História Irrational Games

Keďže Irrational Games štúdio, autori Bioshocku, končia vo forme ako ich poznáme, je ten správny čas zhrnúť si ich tvorbu.

pridal saver 8.3.2014 o 21:33 pod hry
História Irrational Games

HRY > NOVINKY >

Keďže Irrational Games štúdio, autori Bioshocku končia vo forme ako ich poznáme, je ten správny čas zhrnúť si ich tvorbu. Totiž po dokončení druhého DLC sa z veľkého Irrational Games stane malé a vyvíjať bude len malé hry

Firmu v roku 1997 vytvorili zamestnanci z Looking Glass Studios pod vedením Kena Levine, Johnatana Cheya a Robert Fermiera. Hneď v roku 1999 začali s kvalitným System Shockom 2 a aj keď nasledujúce roky to nemali jednoduché, napriek stále slušne kvalite pracovali na menej výrazných projektoch, mali aj veľa zrušených a museli brať aj iné značky, až nakoniec ich z problémov vytiahla až Bioshock séria. Možno aj vďaka odkúpeniu 2K Games, ktorý ich získal v roku 2005 a vtiahol na chvíľu do sveta AAA, aby z neho po dvoch Bioshock hrách vypadli a pretransformovali sa späť na malú firmu.

Totiž napriek dvom najkvalitnejším hrám im to celé to prerástlo cez hlavu. Ken Levine chcel dokonalé hry  a čím boli väčšie, tým viac ľudí na tom muselo robiť a čím viac to  en odkladal, tým viac sa prerábalo. Nakoniec to napriek hodnoteniam vyzerá tak, že ani Bioshock Infinite nepokryl svoje náklady a 2K Games sa rozhodlo zasiahnuť. Na hre pracovali prakticky 6 rokov a to je čas, ktorý sa ťažko finančne vykryje. Veľmi podrobne to po kontaktoch s vývojármi rozpísal Polygon. Ken Levine je podľa toho veľký detailista a  rôzne časti hry sa neustále museli prerábať a ľudia sa s ním musia naučiť pracovať.

 

História Irrational Games

1999 System Shock 2 - PC - priemer hodnotení 9.2

Štúdiu otvorilo dvere do sveta herného biznisu pokračovanie legendy System Shock, ktorú v roku 1993 priniesol Warren Spector a Ken Levine po ňom prebral žezlo a vytvoril jedinečnú kombináciu puzzle-akcie a atmosféry, ku ktorej sa dokázal vrátiť až v Bioshocku. Zaujímavosťou bola na tú dobu kooperácia.

 

História Irrational Games

2002 Freedom Force - PC - priemer 9.0

Druhá hra štúdia bolo komiksové Freedom Force, ktoré kombinovalo komiksové prvky taktiku a RPG elementy aplikované na postavy. V hre sme so superhrdinmi museli obrániť planétu a bola to hra, ktorá ako jedna z prvých zachytila skutočný komiksový štýl.

 

História Irrational Games

2004 Tribes: Vengeance - PC - priemer 8.3 - sector 8.8

V roku 2004 vydali pokračovanie klasickej multiplayerovky Tribes, znovu ukázali, že kvalitu vedia robiť a napriek tomu, že pridali kampaň, s hrou už nezaujali tak, ako pôvodné časti série. Séria bola jednou z tých, ktoré rozbiehali multiplayer na PC. Bola vtedy iná ako ostatné a to hlavne vďaka jetpackom, ich kombinácii s rôznymi vysoko umiestnenými základňami a prídavkom vozidiel. Na svoju dobu to bol prakticky sci-fi Battlefield.

 

História Irrational Games


2005 Freedom Force vs the 3rd Reich -  PC  - 8.6 - sector 9.0

O rok neskôr nasledovalo pokračovanie úspešného Freedom Force a rovnako bolo kvalitné, ale bolo aj rovnaké ako predchodca. Vylepšila sa viac-menej len grafika, zmenili prostredia, mechaniky ostali rovnaké a inovácie boli minimálne. Stále to však bola kvalitná hra.

 

História Irrational Games

2005 SWAT 4 - PC - priemer 8.5  - sector 8.7

V rovnakom roku pre Sierru vydali pokračovanie úspešnej taktickej série SWAT, ktorá k čisto multiplayerovej hre teraz pridala aj kampaň. Titul pokračoval v pomalom a taktickom FPS tempe, kde sme prehľadávali budovy a vystrieľali teroristov.

 

História Irrational Games

2007 BioShock - PC, Xbox360, PS3 - 9.6 - sector 10

Prvý Bioshock bol nečakaný a efektívny úder do príbehových hier, Ken Levine sa v ňom vrátil späť k System Shock štýlu, ale pridal atraktívne, neokukané prostredie, so zaujímavými prvkami hrateľnosti, a ešte zaujímavejšími postavami obývajúcimi zničené podzemné mesto.  Titul bol zároveň prvý, ktorý autori vydali mimo PC a teda aj na konzoly.

 

História Irrational Games

2013 BioShock Infinite - PC, Xbox360, PS3 - 9.4 - sector 10

Až šesť rokov Levinovi trvalo, aby dorazili v poradí už tretí Bioshock a znovu sa mu podarilo zaujať. Tentoraz so vzdušným lietajúcim mestom, znovu atmosferickým a iným ako svety, ktoré sme videli doteraz. Aj keď to tentoraz možno trochu prekombinoval s cirkvou a paralelnými svetmi a málokto vlastne pochopil o čo šlo. Dve expanzie ten chaos ešte zamiešali. Napriek tomu, znovu to bol  pozoruhodný titul.

Infinite však bol aj titul, ktorý zničil štúdio ako ho poznáme a možno aj značku. Ďalej značku Bioshock preberú rýchlejšie štúdiá, ktoré hru dokážu spraviť za dva-tri roky a so ziskom.  Nový mini-Irrational sa už bude sústrediť len na menšie tituly, skôr v indie štýle. Je možno škoda, že sa Levine nepustil rovno na indie dráhu a stále ostáva pod 2K Games.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19530)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk