafón alebo múr, je teraz podlaha. Všetko je však predskriptované a nie je dovolené meniť gravitáciu kedykoľvek sa vám zachce. Autori tak urobili z najväčšej prednosti, ktorou hra mohla disponovať len dizajnérsku finesu, ktorá síce spestrí, no neohúri ani nezmení gameplay. 

Inversion
Inversion Beztiažový stav dovoľuje plávanie priestorom.
Beztiažový stav dovoľuje plávanie priestorom.


Inversion Obrnený protivník je zraniteľný zozadu.
Obrnený protivník je zraniteľný zozadu.


Inversion Cover systém je požičaný z Gears of War.
Cover systém je požičaný z Gears of War.





Pamätáte si na Akty X a počet nezodpovedaných otázok? Tie sú proti príbehu Inversion ako ukončený kompaktný celok dávajúci všetky odpovede ako Biblia. Vážne som čakal, ako z toho autori vykľučkujú. Kto sú záhadní Lutadores (ktorých meno ste sa nijako nedozvedeli, no od polovice hry ich tak začnete z neznámych príčin volať) a prečo sa snažia zotročiť Zem? Kto im poskytol technológiu gravitácie, keď sami by nevedeli vymyslieť ani otvárač na konzervy? Prečo proti týmto technologicky pokročilým bytostiam celú hru bojujú, aby nakoniec bojovali po ich boku? Veľa sa toho nedozviete a šokuje aj základná premisa príbehu, teda hľadanie Russelovej dcéry. Nechcem vyzrádzať ale ubehne sotva šesť hodín a ste na konci, kedy si poviete akurát, čo do p***? Veď tí policajti sú vskutku vylízanci prvej triedy. Jeden väčší ako druhý! Keby niekto napísal sci-fi o pretekoch rýchlo varných kanvíc, tak to bude prijateľnejšie ako toto. 

Vráťme sa ale ku gravitačným hrátkam. Obaja poliši disponujú gravlinkom, ktorý funguje v ľahkom gravitačnom móde tak isto ako v Half Life 2. Teda dokážete predmety pritiahnuť a hodiť ich po nepriateľoch, pripadne položiť a vytvoriť z nich bariéru. Nepriateľov poskrývaných za prekážkami takto viete zdvihnúť do vzduchu a uľahčiť si tak ich likvidáciu, no to isté vedia urobiť aj oni vám. V druhom móde ťažkej gravitácie sú všetky predmety ťažšie a dajú sa tak na nepriateľov zhadzovať predpripravené debny na lanách, či ich rovno doslova uzemniť. Energetický ochranný štít okolo svojho hrdinu vytvoríte tiež v tomto móde. 

Čo ale zamrzí je, že na využívanie gravlinku sa vo väčšine prípadov môžete vykašlať, pretože je zriedka vyžadovaný. Žiadne riešenie logických alebo gravitačných rébusov, ak teda za ne nepokladáte strhnutie predmetu, ktorý vytvorí cestu. Počas súboja s bossmi vám uľahčí ich zničenie, no zasa nič originálne. Vždy len hoď alebo strhni predmet. Čo takto stavanie predmetov na seba pre dosiahnutie vyššieho bodu alebo gravitácia meniaca sa v čase? Gravitačné paradoxy? Ja chcem obracať gravitáciu kedy ja chcem! Predstavoval som si scény ako vo filme Počiatok (Inception), no dostal som... nič.

Konvenčné zbrane nechýbajú, a tak si zastrieľate z Lancerky, ehm, teda čo to táram. Z originálne upravenej AK47, na konci ktorej je ostrie, brokovnice, bazuky, ťažkých guľometov či lávometu (nič ohurujúce nečakajte, je to obyčajný plameňomet). Tak isto aj volenie zbraní bolo vykradnuté, eh, voľne sa nechalo inšpirovať Gearsami. 

Prostredia zničeného apokalyptického sveta po invázii sa nanajvýš vydarili a chválim prácu všetkých grafikov, ktorí pracovali na textúrach. Aj keď to veľa zaváňa procedurálnym textúrovaním, tak aspoň tu je vidno AAA rozpočet, ktorý hra mala. Veľa peňazí vidno aj na prestrihových scénách ktoré sú doslova každých pár sekúnd a herci ani animátori nešetrili na objeme a rozsahu pohybových scén, ktorých recyklácia je minimálna. Niektoré lokality sa dajú rozstrieľať doslova na handry, čo vyvolá zaručene wow efekt, no u väčšiny sa s tým neráta. Orchestrálna hudba doplnená občas o tvrdé gitarové rífy však upadá do celkového šedého priemeru ako celá hra. 

Hra by dostala šťavu v kooperačnom splitscreene, no túto featuru akosi zabudli autori vykradnúť, vlastne inšpirovať sa. Kooperačne sa síce dá hrať, no len po internete a navyše musíte, buď niekoho poznať, kto hru vlastní a pridať ho manuálne do zoznamu, alebo rekrútovať hráčov v niektorej z multiplayerových hier typu CTF alebo DM, či Survival (vykradnutá Horda), ktoré ale bohužiaľ nikto nehrá, pretože to buď nikoho nebaví, alebo má hru málo ľudí. Žiadne rýchle prihodenie hocikoho z hocikade a ideme na to. Trocha retardované (platí pre PS3 verziu, na iných systémoch sa môže líšiť).

Inversion
Inversion Bossov je v hre málo druhov, no o to viac sa opakujú.
Bossov je v hre málo druhov, no o to viac sa opakujú.


Inversion Jedna z mála podarených miest so zmenenou gravitáciou.
Jedna z mála podarených miest so zmenenou gravitáciou.


Inversion Nepriateľov vyženiete z úkrytu Gravlinkom.
Nepriateľov vyženiete z úkrytu Gravlinkom.





Zabudnuteľná. To je presne to slovo, ktoré opisuje tento ľahko nadpriemerný plagiát. Celé hranie sa s gravitáciou bolo utlačené do úzadia prvkami, ktoré zažili svoju premiéru pred niekoľkými rokmi a boli spracované lepšie, no hrať sa to samozrejme dá. Ak patríte medzi fanúšikov Gears of War, skúste počkať zopár týždňov, kedy hra padne na hubu a bude zaradená do budgetovej kategórie, no pre ostatných toho nemá veľa čo ponúknuť.


napísal fendi 17.8.2012
Páči sa mi!
6.0
Vo svete
5.6
Ohodnotiť
INVERSION
+ zničiteľné niektoré prostredia
+ apokalyptické vízie miest
- nevyužitý potenciál gravitácie
- zápletka príbehu
- chýba kooperačný splitscreen


RECENZIE HRÁČOV
Inversion
7.0
DARKDRAGON    7.5.2013
 Úvod   ...prečítať celé
Xbox 360
PC
PS3

Vývoj: Namco Bandai / CENEGA / Saber Interactive
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 13. júl 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19571)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk