Homefront odpredaný, Ryse na PC, Crysis 4 nikde. Aká je budúcnosť Cryteku?

Cevat Yerli, CEO Cryteku, sa po dlhom mlčaní vyjadril v najnovšom rozhovore pre server Eurogamer o finančných problémoch vo firme a jej budúcnosti

pridal play3man 8.8.2014 o 17:21 pod hry
Homefront odpredaný, Ryse na PC, Crysis 4 nikde. Aká je budúcnosť Cryteku?

HRY > NOVINKY >

Posledné mesiace boli pre Crytek z jeho 15 ročnej histórie asi tie najťažšie. Prešiel si pomerne veľkými finančnými problémami, ktoré spočiatku popieral. Nikto ale nedokázal zastaviť informácie dostávajúce sa na povrch zo zákulisia firmy, no stále sme to nemohli brať ako hotovú vec, kedže to Crytek neustále dementoval. Keď však firma nemala inú možnosť, ako začať odpredávať svoje značky, už sa nedalo nič tajiť. V najnovšom rozhovore pre server Eurogamer sa nakoniec o finančných problémoch vo firme a jej budúcnosti rozpovedal Cevat Yerli, CEO Cryteku.

Ako hlavnú príčinu problémov vidí transformáciu, respektíve prispôsobovanie firmy smerom, ktorým sa uberá herný priemysel. Chceli sa pustiť do free-to-play hier, no zároveň vyvíjali aj klasické tituly, napríklad Homefront. Takáto zmena si ale vyžaduje množstvo ďalších procesov - hľadanie nových ľudí, s tým spojené ďalšie výdavky a podobne. To zapríčinilo dočasné zníženie prostriedkov, čím si museli prejsť. Takže ako hlavným problémom bola premena Cryteku, čo nakoniec vyústilo k niekoľkým nutným opatreniam. 

Crytek tým pádom potreboval prejsť reštrukturalizáciou a odnieslo si to hneď niekoľko štúdií. V štúdiu v americkom Austine bola vo vývoji free-to-play hra Hunt: Horrors of the Gilded Age. Nakoniec však Crytek rozhodol toto štúdiu zmenšiť a vývoj presunúť do štúdia vo Frankfurte. Najviac si to ale odniesol tím Crytek UK. Ten mal na starosti vývoj očakávaného Homefront The Revolution. No ako značka, tak aj drvivá väčšina vývojárov bola odpredaná Koch Media. Cevat Yerli hovorí, že im toto pomohlo hneď v dvoch smeroch. Dokázali tým znížiť výdavky a zároveň získali peniaze pre vývoj ďalších hier a služieb.

Veľkou hrou, do ktorej vkladali veľké nádeje bolo Ryse. Jej cesta sa začala ešte ako pôvodne Xbox 360 titul. Ako ale už viete, napokon sa vývoj presunul z Budapešti do Frankfurtu so zameraním na launch Xbox One. Cieľ Cryteku bol dostať Ryse do popredia launch titulov na novej generácii konzol, čo sa aj podarilo. Značka si tak aj napriek nie najlepším recenziám vybudovala meno a najnovšie sa dostane aj na PC. To najhlavnejšie je však to, že ju má stále Crytek a môže si s ňou robiť čo chce. V minulosti síce dostali ponuku od Microsoftu na kúpu značky a aj vývoja pokračovania, no Crytek ju odmietol. Ako ďalej hovorí Cevat Yerli, s Microsoftom majú dobré vzťahy, no momentálne nie sú 100% spokojní s predajmi Xbox One. Čo sa týka Ryse 2, tak sa pokračovania pravdepodobne dočkáme, ale nie hneď. Čakajú totiž na správne načasovanie - lepšia základňa hráčov v rámci next-gen platforiem. Teda ak by Ryse 2 robili, môžeme ho čakať aj na PlayStation 4. V rámci predchádzajúcich tvrdení Cryteku je však otázne, ako by mohlo Ryse 2 vyzerať, keďže štandardné tituly už nechceli robiť.

Čo sa týka ich ďalších značiek, tak ako sme vás včera informovali, Crytek si ponechal práva pre Timesplitters. Keď ste však čakali, že pripravujú pokračovanie, tak vás asi sklameme. Cevat Yerli totiž potvrdil, že v súčasnosti s ňou nemajú žiadne plány. Síce Timesplitters miluje a je veľká šanca, že v budúcnosti niečo nové príde, zatiaľ sa radšej sústredia na vývoj už oznámených projektov. Nakoniec padla otázka aj na plány s Crysis . Návrat s prípadným štvrtým pokračovaním síce zvažujú, no ich súčasné kapacity na to jednoducho nestačia.  Keď sa ho spýtali na to, či je Crysis 4 vo vývoji, tak odpovedal - Neviem.

Ohľadom ich free 2 play projektov rovnako hovorí, že nie sú stopercentne spokojný, ale Warface už má 30 miliónov registrovaných užívateľov a vývojový tím sa učí a postupuje krok za krokom. V každom prípade vidia veľké výhody v online distribúcii a Cevatovi sa páči systém, v ktorom môžu hráči vyskúšať hru a ak nechcú nemusia do nej investovať. Nie ako v retail biznise, kde hráči hru najskôr kúpia, potom zahrajú hodinu - dve, aby zistili, že sa im nepáči.

V každom prípade, Crytek sa podľa Cevata poučil na svojich predchádzajúcich chybách, zaplatil cenu a odteraz hovorí, že to bude už len ľahšie.  A čo sa týka ohľadom ich free 2 play budúcnosti, Cevat v tvrdenia už poľavil a hovorí, že je v tom benevolentný a prinesie to, čo budú chcieť hráči.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (34)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18427)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk