Xbox One hry nevyužijú plný výkon konzoly |
Hry na Xbox One budú môcť byť zapauzované aj suspendované s tým, že si zapamätajú posledný stav. Zároveň budú môcť využívať 5 GB RAM, 90 % GPU a šesť jadier procesora.
Podľa informácii, ktoré získalo Kotaku, hry na Xbox One budú môcť byť zapauzované a aj suspendované s tým, že si zapamätajú posledný stav. Zároveň však nebudú môcť využiť plný výkon konzoly.
Hry totiž môžu voľne využívať len šesť jadier procesora (dve jadrá si rezervuje systém) a zároveň môžu využívať len 90 % grafického čipu. 10 % je určených pre systém a sekundárne aplikácie v pozadí a žiaľ hrám to bude uberať framerate (ak by mala PS4 plný čas grafického procesora na hry, tak je Xbox pomalší o 40 %). A ako vieme, systém si z Xboxu rezervuje ešte 3 GB z celkovej 8 GB RAM.
Podobné orezania boli aj pri poslednej generácii, ale záťaž systémom bola nižšia, teraz pre multitasking/Kinect/grabovanie Microsoft vyčlení viac. Tieto údaje sa však postupne počas vývoja upravujú a uvidíme, či to tak bude aj v novej generácii.
Čo sa týka samotných stavov hry, tých je päť a budú to:
1. Running - hra beží naplno, využíva 5 GB RAM, 90% GPU a šesť jadier CPU.
2. Constrained - hra beží v pozadí využíva 5 GB RAM, 45 % GPU, ak je v okne a 10 % GPU, ak ju nevidno.
3. Suspended - hra je v pamäti (5 GB), ale nebeží, nevyužíva procesor ani grafický čip. Užívateľ je teda v menu alebo v inej aplikácii.
4. NotRunning - hra nebeží, teda nebola spustená, alebo pri poslednom spustení neukončila proces korektne.
5. Terminated - hra bežala, ale bola štandardne zrušená a systém uložil jej posledný stav. Keď bude nabudúce spustená, nahrá sa jej predchádzajúci stav. Teda žiadny checkpoint, ale úplne rovnaká situácia, v ktorej ste hru vypli, bez akéhokoľvek menu alebo dodatočného nahrávania levelu.
Celé je to veľmi podobné ako u Windows 8 systému v Metro aplikáciách a hlavne ukladanie posledného stavu v hrách je pozitívna vec, už nebude potrebný návrat na checkpointy. Len hru spustíte a hráte ďalej. Vzhľadom na inštalácie nebude treba ani vkladať disk.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 165
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 236
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 57
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 44
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15
- Fallout hry stupli na hrávanosti, znovu sú aj v rebríčkoch predaja 71 zobraziť viac článkov >