DARKSIDERS 2

DARKSIDERS 2

9.0

Môže Smrť zomrieť?

Recenzia na PC verziu

Vigil Games s Darksiders trafili klinec po hlavičke. Mix žánrov a inšpirácia vo velikánoch pomohli etablovať sa akcii s netradičnou hlavnou postavou. Vojnu, jedného z jazdcov Apokalypsy, nemožno považovať za tradičný archetyp hrdinu. Vojna má však pred sebou vyhnanstvo v Očistci, ktoré bude trvať rovných 100 rokov a na jeho miesto v pokračovaní Darksiders II nastupuje jeho brat Smrť. Smrť je presvedčený o jeho nevine a urobí všetko pre to, aby ho očistil. Je ochotný ísť aj cez mŕtvoly. Cez veľa, veľa mŕtvol.

Darksiders kombinuje neskutočný počet rôznorodých hier, napríklad Castlevania, God of War, Prince of Persia, Devil May Cry, Shadow of the Colossus, či Tomb Raider a z každých si berie len to najlepšie. Vravíte si, veď to sa ani nedá? Dá a Darksiders 2 si tak pohltením rôznych štýlov vytvára svoj vlastný a šliape si tak svojou vlastnou cestičkou. 

Bojové sekvencie pretekajú adrenalínom a bojové kombá vystreľujú z vášho ovládača ako blesky. Nezaujatý pozorovateľ musí pri všetkej tej kakofónii zvukov a úderov zostať ako obarený. Kombá s primárnou zbraňou sa reťazia jedným tlačidlom, pre sekundárnu zbraň je priradené druhé. Samozrejme, dajú sa medzi sebou v rôznych intervaloch kombinovať a pomocou bojových fines ďalej predlžovať. V najsilnejších fázach vyzerajú nejako takto. Začnete štandardným štvor-kombom primárneho útoku (neznamená to, že rýchlo za sebou namačkáte jedno tlačidlo, pretože útoky treba časovať), následne prejdete do komba sekundárnej zbrane, ktoré zakončíte naučenou finesou – vykopnutie nepriateľa. Keď už si tak spokojne obaja letíte vzduchom, bol by hriech neuštedriť dodatočný damage ďalším kombom. Na záver padajúceho nepriateľa povzbudíte ešte mocným meteorovým buchnutím o zem a nadelíte nejaké to poškodenie okolo stojacim komparzistom. Variabilita útokov je obrovská, stačí už len zapamätať si všetky dostupné kombinácie.

Darksiders 2
Darksiders 2 Jemná inšpirácia Shadow of the Colossus.
Jemná inšpirácia Shadow of the Colossus.


Darksiders 2 Zovretie smrti pôsobí ako hák.
Zovretie smrti pôsobí ako hák.


Darksiders 2 Ó rodný môj kraj. Moment. Tu to nespoznávam!
Ó rodný môj kraj. Moment. Tu to nespoznávam!





Primárnou zbraňou Smrti je kosa. V našom prípade má v každej ruke jednu. Postupne nájdete lepšie a silnejšie kúsky a staré predáte alebo „roztopíte“ na vylepšenia špeciálnych druhov kôs. Ako sekundárne zbrane opáčite ťažké a pomalé kladivá, sekery alebo kyjaky, ktoré majú niekoľkonásobné poškodenie. Kombinovať môžete aj rýchle wolverinovky (trojica čepelí), boxery alebo ostria a vyskladať tak mega rýchle kombá. Všetky zbrane sú definované niekoľkými atribútmi ako rýchlosť, poškodenie (môže byť aj ohnivé alebo ľadové), regenerácia zdravia, zvýšenie základnej sily alebo iného základného atribútu. Každá je vhodná na iný štýl hrania, no mne sa najviac páčili kosy s vylepšením. V základe sú to len priemerné zbrane, no dajú sa upgradovať o vami vybrané atribúty vďaka pohlcovaniu predmetov z inventáru. Preto je lepšie ak nie všetky predmety predáte. Obdobne je Smrť ovešaná ešte talizmanom, plášťom, topánkami, rukavicami a brnením. Samozrejme, každé s variujúcimi atribútmi, čo je pri akčnej hre nevídané. 

Priam neskutočné je obmieňanie gameplayu. Iné hry prídu s jedným či dvomi nápadmi a tie recyklujú stále dokola až do konca. Nie tak Darksiders 2. Stisk Smrti dovolí pritiahnuť predmety v diaľke alebo sa jeho pomocou vyšvihnúť na nedostupné miesto. Duchovia padlých bojovníkov prejdú cez mreže a aktivujú nedostupnú plošinu alebo páku. Vďaka rozdvojeniu viete byť na dvoch miestach súčasne a pohnúť mechanizmom v správny čas. Pomocou portálov vystrelených z paže sa viete presúvať na inak nedostupné časti levelov a neskôr umožní aj cestovanie v čase. Tak vznikajú úžasné puzzle, nad ktorým riešením niekedy strávite aj niekoľko minút, aby vám to konečne docvaklo. Príklad. Potrebujete zničiť prekážku pomocou výbušniny. Tú síce nájdete, ale musíte ju dostať aj nejako naspäť, čo však nie je možné, pretože rukou, ktorou vystreľujete hák, držíte výbušný pichliač a pri odhodení exploduje. Rozdvojíte sa a pomocou portálov svojmu druhému ja výbušninu prehodíte. Aké jednoduché, ak viete ako na to. A podobných kombinácií nájdete v hre neúrekom. 

Aby toho nebolo málo, tak Smrť disponuje smrteľným arzenálom špeciálnych schopností a ťahov, no tieto spotrebúvajú Hnev (alebo manu, ak chcete), ktorá pribúda z mŕtvych nepriateľov. Jedným šmahom tak odhodíte všetkých okoloidúcich, privoláte si pomocníkov - ghoulov alebo kŕdeľ vrán, dočasne zvýšite silu, alebo posilníte obranu, alebo napumpujete body skúsenosti do pridružených vlastností. Body dostávate ako v každej inej RPG pri zvýšení levelu, no zabudnite, že by ste vedeli ovládať všetky tieto finesy. Musíte voliť obozretne, lebo bodov je málo. Po dobití špeciálneho ukazovateľa je dokonca možne na pár sekund vyvolať podobu skutočného smrťáka a posielať nebožtíkov do pekla rýchlejšie ako s normálnymi zbraňami. 

Hra má priemerných osem hodín. To sa mi premietalo v hlave, keď som si myslel, že sa blížim ku koncu a vybafol na mňa „záverečný“ kolos, ktorého súboj na koni pripomínal Shadow of the Colossus viac ako je zdravé. Ako hlboko som sa mýlil, keď mi Vraní Otec povedal, že som len na začiatku cesty. Časomiera v hre sa finálne zastavila na DVADSIATICH hodinách. Teraz sa nebavíme o hutných RPG hrách s kilometrami rozhovorov, ale akčnej hre s RPG prvkami a dvadsať hodín mi dnes oproti „moderným“ hrám pripadá ako zjavenie. A to sa dá povedať, že som šiel len po hlavnej línii a kopec vedľajších questov zostalo nevyriešených alebo dokonca neobjavených. Darksiders 2 je proste obrovská hra a navyše nemá žiadne hluché miesta. Veľké vzdialenosti sa síce prekonávajú na koni, no hra nedisponuje až nezdravo megalomanským svetom ala Elder Scrolls. Je len proste rozľahlá. 

Počas vašej púte navštívite niekoľko svetov, ktorých grafická podoba sa diametrálne medzi sebou odlišuje, no základný dizajn a výtvarný štýl spolu s použitými filtrami nemusí každému sedieť. Mne osobne sa World of Warcraft štýl prejedá už veľmi dlho spolu s nesymetrickými robustnými postavami a mega-ober mečmi v anime štýle. Ale to už je na uvážení každého hráča. Čo sa však nepáčilo očiam, to sa viac páčilo sluchu. Dabing všetkých zúčastnených je parádny a takmer všetky postavy majú svoj charakteristický hlas. Druhou peckou je soundtrack, ktorý je proste božský. Opäť vykráda veľké množstvo motívov z iných hier či filmov, no vôbec to nevadí, pretože vo finále to stojí za samostatný posluch v prehrávači. 

Darksiders 2
Darksiders 2 Smrť, ako ju poznáme. Najničivejšie štádium však trvá iba pár sekúnd.
Smrť, ako ju poznáme. Najničivejšie štádium však trvá iba pár sekúnd.


Darksiders 2 Obrovské monštrá sú pre Smrť jednohubkou.
Obrovské monštrá sú pre Smrť jednohubkou.


Darksiders 2 Ku slovu sa dostanú aj paľné zbrane.
Ku slovu sa dostanú aj paľné zbrane.





Darksiders 2 je akčná hra veľkosti strednej RPG hry. Akcia striedajú puzzle a skákacie sekvencie a žmýka maximum z použitých mechanizmov. Neomrzí vás do konca hrania, pretože nerecykluje a vždy má pripravené niečo nové. Výtvarný štýl a dizajn síce nemusí vyhovovať každému, zavše keď sa vďaka nemu niekoľko krát doslova stratíte v boji, no to sú len mušince na dokonalom diele, ktoré by si nikto nemal nechať ujsť.


napísal fendi 30.8.2012
Páči sa mi!
9.0
Vo svete
8.4
Ohodnotiť
DARKSIDERS 2
+ variabilita gameplayu
+ dabing
+ OST
+ rozľahlosť
+ herná doba
+ RPG prvky
- výtvarný štýl a dizajn nemusí vyhovovať každému
- občas kamera a strata prehľadu pri boji

Zaradené pod: darksiders


RECENZIE HRÁČOV
Darksiders 2
10
THE CORRUPTER    23.3.2014
Smrť je odhodlaný zachrániť svojho brata za každú cenu. A o tom je celý príbeh hry. Po odohraní h...prečítať celé
Darksiders 2
10
DARRIAN151    19.8.2013
Pod firmou Vigil Games (THQ) sa zrodila úžasná hra. Ni...prečítať celé
Darksiders 2
9.5
RE-KEEPAWAY    3.4.2013
Darksiders, jedna z posledných značiek pod ktorú sa podpísalo dnes už ...prečítať celé
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: THQ / CENEGA / Comgad / Vigil Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21. august 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19595)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk