Komentár: Aké boli E3 tlačovky? |
Aj napriek tomu, že každá zo spoločností predvádzala odlišné portfólio hier, mali mnoho spoločného.
Vyvrátili sa špekulácie, splnili očakávania, nastavili nové méty, oznámili dátumy vydania a hlavne, ukázali sa hry. Taký je priebeh každej jednej tlačovej konferencie na E3. Aj napriek tomu, že každá zo spoločností predvádzala odlišné portfólio hier, mali mnoho spoločného.
Začnem hrami a tým, prečo sa im nedostáva uznania od ľudí, ktorí hry nehrajú. Za všetky tie zlámané kosti, vystrelené zásobníky, hodené granáty iba jeden príklad - záverečná scéna z ukážky Assassin’s Creed Unity z pohľadu obete, ktorej hlava je narazená na kôl. Hráči skandovali a potleskom oslavovali zverstvo rovnako búrlivo ako lynčujúce NPC postavy na námestí.
Zo všetkých spoločností sa iba Sony unúvala dať priestor hrám, v ktorých sa: nestrieľa, nebojuje, nepreteká. Áno je tu ešte EA so Sims 4, no tejto hre nikto netlieskal, ale počas jej prezentácie sa venoval e-mailom. Už, už by bola aj UFC ignorovaná, ale keď Bruce Lee začal útočiť na hlavu súpera, zviera v publiku ožilo a pri KO uznanlivo jednohlasne vzdychlo “Uuuuuf”.
Nemám problém s násilím ani s kompetitívnou náturou, je to však jedna z prekážok, prečo sa na herný biznis dívajú nezasvätení tak ako sa dívajú. Jedna filozofia je všetkým firmám blízka - centrom diania je hráč.
Firmy sú pripravené počúvať, prinášajú staré klasiky a prispôsobujú sa potrebám komunity. Najpružnejšia je Sony, ktorá už po druhýkrát má hráčov omotaných okolo prsta. Čo na tom, že z mnohých hier sme videli iba nákladné CGI trailery alebo len artwork.
Dôležité je, že vieme, že hry, ktoré sme nevideli, prichádzajú.
Ak nám - hráčom - stačia prísľuby lepšej budúcnosti (konkrétne roku 2015) a chceme hrať len nové diely z už zabehnutých sérií, nečudujme sa, keď každý rok vyjde Assassin’s Creed alebo Battlefield. Čo chceme, to dostaneme. Firmy počúvajú. Milujem MGS, milujem Uncharted, ale už som tam bol a chcem preskúmať nové svety.
Požičiam si slová prezidenta SCEA Shawna Laydena: chcem odvážne kráčať tam, kam sa nik iný neodvážil.
Aj preto u mňa boduje na plnej čiare No Man’s Sky. Páči sa mi otvorenosť veľkých spoločností, cením si ich úprimnosť a radikálne zmenenú komunikáciu, ale nezabúdajte, že hry sú biznis. Nenechajte si otierať med okolo úst.
Z drobných poznatkov: Microsoft sa neunúval hovoriť o svojej najúspešnejšej konzole - Xbox 360, zato počas Sony bola menovaná; ešte stále sa vyrábajú nákladné CGI trailery; žiadna z hier predstavených pár dní pred E3 nedostala priestor počas tlačoviek; Microsoft objavil 1080p @ 60 fps; už nestačia DLC, ale o priazeň hráčov sa bojuje jedinečným obsahom do hier exkluzívnym pre jednu alebo druhú platformu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 146
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 219
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 56
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 40 zobraziť viac článkov >