Activision chce svoje vlastné filmové štúdio |
Veľké videoherné príbehy a hlboko prepracované svety sú skvelým námetom na veľké filmové blockbustery. Ak to nedokážu využiť zavedené filmové štúdiá, založí si Activision vlastné.
Niektoré hry od Activisionu majú také množstvo kvalitných prestrihových scén s padajúcimi mrakodrapmi a desiatkami výbuchov, že sú vlastne samé o sebe zaujímavým filmom. Hlavne scény z mega populárnej série Call of Duty ako by z oka vypadli letným hitom Michaela Baya. Prečo teda veľkí distribútori videohier zarábajú iba na videohrách a nepredávajú svoje príbehy aj na strieborné plátna? Problémom je história, ktorá už dokázala, že filmári hrám príliš nerozumejú, respektíve "oni vedia ako na to". Po získaní drahej licencie sa navyše štúdiá snažia šetriť kde sa dá, a tak do kín dorazia filmy, ktoré nemajú s predlohou takmer nič spoločné a aj odhliadnúc od toho za veľa nestoja.
Neschopnosť third-party štúdií a ich režisérov zašla tak ďaleko, že generálny riaditeľ Activisionu, Bobby Cotick, podobne ako riaditelia niektorých iných veľkých distribútorov, prakticky stopol licencovanie svojich značiek filmovým štúdiám. Namiesto toho, aby filmy prinášali zisk, iba poškodzovali dobré meno cenných značiek. Podobný názor nedávno prezentoval aj riaditeľ Rockstaru, ktorý vytrvalo odmieta ponuky na natočenie GTA veľkofilmu.
V poslednom čase sa však objavujú informácie, že bohatý Activision má ambíciu založiť vlastné štúdio a nasledovať kroky Marvelu. Aj obrý vydavateľ komiksov mal problém s kolísavou kvalitou filmových verzií svojich príbehov, ale len pokým nezískal vlastné filmové štúdio, ktoré mu teraz zarába stovky miliónov dolárov. Klebety tvrdia, že Activision už zháňa vhodné štúdio, v ktorom by vznikali iba seriály a celovečerné filmy na námety videohier. Zástupcovia Activisionu sa však zatiaľ k téme založenia vlastnej továrne na filmové hity nechcú vyjadrovať.
Prepojenie Call of Duty so sériou poriadne akčných filmov sa samozrejme ponúka ako prvé a sérii, ktorá už nejaký čas nevie ako spraviť krok ďalej, by film s veľkou hereckou hviezdou mohol jedine prospieť. Ďalšou obrovskou značkou sú postavičky Skylanders, ktorým by sedel roztomilý animák. A Destiny? To je moderný sci-fi seriál ako vyšitý. Zo starších značiek by americkú mládež iste zaujal skejter Tony Hawk's či neskrotný Guitar Hero.
O pekné kúsky by sa samozrejme mohol postarať aj sesterský Blizzard. Koľkí ľudia by sa išli do kina pozrieť na dobrodružný film v stopách diabla, Warcraft trilógiu Groma Hellscreama a Thralla, či kruté sci-fi v štýle Hviezdnej pechoty, ale z obľúbeného Starcraft univerza? No a ako má Marvel Avangers, tak by Activision mal...
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 60
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 176 zobraziť viac článkov >