Dnešné hry nárokmi na výkon rozhodne nešetria. Detailné prostredie, množstvo objektov, časticových efektov, textúry s vysokým rozlíšením a k tomu komplikovaná fyzika a aspoň priemerná umelá inteligencia. No máloktorá dnešná hra kombinuje všetky tieto prvky. Či už narážame na málo výkonu v podaní konzol, kde z nich väčšinou iba exkluzívne tituly vedia dostať o niečo viac vďaka optimalizácii. Na ňu však väčšina (menších) štúdií vydávajúcich hru pre viac platforiem nemá buď čas alebo kapacity. Dnes je teda úplne bežné, že väčšie firmy robia hru vo viacerých štúdiách naraz, ako najnovšie ukazuje Ubisoft - FarCry 4 v piatich a Assassin's Creed Unity dokonca až v desiatich.
No z druhej strany si zase nemôžu dovoliť vytvoriť exkluzívnu hru pre PC, ktorá by narážala na pomyselný výkonový strop aj pri tejto platforme. Jednou z takýchto hier bol prvý Crysis, kde spustiť hru na plné detaily bolo ešte donedávna stále problémom. Od vtedy sa však žiadna taká hra na PC neukázala a všetky dnešné hry sa odrážajú od výkonového stropu konzol. No na druhej strate tu máme silné a moderné enginy ako CryEngine alebo Unreal Engine 4, ktoré by pri plnom využití dokázali ponúknuť naozaj ohromujúci vizuál. O zlepšenie sa starajú v konečnom dôsledku a v početnom množstve až moderi. Tí prinášajú či už kvalitnejšie balíky textúr alebo dokonca prichádzajú s kompletne prerobenými časťami hier, ktoré však väčšinou zostávajú iba na obrázkoch a videách.
A práve silu Unreal Engine 4 ukazuje najnovšie aj mapa detailného terénu v skalnatom prostredí od dizajnéra Ryana Watkinsa. Kedže nejde o žiadny mód, ale iba o vlastnoručne vytvorenú mapu, môžeme to brať aspoň ako ukážku toho, ako by mohlo vyzerať prostredie v budúcich hrách s otvoreným svetom.