Dead Rising - história série |
Dead Rising 3 bol ohlásený a tak si môžeme zhrnúť históriu svojskej zombie série s otvoreným svetom, ktorá sa prakticky stala zombie GTA.
Po ohlásení Dead Rising 3 si môžeme zhrnúť históriu svojskej zombie série s otvoreným svetom, ktorá sa prakticky stala zombie GTA. Zadefinovala žáner, aby ju ďalšie tituly ako Dead Island alebo najnovšie aj State of Decay mohli nasledovať. Jedno, čo je však pre Dead Rising typické, je humor, kde zombíkov môžete zabíjať aj papierovými krabicami, CDéčkami, gitarou alebo kosačkou aj vŕtačkou.
Dead Rising - Xbox360 - 2006 - priemer hodnotení 8.5
Prvá hra priniesla do zombie žánru niečo nové a svieže a to ako otvorený svet, tak aj zábavnú formu ich likvidácie. Rozmanité zbrane, rozmanité spôsoby zabíjania a misie v štýle GTA hneď zaujali. Navyše hra dokázala zobraziť 800 zombíkov naraz na obrazovke. Obchodný dom s okolím síce nebol veľký, ale ponúkal dostatok zábavy a možností.
V hre musel Frank West, fotograf, ktorý sa ocitá na mieste nákazy, počas 72 hodín ujsť a zistiť, čo stojí za vírusom. Podľa toho, ako ste si to načasovali, čo ste dokázali splniť, hra končí jedným z piatich koncov. Aktivovať sa dal aj overtime mód, ktorý ponúkol ďalších 24 hodín.
Výraznejším zádrhelom v hre však boli obmedzené savegame pozície.
Dead Rising: Chop Till You Drop - Wii - 2009 - priemer hodnotení 6.1
Orezaná verzia pôvodnej hry vyšla o tri roky neskôr pre Wii. Tá napriek použitiu enginu z Resident Evil 4 mala problémy s rozlohou a tak hráčov sprevádzalo menej zombíkov, menej možností, vypadlo úplne fotografovanie a napriek slušnému spracovaniu streľby, pomalé ovládanie cez Wiimote znamenalo veľa zbytočných smrtí.
Dead Rising 2 - Xbox360, PC, PS3 - 2010 - priemer hodnotení 8.0 (sector recenzia 8.0)
Druhá časť hry vyšla štyri roky po prvej, tentoraz multiplatformovo. Miesto a hrdina sa však zmenili. Zombie nákaza sa teraz objavila vo Fortune City, kasínovom meste v Nevade, kde sa motorkár Chuck Green snaží získať peniaze pre svoju chorú dcéru. Je totiž infikovaná vírusom a len pravidelné dávky antivíru Zombrex dokážu zastaviť prepuknutie choroby.
Prostredím sa teraz stáva rozsiahle kasíno a Chuck musí bojovať o prežitie a hľadať liek. Zároveň už nie je fotograf, ale má skôr mechanické zručnosti a tak dostal možnosť kombinovať zbrane z rôznych vecí. Autori tu začali používať ako boss boje psychopatov, ktorí nákazu prežili, ale majú svoje problémy a ciele. Znovu mohla hra skončiť niekoľkými koncami, konkrétne jedným zo šiestich.
Hre pribudol aj multiplayer v arénach televíznej show Terror is Reality, kde hráči súperili o čo najviac zabitých zombíkov v rôznych súťažiach.
Z výkonu autori zvýšili počet zombíkov na obrazovke zo 600 na 7000.
Dead Rising 2: Case Zero - 2010 - Xbox 360 - priemer hodnotení 7.9
Hra je prequelom k Dead Rising 2 a zachytáva udalosti, keď Chuck a Katey sa dostanú do malého mestečka Still Creek. Musia z neho utiecť skôr ako zasiahne armáda a zlikvidujte všetkých. Všetky kombá a možnosti, ktoré hráči s postavou získali, sa presunuli aj do hlavnej hry.
Hra bola svojho času najrýchlejšie sa predávanou Xbox Live Arcade hrou.
Dead Rising 2: Case West - 2010 - Xbox 360 - priemer hodnotení 7.4
Druhá sťahovateľná hra bola pokračovaním dvojky, kedy sa do mesta dostáva aj Frank West a pomáha Chuckovi vyšetriť prepojenie medzi Phenotransom a zombie nákazou vo Fortune City. Hra nadviazala na primány koniec hry a umožnila kooperačnú hru oboch postáv.
Dead Rising 2: Off the Record - 2011 - Xbox360, PS3, PC
Directors Cut verzia pôvodného Dead Rising 2 upravila niektoré elementy hry, hlavne vymenila hlavnú postavu za Franka Westa, pridala nové misie, prestrihové scény, prostredia, nepriateľov a zbrane. Znovu sa vrátilo aj fotografovanie. Rovnako engine dostal aj upgrady v rýchlosti. Hre pribudol sandbox mód.
Napriek všetkým zmenám však hra zostala prakticky rovnaká.
Dead Rising 3 - jeseň 2013 - Xbox One
Dead Rising 3 sa znovu vracia späť na Xbox, tentoraz na Xbox One ako launch titul. Hra znovu zmení prostredie aj hrdinu. Časovo sa posunie o 10 rokov vpred a tentoraz bude prostredím celé mesto Los Perdidos (fiktívne mesto v Kalifornii) a hlavnou postavou bude Nick Ramos.
Nick je mechanikom a tak bude pokračovať v craftovaní zbraní, ale už bez nutnosti vstupovania do dielne, absentovať bude aj časový limit (bude len v Nightmare obtiažnosti), pribudne možnosť uloženia hry hocikde a hocikedy. K tomu hra už nebude mať žiadne nahrávania a hlavným prostriedkom pre objavovanie rozsiahlejšieho prostredia budú tentoraz vozidlá.
Hra použije ako Kinect (napríklad zakričaním na zombíkov ich môžete prilákať), tak aj Smartglass na mapu a lokalizovanie vecí a plánovaní waypointov na mape, pribudnú aj letecké útoky, drony alebo svetlice.
Počet zombíkov na obrazovke ešte nie je definovaný ale malo byť to byť 2-3 krát viac ako minule, teda 15 - 20 tisíc. Síce autori ukázali temnejší štýl ako v pôvodných hrách, ale vyzerá, že humor nebude chýbať, čo dokazuje návrat psychopatov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 148
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 221
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 56
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 40
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15 zobraziť viac článkov >