Superfluid vznikla za 100 dní a je zadarmo |
Na niektoré sa čaká 12 rokov, iné vznikajú počas leta v rukách neskúsených.
Poháňa ju Unity Engine, pochádza z britských ostrovov a rastie na App Store a Google Play. Čo je na nej najlepšie, okrem toho, že je úplne zadarmo a nezapredala sa reklamným plochám či free2play modelu, je jej vznik.
Drobná mobilná hra Superfuild vznikala pod obrovským tlakom. Má ju na svedomí absolútne neskúsený tím mladých absolventov univerzity v Essexe zo Škótska. Štvorčlenné štúdio Surface Tension malo to šťastie, že návrh pre hru zaujal porotcov v programe 100 Day Project sponzorovanom Virgin Mobile a dostal zelenú. Na jej realizáciu mali rovných 100 dní.
Okrem mimoriadne krutého termínu tu bola ešte jedna maličkosť, David, Joe, Dan a Guy pracovali na hre v dobe, keď si zvyšok študentského sveta užíval leta. Superfuild vznikala v kontrolovanom prostredí pod dohľadom profesionálov z Ubisoftu, Codemasters a Outplay, aby bol vôbec dokončený v stanovenom čase. Štvorica sa tak dostala do herného biznisu po krste ohňom.
Hra je postavená na jednoduchom princípe prekonávania prekážok v bludiskách nakláňaním mobilu do strán. Vtip je v tom, že hrdina sa môže zmeniť z betónovej kocky na modrú machuľu či prejsť do plynného skupenstva. Pohybom prstu tak stúpate alebo naopak v tuhom skupenstve rozbíjate debny stojace v ceste. V 13-tich úrovniach posúvate krabice, zaťažujete plošinky, uhýbate strelám aj aktivujete spínače, kým sa nedostanete k záverečnému bossovi.
Superfluid nájdete aj generované bludisko, ktoré prechádzate na čas a ten sa zapisuje do globálneho rebríčka. Hra sa dá zhltnúť na jedno posedenie, čo je však pozoruhodné, že ju dokázal vytvoriť neskúsený tím, pričom je konkurencieschopná nielen nápadom, ale aj svojou prezentáciou.
“Výsledok práce nás teší, ale súčasne si uvedomujeme, že to mohlo byť lepšie, ak by sme mali viac času.” komentovali svoju prácu mladí tvorcovia.
David, Joe, Dan a Guy si vydaním Superfluid a úspešným debutom na Eurogamer Expo v Londýne otvorili dvere do herného biznisu. Dostali sa na trojmesačnú stáž do štúdia Relentless v Brightone. “Sme nesmierne hrdí na to, čo sme dosiahli. Radi by sme pokračovali vo vývoji hry a do budúcna pridali nové levely a nepriateľov.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 62
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 96 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: Surface Tension Studios / Surface Tension Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|