Jeden graf dokonale vystihol stav hier |
Nvidia vo svojom zhrnutí DX12 názorne ukázala to, čo Microsoft spomínal na GDC prezentácií - rýchlosť procesorov stúpa oveľa pomalšie ako rýchlosť grafických čipov.
Nvidia vo svojom zhrnutí DX12 názorne ukázala to, čo Microsoft spomína na GDC prezentácií a to, že rýchlosť procesorov stúpa oveľa pomalšie ako rýchlosť grafických čipov. Aj preto vidíme v hrách stále sa vylepšujúcu sa grafiku a na nej prakticky to isté znovu a znovu. Nové prvky pribúdajú len veľmi pomaly o komplexnej fyzike, alebo kvalitnej AI môžeme len snívať.
Procesory sa rýchlosťou hýbu veľmi pomaly a nakoniec ľudia ich nemajú aj dôvod zvyšovať, keďže ako aplikácie, tak aj samotné hry v tomto ohľade veľmi stagnujú a netlačia postup vpred. Preto vám stále na všetko môže plne stačiť dvojjadro. A až na výnimky zjavne ešte aj dlho postačí, keďže najnovšie všetky možnosti skoku hier vpred v tejto oblasti dorazili "nextgen" konzoly. Tým totiž firmy naimplantovali notebookové čipy. Majú síce 8 jadier (zrejme obe majú 6 jadier voľných na hry), ale na 1.6-1.7Ghz frekvencii a to je podľa vyjadrení vývojárov len mierne rýchlejšie ako v poslednej generácii.
Potom sa nedivíme keď autori hier zahlásia, že 24 AI postáv vyťaží procesor naplno a pri 25 začne klesať framerate. A k tomu, kde ostala fyzika? Alebo kvalitný Pathfinding? Obetujú autori grafiku, aby mohli púšťať výpočty na konzolách cez tiež len priemerné grafické čipy? Kedy uvidíme fyziku ako ju už pár rokov prezentuje Nvidia na tech demách? Realistickú vodu, alebo realistické ničenie prostredia?
Bude na to skutočne potrebný Cloud? Možno sa to trochu pohne, ale na veľký skok môžeme zabudnúť, k tomu sa najnovšie všetky firmy začali orientovať na virtuálnu realitu, zrýchlovanie ovládačov, nové grafické enginy ale počuli sme vôbec teraz na GDC niečo o vylepšení fyziky, alebo AI? Ak niečo bolo, bolo to také nevýrazne, že sa to ku nám ani nedostalo.
Nvidia k tomu prezradila, že s Microsoftom pracovala na DirectX 12 viac ako štyri roky. Zrejme rovnako aj AMD a už vtedy sa začali diskusie o znížení driver overheadu. Otázne je prečo vlastne AMD považovalo za potrebné vytvoriť si vlastný grafický systém, ktorý bude aj tak nahradený univerzálnym. Mohli radšej skôr skúsiť vytvoriť vlastný systém na fyziku, nech sa to pohne vpred v tejto oblasti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 189
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- VIDEO : Vivat Slovakia - ukážka prestreliek 26 zobraziť viac článkov >