KickStarter projekt stroskotal, pol milióna dolárov sa už nevráti |
Príliš ambiciózny projekt dvoch zabávačov sa nikdy nedočká šťastného konca. Podporovateľom bude zaslaná iná hra.
Hráčmi prefinancovaný projekt Yogventures stroskotal na plnej čiare. Hra nikdy nevyjde, a to aj napriek tomu, že vyzbierala dvakrát viac než pôvodne chcela. Vyše pol milióna dolárov sa stratilo v nenávratne.
Projekt zaštítila dvojica youtuberov z populárneho kanála Yogcast, do vývoja ambicióznej hry sa však pustilo malé, údajne iba 6 členné, štúdio Winterkewl. Hra mala byť open-world sandbox s mnohými prvkami Minecraftu. Každý hráč mal mať možnosť vytvoriť si vlastný krajinu, naplniť ju budovami, dungeonmi, NPC nepriateľmi a kto vie čím všetkým ešte a pozvať do nej svojich známych. Takto si hráči mali vlastne vytvárať svoje vlastné scenáre pre viac hráčov a hry s vlastnými pravidlami. Na rozdiel od Minecraftu sa ale táto zábava nemala odohrávať v zjednodušenom kockatom svete, ale v úplne normálnom, i keď nie veľmi peknom, svete s oblúkmi, valcami, mnohostenmi a mnohými ďalšími vymoženosťami.
Čerešničkou na torte boli charaktery, ktoré mali pomôcť vytvoriť populárni youtuberi Simon a Lewis z Yogcastu. Hra vyzbierala 567 665 dolárov a minimálne betaverzia sa mala nejakým zázrakom objaviť už v priebehu pár mesiacov - na konci roka 2012.
Yogventures však nevyšla ani v roku 2012, ani v roku 2013 a nevyjde nikdy. Projekt jednoducho stroskotal, hru sa nepodarilo vyrobiť. Hráči, ktorí si zaplatili za hru prezentovanú na videu, s postavičkami od Yogcastu. Hráči však neobídu naprázdno a namiesto pôvodnej hry toho dostanú hru s čiastočne podobným zameraním - TUG.
Bez ohľadu na kvality náhradného titulu si ťažko možno predstaviť nadšenie hráča, ktorý projekt Yogventures podporil napríklad 90 dolármi. Teraz dostane hru, ktorú nechcel a možno aj nejaký bonus, ktorý tiež nechcel. Nikdy totižto neboli vyrobené ani fyzické odmeny Yogventures ako tričká či hracie karty. Na druhej strane... Kto by chcel nosiť také tričko? Možno by našlo uplatnenie pri umývaní okien.
Ešte horšie paradoxne dopadnú hráči, ktorým sa hra TUG páči už od jej začiatku. Mnohí z nich majú TUG zakúpené a užívajú si prístup do Early Access na Steame a druhá kópia im bude nanič. O vrátení peňazí sa neuvažuje, všetko čo nezhltol neúspešný pokus o prípravu hry išlo vývojárom TUG. Podľa podmienok KickStarteru by malo štúdio Winterkewl všetkým svojim podporovateľom dodať sľúbenú hru i všetky odmeny, alebo vrátiť peniaze. Ak však maličké štúdio vyhlási napríklad bankrot, nebude ani od koho pýtať náhradu.
Prípad opäť raz zdvihol varovný prst pre tých, ktorí podporenie projektu na KickStarteri považujú za nákup hry. KickStarter ale sám o sebe nič negarantuje a hráči investujú peniaze, ktoré sa im môžu niekoľkonásobne vrátiť vo forme výbornej zábavy, alebo o ne môžu aj nadobro prísť. Každé podporenie nádejného projektu si je dobré vopred dvakrát rozmyslieť, pričom video s veselým komentárom, pôsobivé artworky ani veľkohubé sľuby ešte o finálnej kvalite hry nič nehovoria. Našťastie herných projektov s podobným osudom ako Yogventures je len malé percento.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 188
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >